• koalamom

Vilda bebisarna jollrar vidare IV

Här fortsätter vi med vinterjoller!

Vi som hänger här:

gersime-Linnea: Annie 30-jan
    Beben-Ann-Sofie: Eric 10-feb
    fru jönsson-Alexandra: Benjamin 10-feb
    MmmJennie-Jennie: Leon 12-feb
    Wiksan-Sandra: Selma 12-feb
    Mica82-Micaela: Alexander 13-feb
    Meemmee-Emelie: Evelina 13-feb
    DaisyMom-Kajsa: Wilmer 14-feb
    mumma84-Alice: Wida 14-feb
    millan84-Camilla: William 16-feb
    Lilla Ego-Linda: Filippa 17-feb
    Catinkan-Carina: Elly 20-feb
    Primusbarn-Jenny: Inez 21-feb
    Lindisgbg-Linda: Alexander 25-feb
    Lucie-Lotta: Rasmus 26-feb
    elle 1979-Hanna: Molly 02-mar
    Tokboll-Maria: Vidar 12-mar
    Anel85-Lena: Freya 16-mar

Länk till fikatråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m38027017.html

Vi som bloggar:
    Maria: mariatokfia.blogspot.com/
    Kajsa: babywilmer.blogg.se/
    Alexandra: alexandraochbenji.blogspot.com/
    Lotta: goteborgskalaset.blogg.se/
    Lena: www.babydagboken.se/freya.last
    Jennie: famhasani.blogg.se
    Emelie: fambabunovic.blogg.se
    Jenny: primusochinus.blogspot.com
    Linda: mammasbusungar.blogspot.com

Och så lite nostalgi...

Länkar till de gamla bebistrådarna:
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m30207662.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-271/m33230584.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m35758640.html

Länkar till våra gravidtrådar:
    www.familjeliv.se/Forum-11-222/m21993962.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-222/m24856062.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-222/m27484602.html

tokboll - stolt mamma till ♥axel♥ & ♥vidar♥
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-13 13:45
    Bloggtillskott:
    a-manochmamma.blogspot.com/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-08 10:11
    NYA FIKATRÅDEN:
    www.familjeliv.se/Forum-11-259/m41196534.html
  • Svar på tråden Vilda bebisarna jollrar vidare IV
  • Erics mamma

Kajsa, ja nu ser hemsidan bra ut för mig ockås.

Måste bara berätta, Erics första sovpass i natt varade i 6h!! Somnade vid 19.50-vaknade 01.45. Somnade sedan 02.05 till 04.15 därefter 2st 2h pass så jag gick inte upp förrän 8.20 lyxigt! tyvärr hade jag problem att somna igår, men men jag får vara glad att Eric sov som han gjorde och får hoppas att han fortsätter med det.

• Mica82

snart försvinner radhuset för oss....*snyft*

• fru Elle

Mica; Typiskt att det var många som var intresserade av ert radhus. En del kan ju ha velat höja i början för att försöka skrämma bort någon. Men jag tror att de flesta är lite försiktigare nu när det gäller budgivning. Men är det många som blir förälskade i huset så kan det nog fortfarande skena iväg.

Ann-Sofie; Typiskt att du hade svårt för att somna igår när han sov så bra. Men det kommer säkert fler sovnätter nu får vi hoppas.

• Erics mamma

Mica och Linda, ja huspriser har en tendes att rusa iväg. För fyra år sedan när vi var i husköparläge steg buden också med mycket i taget. Till slut tröttnade vi på att förlora buden så vi byggde ett eget hus istället. Då blev det iofs problem att hitta en tomt men till slut hittade vi en via en husfabrikör. Postadress Angeres var vi väl till en början inte helt näöjda med men området är jättefint och vi trivs verkligen så vi får bortse från våra grannområden =)

• Erics mamma

Mica, hittar inte anonsen på hemnet, kan du länka den. Skulle vara roligt att se vilket ni är intresserade av.

• lillaMallan857

Ann-Sofie: Hurra för natten!! Jag känner igen det där med att inte kunna somna.. och så ligger man och blir mer och mer irriterad över att man inte somnar! Men som Hanna säger så kommer du att få fler chanser!

Snart kommer min kusin med sin lille Hjalmar 5 månader och hälsar på! Ska bli jätteroligt!

Är det någon som vet om det är något lugnande i alvedon?? Wilmer vaknade igår kväll efter att ha sovit en timme och var helt ifrån sig, skrek i nästan en timme, men så fort han fick alvedon så somnade han som en sten.... tycker att det är så varje gång jag ger alvedon.

Mamma till Wilmer - 080214 - babywilmer.blogg.se
  • Erics mamma

Oftas blir man avslappnad i muskulaturen när man tar alvedon eller liknande. Detta gör att man blir mer avslappnad och därmed lugnare. Kanske det var vad Wilmer kände.

Riksbnalen sänker reporäntan från 3.75 till 2%, jippi!!!!! Hoppas nu att bankerna kan få tummen ur och sänka boräntorna ockås.

• Mica82

A-S verkar inte som man kan länka, men gå in på hemnet.
    välj gbg, skriv in Fräntorp i rutan "område". klicka dej vidare tills du ser Guldregnsgången 11.

Guldregnsg. nr 9 är oxå till salu men är skitfult! Funderade på att lägga skambud för de får inte sålt det och sen låta nån totalrenovera hela huset medans vi bor i lägenheten. men just nu är det radhuset reserverat fram till imorgon så vi får höra imorgon hur det blev. Men ett stort minus med detta hus är att det inte är ett gavelhus...

• primusbarn

Mica: Vad synd att budgivningen skenat iväg. Trodde inte att det var sån hets idag. Men det är klart, folk måste fortfarande flytta, och de som har pengar kan ju buda.

Jag tror Inez har en övergångsperiod från att behöva sova 2 gånger till att sova 1 gång per dag. Hur vi än gör är hon vaken på kvällarna iaf. Sover hon 2 gånger så är hon helt enkelt för pigg för att somna, sover hon en gång så kraschar hon och tar sin tupplur mellan 18 och 20, sedan är hon pigg tills vi (jag) går i säng.
    Nåja, ska väl inte klaga, huvudsaken är ätt nätterna funkar, men det skulle vara skönt att äta sin kvällsmacka utan att hon anfaller mig och smular ner hela soffan med ost

Svar på tråden Vilda bebisarna jollrar vidare IV