Inlägg från: Anonym (Frustrerad) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Frustrerad)

Orkar inte med min styvdotter

Orkar inte med min mans dotter. Hon är sex år, tjurig, otrevlig, envis och ouppfostrad. Mår dåligt av att känna så här. Får man ens känna så? Fler? Erfarenheter?

• Svar på tråden Orkar inte med min styvdotter
  • Anonym (Frustrerad)

Tjejen bor med oss på heltid. mamman träffar henne nästan aldrig, de är nu inne i en rättegång och det har nu fungerat med umgänget de tre första gångerna.

• Anonym (Frustrerad)

Vi kan nu prata om uppfostran, det tog ett år att få min sambo att förstå att hon inte beter sig ok.

• Anonym (Frustrerad)

Jo så är det väl, att man ska älska dom lika, Har en 9 åring och en på 3v. Men det är inte alltid så lätt. Hur ser man bortom alla problem? Det händer så mycket kring henne, b.la matvägran. Jätte jobbigt.

• Anonym (Frustrerad)
    Svar på #13
    Inget att be om ursäkt för. Jag tror man får göra så gott man kan.
  • Anonym (Frustrerad)
    Svar på #14
    Det handlar inte om avsky. Det handlar om hur svårt de kan vara att hantera och hur jobbigt det är. Skulle min sambo inte gilla min unge skulle jag ta reda på varför och vad man kan göra åt det. Ungar som fått styra och ställa hemma är inte så lätta att hantera.
  • Anonym (Frustrerad)

Jag tror också att det är väldigt svårt för barnen som inte har en mamma som bryr sig. Hon är bara 6år så biologi spelar fortfarande väldigt stor roll för henne.

• Anonym (Frustrerad)
    Svar på #20
    Jag känner också det ATT man inte kan låta det bara passera. Fast de menar nog att vara "otrevlig" mot henne när det inte är nått. Att vara konstant sur..
Svar på tråden Orkar inte med min styvdotter