Inlägg från: pseudonym1 |Visa alla inlägg
  • pseudonym1

Vilda bebisarna jollrar vidare IV

Jag fikar oxå gärna i veckan! Har inte sett er o bebisarna sen i nov..

• pseudonym1

Ang läggningsrutiner så leker Elly först på golvet medan vi kollar på tv. Sen tar vi ett bad var annan/var tredje dag och efter det så är det pyjamas på och sen gröt. Efter det så lägger jag o Elly oss i sängen o så får hon amma.
    Om hon är väligt trött så somnar hon genom "första" amningen men oftast så släpper hon o leker runt i sängen.
    Men hon somnar alltid till amning och när hon somnat så lägger jag över henne i hennes säng. Hon sover så rötet där tyvärr så senast 12 så lägger jag över henne i vår säng o så får hon ligga där restan...
    Får se vad det blir för typ av läggningsrutiner snart när jag slutar amma..

Jennie: Jag har köpt en liten tandborste som är som en rund ögla som är greppvänlig. Sen köpte jag en tandkräm i bamseserien.
    På morgonen o kvällen så tar jag lite tandkräm på så får hon själv köra runt den i munnen (vilket hon gör av glädje). Verkar som att hon tycker om smaken.
    Hon har oxå bara 2 tänder men jag tycker det är bra att hon får lära sig från början att tandborsten kommer på morgon o kväll!

Vad tråkigt o höra att det är lite jobbigt på hemmafronten...
    Det är väl inte illa så men jag tycker det är väldigt trist att man inte har mer tid för varandra.. Just nu känns det lite mer som att man är "sammarbetspartner" än "kärlekspartner" men förhoppningsvis så vänder väl det senare..
    Har hört många som säger att första året är tufft för förhållandet...

Imorgon fyller Patric "gubbe", dvs 40..
    Han älskar ett sydstatsrockband som heter Lynyrd Skynyrd (de som gjort låten "Sweet home alabama") och snäll flickvän som jag är så har jag köpt 2 biljetter till en spelning de gör i maj i Oslo. En biljett till honom o en kompis + övernattning. Kommer han garanterat bli glad över

• pseudonym1

Kajsa: Vart har du köpt teletubbis? Har hört att den ska va bra som "barnvakt"

Vi kan nog inte komma till fikan på fre misstänker jag. Elly åkte på en förkylning i förrgår o även om det är bättre så hinner hon nog inte bli frisk tills imorgon..
    Stackarna har knappt kunnat andas på nätterna o i och med att hon ligger o ammar så ofta har allt blivit jättebökigt..

Inatt vaknade hon 00.30 och va så täppt så jag fick ta näsdroppar + näsfrida.. Efter 45 min snurrande i sängen så fick hon även panodil. Panodilen ville hon inte ha först så hon lyckades smeta ut den över fler ställen på lakanen (inte kladdigt alls).
    När kl var ca 02 så verkade hon äntligen komma till ro o vad hör man då om inte de klassiska bajsljuden. La ett jättelass och under tiden jag bytte blöja så kissade hon ner hela pyjamasen så jag fick byta även den. Stackarn har sovit jättedåligt i 3 nätter nu, känner mig helt slut pga sömnbrist

Om snön ligger kvar o elly känner sig bättre idag så ska vi prova en bebispulka vi fått låna med remmar så hon sitter fast. Hon älskar att gunga så det blir nog skoj

• pseudonym1

Kajsa: Tack för tipset! Ska genast gå in o köpa en. Hon tittar alltid till extra mkt om det är tecknat på tv så det kommer nog bli en hit. O jag som hade mkt bestämda åsikter om barn o tv-tittande.. Har ändrat åsikt nu lite..

• pseudonym1

Alex: Ha, ha.. Du har höga tankar om min ärlighet hör jag
    Men jag e ju mammaledig nu, så då räknas det ju inte

• pseudonym1

Linda: Usch vad ni haft otur med magsjukor.. Hoppas hon blir bättre snart o att ni slipper sånt på väldigt länge!

Maria: Vad duktig du är med tårtorna! Förstår att ormtårtan blev populär!

Linnéa: Vad tråkigt att det blev så på natten... Vet inte vad man ska råda till.. Frågan är om man kan göra så mkt när det är sådär.. Hoppas att ni reder ut situationen!

Ang om att hjälpa till på natten så gör patric aldrig det men det är pga av ammningen..
    Det kommer att bli ändring på det snart o framförallt när jag börjar jobba natt. Då har han inte så mkt val direkt..
    Ngt jag retar mig på är att när vi ska åka bort (vilket vi gjort väldigt mkt) så är det alltid jag som packar allt som Elly behöver ha med sig. Patric har inte ens packat en blöja en gång o jag fattar inte varför alltid jag ska göra det.. Hans försvar går ut på att det är jag som är hemma med henne och därför vet bäst vad som ska med och nu när han ska vara hemma så kommer han att packa i fortsättningen.. väntar med spänning på hur det kommer att bli...

Har varit hos min bror i Skara i helgen. Han har 2 tjejer på 9 och 12 år som älskar att leka med elly. Har haft barnvakt hela helgen känns det som. Så skönt o ligga o läsa o slappa i soffan

• pseudonym1

Linda: Era stackare! Herregud, hur många magsjukor har ni haft? Ni måste haft en extrem otur med det där.. Hoppas ni kryar på er!

Mica: Vad roligt att han börjat gå lite! Förvånad o stolt du måste blivit

Jenny: Fortsätt öva, det går ganska fort o lära sig tror jag..
    Jag hade en ngt udda hobby när jag var liten, dvs jag satt med en gammal skrivmaskin o skrev jätteofta..
    Men vad nytta jag har av det nu! Särskilt när jag pluggade o skrev långa uppsatser osv..

Jag blir GALEN här hemma snart.. Är det någon annan vars barn förvandlats till en grinig, tråkig surpuppa? Man kanske inte får säga så men jäklar vad trött jag är på henne just nu..
    Ingenting är bra.. Hon har varit sån här i några veckor nu o det börjar bli bra tröttsamt.. Hon gråter flera ggr/h och gnäller nästan hela tiden. Ända gången hon är nöjd är om man har henne i famnen (bärselen duger inte utan jag måste bära henne).
    Är de inne i någon speciell fas just nu eller? Jag fattar inte hur man kan vara så missnöjd som hon är..
    Tror inte det är tänder på g heller..
    Nån som känner igen sig eller har ni bara solstrålar därhemma?

• pseudonym1

Kajsa: Hon kryper sen ca 2-3 veckor tillbaka o har fått in sån fart nu så hon lätt tar sig runt. Har även börjat ställa sig upp med stöd så jag tror inte det är det..
    Det verkar som att hon tyckt att det varit roligt o träffa andra bebisar men den sista tiden så har jag haft så mkt att göra så det har inte blivit så mkt av det..

Hon blir liksom på bra humör när man sätter sig brevid o leker med henne men så fort jag vill göra ngt annat (som diska eller annat roligt) så blir hon ledsen/asarg direkt..
    Det går väl förhoppningsvis över men börjar bli lite påfrestande nu. Börjar räkna ner timmarna redan runt lunch för när jag ska lägga henne.
    Patric ska dessutom operera axeln på onsdag o kommer att gå med ngt form av armstöd (kommer inte ihåg vad det heter) i 6 veckor så han kommer inte kunna byta blöja eller göra ngt här hemma.
    Ska försöka komma på fika snart (ev på ons) så hon får lite mer stimulans!

Sandra: Ha, ha.. Dra av glasögon (på farfar) är Ellys favorisysselsättning oxå. Kaxig unge som röt tillbaka

• pseudonym1

Mica: Jag tycker den såg fin ut! Fint kort på er båda!

Emelie: augusti? Det är ju över 6 mån dit.. Vet inte hur lång tid det kommer att bli för oss men det lät länge..

Nån som har ett bra mellanmålstips? Jag ger skrutt macka med pastej på ibland men hon äter knappt det.. Sen har jag gjort yoghurt med mosad banan o bär i (tyckte själv den va jättegod) men hon gillar inte den heller..
    Funderar snart på o strypa ammningen helt om hon inte börjar äta bättre.
    Vill ju inte det, för dels så känner jag mig elak att ta bort hennes älskade tutte sådär bara, dels så vill jag amma ca 2 ggr/dag ett tag till..
    Igår blev jag så frustrerad på henne när hon började gråta o skrika innan hon ens smakat på det jag lagat.
    Stod o lagade mat ganska länge o så blir hon hysterisk när jag är på väg med första skeden mot munnen *suck*

Svar på tråden Vilda bebisarna jollrar vidare IV