• koalamom

Vilda bebisarna jollrar vidare IV

Här fortsätter vi med vinterjoller!

Vi som hänger här:

gersime-Linnea: Annie 30-jan
    Beben-Ann-Sofie: Eric 10-feb
    fru jönsson-Alexandra: Benjamin 10-feb
    MmmJennie-Jennie: Leon 12-feb
    Wiksan-Sandra: Selma 12-feb
    Mica82-Micaela: Alexander 13-feb
    Meemmee-Emelie: Evelina 13-feb
    DaisyMom-Kajsa: Wilmer 14-feb
    mumma84-Alice: Wida 14-feb
    millan84-Camilla: William 16-feb
    Lilla Ego-Linda: Filippa 17-feb
    Catinkan-Carina: Elly 20-feb
    Primusbarn-Jenny: Inez 21-feb
    Lindisgbg-Linda: Alexander 25-feb
    Lucie-Lotta: Rasmus 26-feb
    elle 1979-Hanna: Molly 02-mar
    Tokboll-Maria: Vidar 12-mar
    Anel85-Lena: Freya 16-mar

Länk till fikatråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m38027017.html

Vi som bloggar:
    Maria: mariatokfia.blogspot.com/
    Kajsa: babywilmer.blogg.se/
    Alexandra: alexandraochbenji.blogspot.com/
    Lotta: goteborgskalaset.blogg.se/
    Lena: www.babydagboken.se/freya.last
    Jennie: famhasani.blogg.se
    Emelie: fambabunovic.blogg.se
    Jenny: primusochinus.blogspot.com
    Linda: mammasbusungar.blogspot.com

Och så lite nostalgi...

Länkar till de gamla bebistrådarna:
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m30207662.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-271/m33230584.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m35758640.html

Länkar till våra gravidtrådar:
    www.familjeliv.se/Forum-11-222/m21993962.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-222/m24856062.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-222/m27484602.html

tokboll - stolt mamma till ♥axel♥ & ♥vidar♥
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-13 13:45
    Bloggtillskott:
    a-manochmamma.blogspot.com/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-08 10:11
    NYA FIKATRÅDEN:
    www.familjeliv.se/Forum-11-259/m41196534.html
  • Svar på tråden Vilda bebisarna jollrar vidare IV
  • fru jönsson

Mica - Eos 400d har vi men det finns en ny nu som heter 1000d, det är en bra kamera att starta med, lägg hellre pengarna på bra objektiv :)

♥Benjamin 080210♥
  • lillaMallan857

Jasså, det är fler som vägrar somna i sin egen säng på dagen?? Wili har somnat så lätt och fint sen ett par månader tillbaka men nu vägrar han, bara tjoar och skriker, så jag har lagt honom i vagnen och dragit den fram och tillbaka och då somnar han på en halv minut så han är ju jättetrött... snark för såna här jobbiga perioder.. när ska det bli stabilt???????

Mamma till Wilmer - 080214 - babywilmer.blogg.se
  • Erics mamma

När man inte får sova mer än max 2-3h åt gången så är man konstant trött men man får/måste göra saker ändå. Kan ju erkänna att man får anstränga sig lite samtidigt som man ser fram emot att komma hemifrån när man skall träffas. Man blir ju inte direkt piggare av att gå hemma. Tidigare var jag en person som var beroende av min sömn, ville sova en 10h på helgerna och iaf 7-8h på vardagarna. Längtar allt tillbaka till dess!

Trodde också att sömnen höll på att bli bättre för ett tag sedan men det vara bara 2-3nätter som han sov lite längre pass. Jaja man får väl vara glad för att han är frisk och äter som en häst oavsett vad jag ger honom.

Nej nu har han åter somnat så nu är det att passa på att vila lite här med, har en liten lätt huvudvärk känner jag. Ses senare igen!

Lena, hur går det med Freyas gång, går hon själv nu hela tiden eller?

• Lilla Ego

eos1000d fanns för ungefär 4000 pix med ett standardobjektiv har jag för mig. Valde lite mellan dem:)

• lillaMallan857

Tja, det kanske är för mycket begärt att det ska bli stabilt första året, det är så mycket som händer med dom små stackarna.. men man kan inte säga annat än att ens tålamod sätts på prov nåt så in i h****e... Det är verkligen en utmaning att vara mamma. Nu har han äntligen somnat... *phu* Detta var en lång förmiddag. Men jag har iaf hunnit städa och pynta en del..

Mamma till Wilmer - 080214 - babywilmer.blogg.se
  • koalamom

Emelie: 18 månader är ju perfekt mellan barnen!

tokboll - stolt mamma till ♥axel♥ & ♥vidar♥
  • Erics mamma

Så nu har jag slumrat i 1h, fått i mig lite mat och sitter med en kaffekopp och det känns redan lite bättre. Bubben sover dock vidare vilket på ett sätt är bra men tyvärr ligger han i våran säng då jag inte kunde söva om honom någon annanstans än bredvid mig. Måste nu vara på alerten när han vaknar så han inte kryper iväg ut ur sängen innan jag hinner dit bara!

Skall vid halvtre tiden till en mamma i området som har en tvååring och en 3månaders, skall bli kul då vi inte träffats mer än ett par tre gånger. Hon hade tittat förbi igår när jag var och fikade mer er på stan, som tur var så var Calle hemma då hon inte har vårt tel nr.

Svar på tråden Vilda bebisarna jollrar vidare IV