• koalamom

Vilda bebisarna jollrar vidare IV

Här fortsätter vi med vinterjoller!

Vi som hänger här:

gersime-Linnea: Annie 30-jan
    Beben-Ann-Sofie: Eric 10-feb
    fru jönsson-Alexandra: Benjamin 10-feb
    MmmJennie-Jennie: Leon 12-feb
    Wiksan-Sandra: Selma 12-feb
    Mica82-Micaela: Alexander 13-feb
    Meemmee-Emelie: Evelina 13-feb
    DaisyMom-Kajsa: Wilmer 14-feb
    mumma84-Alice: Wida 14-feb
    millan84-Camilla: William 16-feb
    Lilla Ego-Linda: Filippa 17-feb
    Catinkan-Carina: Elly 20-feb
    Primusbarn-Jenny: Inez 21-feb
    Lindisgbg-Linda: Alexander 25-feb
    Lucie-Lotta: Rasmus 26-feb
    elle 1979-Hanna: Molly 02-mar
    Tokboll-Maria: Vidar 12-mar
    Anel85-Lena: Freya 16-mar

Länk till fikatråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m38027017.html

Vi som bloggar:
    Maria: mariatokfia.blogspot.com/
    Kajsa: babywilmer.blogg.se/
    Alexandra: alexandraochbenji.blogspot.com/
    Lotta: goteborgskalaset.blogg.se/
    Lena: www.babydagboken.se/freya.last
    Jennie: famhasani.blogg.se
    Emelie: fambabunovic.blogg.se
    Jenny: primusochinus.blogspot.com
    Linda: mammasbusungar.blogspot.com

Och så lite nostalgi...

Länkar till de gamla bebistrådarna:
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m30207662.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-271/m33230584.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m35758640.html

Länkar till våra gravidtrådar:
    www.familjeliv.se/Forum-11-222/m21993962.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-222/m24856062.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-222/m27484602.html

tokboll - stolt mamma till ♥axel♥ & ♥vidar♥
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-13 13:45
    Bloggtillskott:
    a-manochmamma.blogspot.com/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-08 10:11
    NYA FIKATRÅDEN:
    www.familjeliv.se/Forum-11-259/m41196534.html
  • Svar på tråden Vilda bebisarna jollrar vidare IV
  • lillaMallan857

Brevbäraren: Men vad spelar det egentligen för roll om man lägger korten i påsen istället för direkt i lådan?

Tack för alla kommentarer om Wilmers kort! Jag är jättenöjd och det kommer att blir fina julklappar!

Mamma till Wilmer - 080214 - babywilmer.blogg.se
  • Anel85

Min stackars bebis!!!
    Hon har varit totalt otröstligt till och från i 2 dagar nu och vi har varit så arga och frustrerande för vi har inte fattat vad som varit fel. Vi tänkte magen, tänder osv osv men inget verkar vara riktigt rätt.
    Sen nu i morse så upptäckte jag en tjock sticka som går igenom hela Freyas stortånagel!!!
    Inte konstigt att hon har skrickigt! Fy fan asså. Jag kan inte ta bort den själv med risk för att jag inte får med hela och då är ju resten kvar lååångt in/ner i tån Gråter
    Så jag har ringt vårdcentralen nu och väntar på att dom ska ringa upp.......

Freya ♥ 16 Mars
  • milllan84

hej

Lena.Nej men stackars lill Freya ja gå iväg och låt en läkare ta bort den så man med säkerhet får ut hela stickan.KRAM

Mica: ska ni köpa hus? vad kul, vart någonstans är det?

Åh jag är så glad på måndag åker vi till lanzarote 1 v, ska bli skönt att komma bort lite..

Wille och jag måste komma på fika med er snart igen och hoppas man får träffa fler av er igen, det var så länge sedan man träffade vissa

KRAMAR

• Anel85

Dom ringde nu och hon tyckte verkligen synd om Freya och sa att de måste vi få hjälp med men dock eftersom hon är så liten, så måste vi gå till barnmedicin så jag fick nummret dit ist. Så jag har ringt dit nu och dom ringer upp kvart i 9....
    Det värsta är att jag vet inte vart det ligger men att det kan hända att det ej går bussar dit och vi har ju ingen bil   Så får se hur detta blir....blir väl svindyr taxi.. Ska ju passa med den tid vi ev får med. Annars åker jag till östra, för den ska bort innan helgen!!

Camilla: Nice med Lancarote!

Freya ♥ 16 Mars
  • lillaMallan857

Stackars lilla Freya! Inte konstigt att det gjort ont i tån... Hoppas att ni får hjälp med detta fort och att det inte blir några problem att ta sig dit med buss/spårvagn, brukar väl ligga ganska lättillgängligt såna ställen...

Camilla: Va skönt att åka bort!! Gott med lite värme! Är det ni tre i familjen som ska åka?

• koalamom
    Lena: Jag vet inte vilken barnmedicin du har fått ringa, men barnmedicin kungshöjd ligger nästan där du gick hos mvc när du var gravid. I stället för att gå in på långsidan går man in på kortsidan (på kungsgatan), de är jättetrevliga där.

Kl 10..00 ska jag på utvecklingssamtal på jobbet... Vad ska jag säga!? Fundersam
    tokboll - stolt mamma till ♥axel♥ & ♥vidar♥
  • Mica82

nej man stackars Freya! Inte så lätt att upptäcka en liten sticka i nageln! Hoppas ni blir hjälpta snart!

Camilla
    en vecka i lanzarote låter inte allt för fel...gud så skönt! Hoppas ni får en fantastisk semester och att jag får träffa er snart!
    Ja vi har förälskat oss i ett litet radhus i Fräntorp, vid Östra sjukhuset ligegr det. Men det är verkligen inte bara vi som är förälskade i detta hus. Så vi får se hur det slutar...

• lillaMallan857

Maria: Oj, utvecklingssamtal.. klurigt! När ska du börja jobba igen? Du får väl säga att du är supermotiverad att komma tillbaka och jobba... eller nåt!

Idag har Wilmer fått vanlig havregrynsgröt till frukost! Är det nån som testat det? Jag blandade ut den med lite magno/bananpuré och han slukade en hel skål! Trodde att han skulle tycka att det var jätteäckligt, men icke! Det blir ju rejält mycket billigare om han äter vanlig gröt istället för den dyra babygröten...

• primusbarn

Oj, stackars lilla Freya! Så jobbigt när de inte kan berätta vad som är fel. Hoppas ni får komma iväg snabbt.

Camilla: Skönt med semester!
    Jag tror jag skulle behöva något sånt för att bryta den här förkylningen som har pågått flera veckor nu.

• primusbarn

Kajsa: Inez har ätit vanlig gröt ganska ofta. Det är enklast så om jag ändå gör till Edvin, hon verkar inte göra någon skillnad på det.

Svar på tråden Vilda bebisarna jollrar vidare IV