Inlägg från: koalamom |Visa alla inlägg
  • koalamom

Vilda bebisarna jollrar vidare IV

Micaela: Ja, det fick jag Det är en skaljacka från polarn och pyret i samma färg och modell som den Vidar har fast i större storlek.
    Jobbigt att Alexander blivit dålig igen, att han aldrig ska få vara frisk en längre period. Kunde de inte ge honom någon form av "snabbdropp" eller nåt? Jag hoppas och håller tummarna för att han har bättre aptit i morgon och snabbt blir frisk och dessutom får vara frisk för åtminstone resten av detta året. *kramar om*
    tokboll - stolt mamma till ♥axel♥ & ♥vidar♥
  • koalamom
    Linnéa: Kan han inte byta taket på mässan ist?! så kan du vara där Nä, skönt att ni får ordning på lägenheten. Hoppas att vi får se dig lite nu även fast du börjat jobba. Roligt att det går så bra för Annie på förskolan! O snart talar hon flytande engelska ju!

Lekte lite med en bild i photoshop nu, (hur i allsindar hade jag tid med det...)
  • koalamom
     Grattis till Inez på ettårsdagen!
     många kramar från Vidar
  • koalamom
    Emelie: NÄ, det var en annan jacka som jag vann. Denna jacka som jag vann var mkt finare och precis i den stl som jag ville ha.
  • koalamom
    Jenny: Du får berätta om det funkar mot smutsiga porer... det skulle jag verkligen behöva!

Emelie: Hoppas att Evelina kryar på sig snabbt
  • koalamom
    Linda: Blåbärssoppa är ju olika från person till person.

Jag fick rådet att ge rivet äpple som ska vara bra för tarmarna och så är det ju sött oxå. Axel fick chips, som innehåller sälta för att binda vätskan. När vidar varit dålig har han i princip bara velat ha vatten och majskrokar och frukt.

Carina: Erbjud henne mat, vill hon inte ha så pröva igen lite senare. Vätska är bra! Så länge hon får behålla det hon äter en stund i alla fall är det ju bra att ge henne mat, men kräks hon så fort hon ätit så är hon nog inte så sugen på att äta på ett tag.
  • koalamom
    Linda: Det är väl därför olika personer inom sjukvården säger olika, det fungerar på vissa men blir värre på andra. Jag frågade om just blåbärssoppa när jag ringde sjukvårdsuppl och då sade hon att det lika gärna kunde bli värre eftersom olika människor reagerar olika på just blåbär. Själv blir jag värre i magen och tycker att nyponsoppa fungerar bäst.
  • koalamom

Åh, grattis till dig också Alice!

Kul med 2 nya bebisar i tråden!

• koalamom
    Alex: STort grattis till dig oxå!
  • koalamom

På tal om det här med bebisar, när Axel skulle bli storebror så "berättade" vi för farmor och farfar genom att Axel hade en "STOREBROR" T-shirt på sig när vi kom till sommarstugan på sommaren Visst känns det knasigt att de små pluttarna ska bli storasyskon

• koalamom
     Grattis Alexander på 1årsdagen!
     många kramar från Vidar
  • koalamom

Jo, Axel ramlade från en cykel på dagis och bet sig i läppen så de ringde från dagis när jag var ca 5 min från kungälv... Vi var påväg till Vidars gudmor, hon var snäll och körde oss tillbaka till göteborg.

När jag kom till dagis hade det slutat blöda i alla fall. Han hade bitit sig i läppen både från insidan och utsidan. Han hade sugit på underläppen vid tillfället och bitit sig på utsidanmed överkäken och på insidan med underkäken. Det hade tydligen blödit i 10-15min. ringde sjukvårdsuppl och de tyckte att jag skulle åka in med honom.

Ringde Axels pappa som kom och körde honom till Accessakuten, jag gick hem med Vidar och ringde Alex o frågade om hon kunde hjälpa mig att ta hand om Vidar medans jag gick och löste av JEsper så att han kunde jobba.

När jag kom till akuten, var de inne hos doktorn och jag fick bara vänta 10 min. Det behövdes bara limmas och tejpas lite. Han mår bra.,

• koalamom
    Alex och Llinda: Tusen tack för idag!

Lotta: Förlåt att jag snodde dina fikakompisar. Synd att du inte kunde komma du oxå.
  • koalamom
    Carina: Gnag lite på ett äpple om det känns lockande. Det tycker jag känns väldigt gott när jag varit magsjuk. Levde på nyponsoppa, äpple, cola och vitt bröd efter min vks i höstas. Skönt att du mår liite bättre iaf o att Elly mår bättre!
  • koalamom

Ser dessutom att vi har  450 inlägg kvar tills 3000 inlägg, vad är detta, har vi blivit avdankade... förra tråden slutade på 2900 lite drygt...

Svar på tråden Vilda bebisarna jollrar vidare IV