• koalamom

Vilda bebisarna jollrar vidare IV

Här fortsätter vi med vinterjoller!

Vi som hänger här:

gersime-Linnea: Annie 30-jan
    Beben-Ann-Sofie: Eric 10-feb
    fru jönsson-Alexandra: Benjamin 10-feb
    MmmJennie-Jennie: Leon 12-feb
    Wiksan-Sandra: Selma 12-feb
    Mica82-Micaela: Alexander 13-feb
    Meemmee-Emelie: Evelina 13-feb
    DaisyMom-Kajsa: Wilmer 14-feb
    mumma84-Alice: Wida 14-feb
    millan84-Camilla: William 16-feb
    Lilla Ego-Linda: Filippa 17-feb
    Catinkan-Carina: Elly 20-feb
    Primusbarn-Jenny: Inez 21-feb
    Lindisgbg-Linda: Alexander 25-feb
    Lucie-Lotta: Rasmus 26-feb
    elle 1979-Hanna: Molly 02-mar
    Tokboll-Maria: Vidar 12-mar
    Anel85-Lena: Freya 16-mar

Länk till fikatråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m38027017.html

Vi som bloggar:
    Maria: mariatokfia.blogspot.com/
    Kajsa: babywilmer.blogg.se/
    Alexandra: alexandraochbenji.blogspot.com/
    Lotta: goteborgskalaset.blogg.se/
    Lena: www.babydagboken.se/freya.last
    Jennie: famhasani.blogg.se
    Emelie: fambabunovic.blogg.se
    Jenny: primusochinus.blogspot.com
    Linda: mammasbusungar.blogspot.com

Och så lite nostalgi...

Länkar till de gamla bebistrådarna:
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m30207662.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-271/m33230584.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m35758640.html

Länkar till våra gravidtrådar:
    www.familjeliv.se/Forum-11-222/m21993962.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-222/m24856062.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-222/m27484602.html

tokboll - stolt mamma till ♥axel♥ & ♥vidar♥
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-13 13:45
    Bloggtillskott:
    a-manochmamma.blogspot.com/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-08 10:11
    NYA FIKATRÅDEN:
    www.familjeliv.se/Forum-11-259/m41196534.html
  • Svar på tråden Vilda bebisarna jollrar vidare IV
  • lillaMallan857

Alexandra: Men fy va hemskt! Det är ju det värsta tänkbara som kan hända.. Hoppas att hon repar sig och får komma hem till sin familj snart.. Va glad man ska vara att man har ett friskt och välskapt barn och att allt med förlossning och sånt gick bra.. Ofta man glömmer bort att uppskatta det, man är så upp i sina små bekymmer som ibland verkar så himla små.. Alla mina sympatier till din vän och hennes familj!

Wilmer sov idag till klockan 8!! Duktig gosse.. Välling vid 00 och 04, men det känns okej! Ikväll blir det bröllop! Tjoohoo!

Lek och buslandet låter kanon! Camilla pratade åxå om det på fikan i torsdags!

Mamma till Wilmer - 080214 - babywilmer.blogg.se
  • gersime

Alexanda: Usch vad hemskt! Hoppas hon får komma tioll göteborg så hon har närmare till sin familj Håller med kajsa, man tänker inte på vilken tur man haft med allt! Usch man blir helt kall i kroppen! Skänker mina tankar till dem!

Alexandra: Även stort grattis i efterskott på din stora dag! Ringen var kanonfin!

Läst igenom var enda sida men nu mins jag hälften vad jag skulle svara på:-S

Överlevde Ullared men phu vad trött jag var! Fick ditt mms Hanna men glömde helt av det upp i nattningen av Annie! var lika trött ja och vi stod ju så dumt där!

Bushuset låter kanon! Kan Annie få leka utan att behöva visa sina konster i stolen
    Barnvagnsbio är inget för oss heller, aldrig hon skulle sitta still så länge!

Mica: Blir så lycklig när jag läser om att Alexander sover så mycket bättre! Vilken skillnad! Heja Alexander

Läste om ditt inlägg att dina Cerazette också är konstiga Lotta, har ätit dem i 9 månader och ALDRIG haft en blödning, i tisdags startade min mens:-O Hur kan den göra det bara så där? Nio månader utan något och sen stor blödning:-S Skönt att jag ska byta till stav, hoppas det fungerar!

I torsdags kväll tog Annie sitt första steg Hon reste sig upp vid bordet, släpte, spände ena benet, tog ett steg och ramlade Så har hon gjort nu sen i torsdags men blir bara ett steg:-P

Lena: Det är ju så typiskt at tde inte fortsätter när de kommit på hur man gör

Tänkte föreslå en liten advetsfika nu i veckan eller nästa om någon har lust, vet att det är en bit att åka så förstår om vi får ta det hemma hos någon annan men får iallafall bjuda in er så ni fått erbjudandet

Nä nu ska jag plocka upp de sista advetssakerna, lite lättare i år att klättra på stolar för att få upp gardiner än förra året
    haha

Just det, vi var på 3D bio igår, U2 konsert,var riktigt häftigt! Men är ju ett + om man gillar deras musik och jag älskar den så var underbart

Ha en fin lördag!

• milllan84

Alexandra: det var riktigt hemskt att höra, man blir målös det finns väl inget värre än förlora sitt barn. Hoppas hon blir bättre snart så hon får komma hem.

ja lek o bus landet kunde vara bra för busungarna så dom kan krypa fritt ..

Då var man själv i helgen, Hysse har åkt iväg till eskilstuna, mysigt att vara själv med willepille också.

• milllan84

Har någon lust att lnka fikatråden igen, råkade ta bort den nya istället för den gamla..

• fru Elle

Alex; Vad tråkigt att den lille inte klarade sig, verkligen hemskt när något sådant händer.

Camilla; Länken till fikatråden finns i trådstarten.

• fru Elle

Linnea: Ja vi stod inte så bra till mitt i dörren . Låter trevligt med lussefika.

• Lindisgbg

Alexandra- Usch vad hemskt, måste vara bland det hemskaste man kan vara med omGråter. Dock skönt att de har en liten dotter sedan innan som de kan kan trösta sig med lite.

Sambon har åkt och hjälpt en jobbarkompis att flytta några timmar. Jag ska försöka komma iväg och träna lite efter lunch innan det är dags för sambon att åka iväg igen...de är några f.d jobbarkompisar som ska träffas och spela Wii m.m . Imorgon ska vi på 1-årskalas hos min kusin. Tycker inte det var längesedan hon var gravid och nu har hennes minsta redan fyllt 1 år, tiden går alldeles för fort...

Stolt mamma till Casper och Alexander mammasbusungar.blogspot.com/
  • MmmJennie

Fru Jönsson: Nej va hemskt!! Verkligen det hemskaste som kan hända :( Hoppas verkligen hon blir bättre snart o får komma hem...

Ja, Lek o Buslandet låter som en jätte bra idé =))

• Meemmee
    Alex: Nej, va hemskt! säger som de andra att hoppas att hon blir av med viruset snart så hon får komma hem till sin familj..

Linnea: Kul med Ullared hade också velat åka.. Kanske ska tvinga dit Zoran i veckan hahah

Det gick bra att jobba heldag idag Evelina och pappa hade jätte skoj, hon hade bara ropat på mamma några ggr innan hon skulle ta fmvilan sen av allt frid och fröjd

Igår hände så mycket skit....
    Zoran får samtal från hamnen om att han ska jobba från 01-06 Förvånad SÅ jävla typiskt när jag ska börja jobba 8...
    Och som att inte det va nog ringer min pappa på hemtelen 22:30 och säger att jag måste komma dit och passa Johan (min 8-åriga lillebror) Och jag säger att jag inte kan då Zoran ska gå upp 23:30 och jag ska jobba imorn bitti.. då säger han att han måste till sjukhus med annelie (hans fru) Som tur är bor vi på samma gård så jag sprang över och sa att jag bara kunde stanna till 23:30 då Zoran skulle gå upp så han fick ringa min storebror som va bra på lyret så han kom....
    Ambulansen kom för Annelie hade svårt att andas och tog med henne till sjukhuset, men dom hade kommit hem 4 imorse och hon ahr tydligen fått ett virus någonstans som orsakat detta.. Det blir som kramper i luftstrupen.. LÄSKIGT!!
    Och hon skulle ah jobbat så jag fick ju fixa ersättare till henne, tur att jag ahr jobbat på hennes jobb!!!!!

Till något roligt! Evelina åt MIN korvstroganoff idag me so happy

Kram på er
    (¯`°?.¸ ღ♥ (¯`°?.¸ ღ♥ Evelina 080213 ♥ღ¸.?°¯) ♥ღ¸.?°¯)
  • Lilla Ego

Alex: Fy så hemskt! Det är så lätt att ta allt för givet men när man hör sådant där tänker man verkligen till. Hoppas att din vän repar sig, det är nog lättare att ta sig ur det om man har ett barn sedan innan tror jag...jag hoppas och tror iaf att Filippa skulle ge mig ork att orka om något sådant hände oss.

Mica: Jag kan verkligen ingenting om kameror men nu ska jag lära mig! :) Om du köper en också kan vi kanske lära oss ihop? Känner mig helt lost men har velat ha en systemkamera o lära mig jättelänge nu!

Lek & Buslandet låter skoj! Om det är någon som vill kan vi ju kombinera det med adventsfika före/efteråt hemma hos oss, det är gångavstånd härifrån. Tänkte eftersom det ändå är i krokarna:) Alltså inte för att konkurrera med din inbjudan Linnéa;)

Emelie: Läskigt ju! Hoppas det går bra för henne!

Svar på tråden Vilda bebisarna jollrar vidare IV