Inlägg från: pseudonym1 |Visa alla inlägg
  • pseudonym1

Vilda bebisarna jollrar vidare IV

Har lite brådis så jag skriver snabbt...
    Jag har ingen mob in till stan idag men ställer mig vid kopparmärra kl 13.00 så får jag hoppas ni dyker upp

• pseudonym1

Jenny: Min kompis har köpt ett Wii fit o sa att hon blivit helt svettig när hon boxat mot en annan.. "Äh" tänkte jag (min kompis har så dålig kondis så jag trodde det berodde på det).
    Efter att ha kört några ronder så rann det svett om mig, så jäkla roligt!

Tack för fikat idag tjejer! Får aktivera skrutt mer med sånt för idag har hon varit på mkt bättre humör på em

• pseudonym1

Ann-sofie: Hoppas suppen hjälpen o att han blir bättre!

Alex: Tack för teletuppis:en! Satte på den nu o hon började tjuta av glädje när hon såg den. Satt o skrattade o klappade i händerna. Jag får stänga av öronen bara så jag inte blir galen, hattscenen va inte alls irriterande

• pseudonym1

Ni är helt LIndex-beroendes i den här tråden Jag vet inte ens vart man får tag på de där kupongerna.. Ska man vara Lindex-medlem?

Alex: Schysst hus! Ska ni på visning?

Mica: Vad bra han sovit! Men jag hänger inte med riktigt vad du menar med kur.. Är det Anna wahlgren eller ngt läkemedel?
    Hoppas det håller i sig! Det är du o A värda!

Emelie: Gi-äter du stenhårt o är det effektivt isf? Jag funderar på o GI-äta så snart igen men vet inte om jag orkar..
    Min vikt har inte rört sig på flera mån trots att jag äter bättre o tränar som en jäkla tok. Men jag hoppas att det blivit lite muskler ist!
    Däremot så ska jag o patric (så fort jag slutat amma) fasta i 10 dagar. Jag ska även passa på o göra en tarmsköljning då (äckligt, jag vet.. men så fräscht). Har gjort det en gång tidigare o det kändes som att man sköljde kroppen rent på insidan.

Imorgon natt ska jag sluta nattamma! Jag har sagt det så många ggr så jag tror knappt på mig själv längre men nu ska jag verkligen göra det!
    De sista månaderna har hon ju legat brevid mig hela natten med självservering o det har gått ganska smidigt.. Men de sista v så har hon inte somnat om som tidigare o varit väldigt jobbigt när hon ammat. HOn bits o är väldigt hårdhänt o jag ligger halvvaken hela natten pga hennes stök så det är liksom inte ens mysigt o nattamma längre.
    Dessutom så börjar jag jobba om ca 5 veckor o jag vill ha några inkörningsveckor där patric tar nätterna innan jag kan slappna av på jobbet när jag gör nätterna.

Jag måste börja träna på att sova längre själv oxå för så som kroppen är nu så vaknar jag hela tiden vare sig Elly gör det eller ej. Ska ha sport-bh och polo på mig (samt öronproppar) o är beredd på mkt skrik men det måste göras nu.
    Fy, har sån ångest men nu går det inte att skjuta upp det längre

Idag har Elly bajsat 6 ggr (mer vissa ggr, mindre vissa) och de sista 2 gångerna så såg det ut som att det kom blod oxå.. Nån som vet vad det kan bero på?

• pseudonym1

Kikar in lite snabbt bara.. Tack för tipset ang blodet.. Va pyttelite imorse men hon verkar bättre idag!
    Jag har inte påbörjat avtuttningen utan ska börja inatt..
    Tänkte amma henne till sömns först men sen ska hon inte få amma tills på morgonen om vi så ska sitta o käka gröt i köket hela natten. Hoppas jag håller vad jag säger bara för jag har inte så bra karaktär kl 03 när jag e svintrött.

• pseudonym1

Mica. Vad skönt att det inte var en propp! Hoppas att allt ser bra ut sen!!!

Alex: Ha, ha.. Ni ser verkligen ut som äkta "rosenlunds-knegare" När är högskoleprovet igen? Har gjort det 2 ggr för länge sen. Är roligt men ganska jobbigt om man inte har pluggvanan inne.

Kajsa: Bakslag får man nog räkna med tyvärr.. Men det har ju gått så bra vad jag förstått så ni är nog inne i det rätta mönstret fort igen!

Nattrapport: Det har faktiskt gått riktigt bra inatt. Jag var helt inställd på att gå o vyssa mm hela natten med öronproppar (har lite smyg-tinnitus så jag måste ha det) men det har nästan blivit mer sömn än vad jag brukar få.
    Jag ammade henne till sömns (ska ta tag i det sist) o hon somnade kl 19.40.
    Kl 20.40 vaknade hon och blev helt tokhysterisk när hon inte fick bröstet..
    Låg brevid henne i sängen, klappade, vyssade, gick runt, ja allt man kan göra i 1 h och 10 min. La henne sen på mage och buffade henne i rumpan och hon somnade då om.
    Vaknade sen kl 22.50 och efter lite tröstande så kunde jag buffa henne till sömns igen efter bara 20 min.
    Kl 02 vaknade hon igen och då tog det bara 10-15 min att buffa om henne.
    Sen vaknade hon 04.40 och i och med att hon varit utan mat i nästan 9 h så ammade jag henne sittandes (ska aldrig liggamma mer) och hon somnade sen om till 06.30.
    Så totalt 3 uppvak har det varit på 1.4 h, 20 min och 15 min.

Buffa var det ända sättet att få henne o somna men det är ju helt ok!
    Ska få henne att somna genom ammning i några dagar till, sen ska jag ta tag i det oxå.
    Men inte trodde jag att jag skulle få sova mer denna natten än de nätterna hon legat brevid o småammat.
    Är ju bara en natt avklarad, nästa kan ju bli värre men det känns så jäkla bra o ha startat o att det inte blev tokhysteriskt.
    Är så glad idag över min duktiga o faktiskt mer pigga skrutt

• pseudonym1

Linnéa: Jättesnygg tapet! Vi ska nog måla fondvägg i Ellys rum men de tapeter jag tittat på innan är lik den.

Ann-sofie: Har oxå hört att det ska vara jättestor skillnad mellan platser till hösten resp våren.. Kan ju vara bra o mjukstarta så som ni planera!

Hanna. Har bekanta som bor i haga o har hört även från dem att det är skitsvårt just där.. Det dagiset som vi vill få in elly på (vårt 1:a alternativ)kommer vi troligtvis inte heller få plats i augusti då vi vill ha in henne. Ska kolla med Kallebäck idag oxå för det ska vara bra.

Mica: Hoppas natten gick bra!

Jenny: Det är inte så lätt o ta tag i det där..
    Hade jag inte varit piskad (dvs att jag börjar jobba natt snart) så hade jag nog dragit ut på det iaf tills dess att patric har båda armarna fria. Hade jag jobba mån-fre dagtid så hade jag nog fortsatt ett tag till..
    Men tidigare så har det varit så bekvämt att ha henne liggandes brevid o att hon tagit bröstet när hon velat.. De sista månaderna när jag gjort så har jag inte behövt vakna så mkt o det har varit ganska bekvämt.. MEN, det sista så har hon börjat böka runt och vill knappt sova längre än 45min-1 h om jag inte ligger brevid så kvällarna blev rätt jobbiga.
    Även nätterna började hon strula o böka runt så det bekväma med det hela har liksom försvunnit.
    Behövdes visserligen för att jag skulle ta tag i det..
    Jag hoppas på att hon vill fortsätta amma ca 2 ggr/dag ett tag till men vi får se om det är möjligt. Vill hon inte så är det helt ok oxå!

Nattrapport 2;
    Inte alls lika bra som natten innan
    Hon somnade 19.50 och vaknade första gången 22.50 vilket i sig är ett form av rekort på länge.
    Var beredd på att gå omkring i någon timme men hon somnade efter ca 2 min genom buffning i rumpan.
    Gött tänkte jag men efter 30 min vaknade hon igen för att somna om efter 30 min.
    Sen satte det igång o hon har vaknat flera ggr/h..
    Det som varit bra är att hon varit så trött så hon har inte haft ork att vara vaken någon längre stund o skrika utan mest legat o gnytt o till slut somnat om efter buffningar..
    Jag däremot har inte sovit ett skit knappt..
    Varje gång man var på väg att somna så har man fått vakna igen o så har det hållt på i princip hela natten.
    Ammade första gången kl 04.50 vilket är bra och sen gick vi upp 07.15 och jag ammade då sittandes i vardagsrummet.
    Vill visa henne att vi ammar bara på morgon o lite på dagen, inte natten.

Tog henne på morgonen idag för patric har tagit henne varje morgon i flera veckor. Men jag får nog krypa ner några timmar sen för just nu känns det som att jag jobbat natt.
    Men detta var bara natt 2 så det är bara att fortsätta!

• pseudonym1

Maria. Finns det inte ngt ställe som säljer de olika modellerna så ni kan provcykla dem? Svårt o säga med en bild, man måste nästan känna o klämma lite.

Jenny: Förstår precis hur du menar med motivation! jag tror inte det blir bra om man inte har motivationen o då är det lika bra o vänta. Trivs ni med det så är det ju bara o fortsätta!
    Jag väntade dels för att jag hoppades att hon själv skulle ledsna på bröstet men hon ble ist mer fixerad.
    Men att ta tag i det på sommaren när ni båda är lediga är en bra idé. Lättare o hålla sig vaken om man vet att man får sova lite på dagen sen!

Natten gick bättre än natten innan men sämre än första..
    Fick henne under några ggr att somna om i sin egna säng o hon låg där fram tills 03.30. Behövde inte ta upp henne någon gång utan smekte o buffade henne i rumpan. Längsta tiden tog 30 min..
    Märker att det blir svårare efter 3 att få henne att somna om och jag har satt upp att hon absolut inte får amma före 4, helst runt 5 eller senare..

Men jäklar vad svårt det är att motivera sig att va vaken när man vet att man har ngt som gör att hon somnar om på 1 min..
    Imorse fuskade jag lite dock. Patric tog henne 06.30 när hon gick upp men han skulle iväg kl 20.00 o la henne brevid mig.
    Ist för o gå upp o morgonamma så lät jag henne ligga brevid o så somnade vi båda ist.
    Ska ju föröka att inte låta henne liggamma sig till sömns även på dagen men det borde inte göra för mkt..
    På bvc sa de att man oftast kan fortsätta amma som man vill på dagen även om man håller på o sluta nattammma.
    HOn menade att hon är så stor nu så hon fattar när det är natt o dag och vad som gäller då.

Vi har en låg tv-bänk hemma o Elly går fram o ställer sig ganska ofta mot bänken så att hon står o blänger på tv:n på jättenära håll. Förstår ju att hon inte ska göra det hela dagarna men är det skadligt tror ni att hon gör det ibland eller gör era så oxå?
    Du skrev ngt om det Hanna om jag inte minns fel?

HOppas ni får det trevligt på fikan idag!

• pseudonym1

Stort grattis Annie önskar Elly o jag

Vilka fina bilder kajsa! Ser ut som de hade en kanonfika

Skickar bara en nattrapport..
    Fy F*N vad less jag är på det här!
    Visst, har bara hållt på i 4 nätter men det blir ändå jobbigt när hon vaknar hela tiden..
    Första natten va bra men sen tycker jag väl inte att jag märkt någon framgång.
    Det som går bra är att jag hyfsat fort får henne att somna om med hjälp av buffning o skakning av spjälsängen men hon verkar inte kunna sova längre än 45-1 h utan att vakna och så behöver hon hjälp med att somna om.
    Inatt vaknade hon från kl 22 och fram till hon gick upp 06.30 flera ggr/h. Ibland gick det 10 min mellan..
    Imorse när hon ville gå upp så började jag astjuta o skrek till patric att ta ut henne ur sovrummet för jag orkade varken se eller höra henne mer.. Sen fick man ju svindålig samvete för att man kände så...
    Känner mig helt under isen pga sömnbristen nu.. Blir så jäkla skör o får dåligt självförtroende när jag känner mig så här trött, har bara suttit o lipat på fm..

Det har bara gått 4 nätter och det är ju inte mkt egentligen. Men det är verkligen rena tortyren att väckas så här hela tiden..
    Är rädd på riktigt innan jag lägger mig o har ont i magen för jag vet ju att jag kommer att väckas så fort jag somnat in. Kan säga att har det inte blivit bättre om några veckor så kommer jag att uppsöka läkare för det är inte normalt så som hon sover.
    Ursäkta mitt neggo-inlägg men behövde avreagera mig lite bara..
    Hoppas jag kan skriva lite roligare snart!

• pseudonym1

Alice. Vad tråkigt att hon gått ner men inte så konstigt heller. Vet man ju själv om man är sjuk, går ju alltid ner då så det gäller väl även dem! Har de inte sagt ngt om på ett ungefär hur länge ni får vänta på operation?

Hanna: Jag fick sovit en timme, sen var patric tvungen att åka iväg. Men jag ska gå ut med henne i vagn snart o så fort hon somnat så ska jag ställa in henne i garaget med babyvakten o lägga mig själv en stund. Nu tänker jag gå o lägga mig direkt efter att hon lagt sig på kvällarna.
    Tråkigt men oftast sover hon det längsta passet då så man kan få 2 h kanske.

Svar på tråden Vilda bebisarna jollrar vidare IV