• Anonym (19 ½  år)

19½ och RYNKOR under ögonen! Varfööör!

Jag e 19½ och har insett att jag faktiskt har rynkor under ögonen. Inga kråksparkar eller rynkor vid sidan av ögonen, utan under... det ser helt fucked up ut när jag TEX ler! När jag smilar ser jag mkt äldre ut än min ålder...

Jag solade solarium ganska mkt förr (solade mkt under ca 2 års tid, men inte ngt alls varken innan eller de 2 senaste åren), kan det ha med det att göra?

Det blir ännu värre när jag använder foundation.

Vad kan jag göra för att det ska bli bättre? Har ingen lust att använda botox, finns det ngt annat alternativ? Har börjat få komplex för det här o känner mig ganska nere just nu...

• Svar på tråden 19½ och RYNKOR under ögonen! Varfööör!
  • Anonym

Prova en bra ögonkräm men var försiktig vid applicering, dutta på krämen inte dra ut den....flytande foundation är inte så bra, det kan bli ett groteskt resultat när det krackelerar... Jag använder bara id bare minerals (mineralpuder), funkar himla bra! Jag vaknade upp en morgon när jag var 25 och såg att jag fått mina första 3 rynkor under ena ögat..total katastrof!! Jag började gå på ans.behandling.Rynkorna under ögonen tunnades faktiskt ut och nu 10 år senare har det inte alls blivit värre!!! Så det finns hopp..lycka till!!!

• W W

Jag är 23 och det är inte alls längesen (någon vecka typ) som jag upptäckte första rynkan i pannan. Jag kände mig jättegammal Fast det gick över dagen efter när jag pratade med min ena chef och han sa att det faktiskt inte syntes - jag ser den men andra gör det tydligen inte än.

Jag vet tyvärr inte vad du kan göra åt det dock =/

Zchimla som årets tomte - jag tar för givet att du tänker likadant!
  • oxytocin

Mycket sol förstör huden, så håll dig i skuggan framöver. Det är säkert inte så farligt som du tror heller. Jag kunde sitta och stirra på mig själv i spegeln i yngre år och leta rynkor, från några cm avstånd. Klart man hittar rynkor då. Men de syns inte av andra. Le och var glad! Att le gör att man får mer rynkor, men vem bryr sig?

• Anonym (mia)

Jag är oxå 19 år. Om jag dricker för lite vatten under några dagar tycker jag att huden blir torrare och att det nästan ser lite rynkigt ut. Så jag försöker helt enkelt dricka tillräckligt med vatten, smörja in mig med hudkräm, göra ansiktsinpackningar ibland, och smörja in mig med solkräm när det behövs. Har aldrig solat solarium för jag är skiträdd att få extra rynkor senare Och så brukar jag massera ansiktet och göra grimaser för ansiktsmusklerna, tror det är bra om man vill ha ett fast och fint ansikte.

• Sussi82

Några småtips för "rynknojiga"

* Drick mycket vatten
    * Undvik sol- ha alltid solkräm, specielt i ANSIKTET, och kom
    ihåg solglasögon.
    * Rökning gör att huden saggar, skadar blodcirkulationen m.m m.m
    - sluta genast!
    * Sover du tillräckligt?
    * Är huden torr? Då kan det hjälpa med en ansiktsmask ca 1-2 ggr
    i veckan.
    * Skaffa en bra ansiktscreme- kolla apoteket eller
    hälsokostbutiken.
    Leta tills du hittar en som passar din hudtyp.
    * Vad använder du för smink? En del märken har läbbiga
    ingredienser som kan torka ut huden- byt, och var
    noga med att rengöra huden varje kväll.

• Angdev

Viktigt att du använder en ögonkräm som går på djupet inget budget mao. Hör med hudvårspersonal.
    Dessutom behöver du en bra foundation. Vissa oljebaserade lägger sig gärna i rynkor. Använd ingen superfoundation runt ögonpartiet om du har mycket rynkor där men glöm inte att pudra efter foundation så du "fäster" foundationgrunden...
    Lycka till!!!

• Ablan

ha ha gud vad jag känner igen det där! det märkte jag att jag hade för typ 2 år sedan när jag var 21, och jag köpte peeling, ansiktsvatten, antirynkkrämer, solskyddsfaktor, för de jävlarna skulle bort, sen när min mamma fick reda på det garvade hon åt mig och sa att det hade jag haft sedan jag var liten...

Sidfot
  • Anonym

Har oxå "rynkor" under ögonen men det har jag alltid haft. Nu när jag närmar mig 30 tycker jag det blivit lite värre så ska testa någon bra ögonkräm. Funderar faktist på att kirurgiskt (eller med laser) ta bort lite hud under ögonen men det lär ändå dröja för det finns inte i min ekonomi just nu.

• Anonym

Jag har också rynkor, fast jag är ju 33 nu, gamla tanten ;) men funderar också på laser. Har ni hört talas om Fraxel -laser...sa visst va bra

Svar på tråden 19½ och RYNKOR under ögonen! Varfööör!