• Anonym (19 ½  år)

19½ och RYNKOR under ögonen! Varfööör!

Jag e 19½ och har insett att jag faktiskt har rynkor under ögonen. Inga kråksparkar eller rynkor vid sidan av ögonen, utan under... det ser helt fucked up ut när jag TEX ler! När jag smilar ser jag mkt äldre ut än min ålder...

Jag solade solarium ganska mkt förr (solade mkt under ca 2 års tid, men inte ngt alls varken innan eller de 2 senaste åren), kan det ha med det att göra?

Det blir ännu värre när jag använder foundation.

Vad kan jag göra för att det ska bli bättre? Har ingen lust att använda botox, finns det ngt annat alternativ? Har börjat få komplex för det här o känner mig ganska nere just nu...

• Svar på tråden 19½ och RYNKOR under ögonen! Varfööör!
  • LilaRos

Jag har haft rynkor i ansiktet tillsammans med torrfläckar dock.
    Tvättade med enbart vatten, och lite tvål i bland och smörjde med helosan salva.

Inte så bra för finnar och sådant, men torrfläckarna och rynkorna var borta på knappa veckan.

• straw2008

Jag får botox regelbundet mot min migrän, måste säga att jag ÄLSKAR bieffekten (rynkfri).

Skulle lätt betala för det!

• Anonym

Jag upptäckte mina första rynkor som 22 åring och fick panik! Men sen började jag kolla in mina vänner, och de hade också "rynkor", eller linjer. T.o.m mer än vad jag hade Det jag vill komma fram till att man oftast granskar sig själv orimligt hårt. Alla har linjer, det är naturligt. När man ler så ska det synas "rynkor", konstigt vore det annars. Även barn har det till viss del.

• Anonym (Majolina)

jag är 16 och har rynkor under ögonen. Har så torr hy. :(
    Men när jag blir äldre ska jag lätt botoxa bort dem. (det går väl?)

• Anonym

Antirynkcremer ska man tydligen börja använda i god tid INNAN man har rynkor har jag hört, när man väl har riktiga rynkor under ögonen så hjälper det inte synbart.. om det stämmer eller inte vet jag inte, vad jag däremot vet är att de inte hjälper när man väl har rynkor! Bara svammel för att få folk att köpa produkter.. Måhända det hjälper pyttelite men inte så att det märks.

• Anonym

Antirynkkrämer har inte helt oskadliga ämnen och man ska INTE använda dem redan när man är ung.
    När jag var 25 år så gick jag runt på flera olika affärer och ville ha tips på vilken rynkkräm jag kunde köpa men blev nekad på samtliga ställen då de sa att jag bara nöter på huden om jag börjar sånt vid så ung ålder. Rätt hygienprodukter, dag natt creme , bra sov o alkoholvanor etc är i stället sånt man ska satsa på som ung. Dricka mycket vatten ska visst också vara bra.

• Anonym (19 ½  år)

Hej alla som har svarat... kul att ni svarat så mycket.

Jag lever ganska hälsosamt, förutom att jag äter lite extra skräp och sötsaker nu när jag är gravid.

Jag tror nog jag har haft dessa rynkor under ögonen ganska länge... första ggn jag uppmärksammade det var när min sambo i fullt solljus påpekade mina små rynkor, men dock inte på nåt elakt sätt... men i af... det var väl "då" jag märkte dem.

Men det blir ju mkt värre eller snarare fulare resultat om man som jag använder foundation/concealer under ögonen... men jag är ganska mörk, eller lite blå-aktig, under ögonen för jag är väldigt ljushyad... vill ju dölja det så bäst som möjligt så därför blir det mer concealer tex... så himla svårt att sluta! Tyvärr... men men.

Min syster som är 3 år äldre har jättefin hy och är inte det minsta blå under ögonen som jag, och inte heler har hon ngra rynkor under ögonen.
    Jag fick ju ännu mer noja när jag såg hennes "rynkfria" och icke-blå-under-ögonen hud när vi var i ett provrum tsm med stark belysning. Trist. Men men.

Funderar på att köra med botox ngn gång i framtiden, regelbundet... Känner mig lite störd som säger så, jag som aldrig tänkt på skönhetsingrepp o liknande.

Alla har väl olika hud. Min starka sida är inte huden under ögonen om man säjer så.

• Storråda

Jag är 43 och har så gott som inga rynkor. Det här kan vara förklaringarna:

- har aldrig rökt

- idrottade på elitnivå som ung, och har efter det i alla fall sett till att göra NÅGONTING som sätter fart på pulsen varje dag; typ en rask promenad om inte annat

- började med alkohol sent och har aldrig druckit mycket

- har aldrig solat. Inte så att jag går i hatt med flor och sunblocker på somrarna, men jag har aldrig medvetet legat och pressat i solen heller.

- har aldrig använt något smink på huden under ögonen eller annanstans (endast smink på ögonlocken och kindbenen). Alltså inget puder eller foundation eller något sådant. Jag tror att det bara täpper till porerna och retar huden.

- har aldrig använt krämer. Jag tror att de bara gör saken värre: att man tänjer ut huden när man håller på och drar i den.

• Anonym (19 ½  år)
    Storråda skrev 2008-12-02 20:38:52 följande:
    Jag är 43 och har så gott som inga rynkor. Det här kan vara förklaringarna:- har aldrig rökt- idrottade på elitnivå som ung, och har efter det i alla fall sett till att göra NÅGONTING som sätter fart på pulsen varje dag; typ en rask promenad om inte annat- började med alkohol sent och har aldrig druckit mycket- har aldrig solat. Inte så att jag går i hatt med flor och sunblocker på somrarna, men jag har aldrig medvetet legat och pressat i solen heller.- har aldrig använt något smink på huden under ögonen eller annanstans (endast smink på ögonlocken och kindbenen). Alltså inget puder eller foundation eller något sådant. Jag tror att det bara täpper till porerna och retar huden. - har aldrig använt krämer. Jag tror att de bara gör saken värre: att man tänjer ut huden när man håller på och drar i den.
    Låter jättebra! Det är bara att säga grattis!

Jag rökte lite till och från när jag gick på högstadiet, men det handlar om kanske 100 ciggaretter under hela min livsstil.
    Dricker inte alkohol och har aldrig druckit, inget för mig.
    Solade ganska mycket under ½-1 års period, men har slutat. Solar nästan inte alls, kanske 5 ggr om året och det är inte något "pressande".
    Smink använder jag 6 ggr i veckan och då är det hela paketet, foundation, concealer (under ögonen) och så kan det bli lite rouge ibland. Inte alltid.
    Jag använder krämer, och tvättar ansiktet mycket. Kanske lite för mycket... ska skärpa mig, tror det torkar ut huden och gör den värre.

Förresten - FINNS DET någon som vet en bra FUKTKRÄM som tillför mkt fukt? Eller ansiktsmask?
  • Anonym

Jag har problem med att jag lätt får mörka ringar och påsar under ögonen om jag bara dricker alkohol en gång i veckan, ser inte klok ut dagen efter

Har börjat använda såna ögonplåster med e-vitamin och kollagen som jag lägger på dagen efter och det gör en ganska stor skillnad.

Ganska billigt också, 199 kr inkl frakt för fyra behandlingar på www.underögonen.se

• sskstud3nt3n

Det är ju mimik"rynkor" =) Eller som jag har fått höra Ansikts-solar! Det har jag haft ända sedan jag var tonåring =) Finns inte mycket annat än botox och det är väl inget att hurra för...

• sskstud3nt3n
    straw2008 skrev 2008-11-29 21:57:14 följande:
    Jag får botox regelbundet mot min migrän, måste säga att jag ÄLSKAR bieffekten (rynkfri).

Skulle lätt betala för det!
    Va? Funkar det mot migrän? coolt!
  • saragunnarsen
    Anonym (19 ½ år) skrev 2008-11-27 19:34:24 följande:

Jag e 19½ och har insett att jag faktiskt har rynkor under ögonen. Inga kråksparkar eller rynkor vid sidan av ögonen, utan under... det ser helt fucked up ut när jag TEX ler! När jag smilar ser jag mkt äldre ut än min ålder...

Jag solade solarium ganska mkt förr (solade mkt under ca 2 års tid, men inte ngt alls varken innan eller de 2 senaste åren), kan det ha med det att göra?

Det blir ännu värre när jag använder foundation.

Vad kan jag göra för att det ska bli bättre? Har ingen lust att använda botox, finns det ngt annat alternativ? Har börjat få komplex för det här o känner mig ganska nere just nu...

Jag hade också rynkor under ögonen sen hittade jag en så kallad ögonroller på www.e-dermastamp.se och den funkade fantastiskt bra! rekommenderar den verkligen! Sedan köpte jag en e-dermastamp som är elektrisk och den kan man ta på alla områden på hela kroppen, även runt ögon och svåråtkomliga ställen! Den är faktiskt perfekt om man har celluliter och graviditetsbristningar som jag fick efter mitt andra barn!
  • manfrsthlm

bästa tips att ge fan i och röka så slipper ni rynkor...simple as that

• Anonym (Rynkfri)

Jag är 33 år och har rökt sen jag var 13, jag solar massor på sommaren (gillar bikini linjerna) tränar inte och har använt antirynkkräm sen jag var 25år och jag har inte en rynka! Tror det beror på gener.

• manfrsthlm
    Anonym (Rynkfri) skrev 2014-09-30 23:10:48 följande:

Jag är 33 år och har rökt sen jag var 13, jag solar massor på sommaren (gillar bikini linjerna) tränar inte och har använt antirynkkräm sen jag var 25år och jag har inte en rynka! Tror det beror på gener.

tyckte du skrev använt antirynkkräm sen 25 blir i åtta år då,och du tycker att det är dina gener?
  • Anonym (35)

Jag är 35 år och rynkfri. Jag tror mer på ekologiska produkter och vad man äter. Mycket grönt och lax

• Maria 434
    manfrsthlm skrev 2014-09-30 23:18:26 följande:
    tyckte du skrev använt antirynkkräm sen 25 blir i åtta år då,och du tycker att det är dina gener?
    Med tanke på att det inte finns minsta tillstymmelse till bevis på att antirynkkräm fungerar så beror det säkerligen på hennes gener.
  • taquine

Hur hittar ni dessa gamla trådar? , ja nu är ju ts 25och 1/2 och vi får hoppas det inte blivit  värre med rynkorna ..;)

Svar på tråden 19½ och RYNKOR under ögonen! Varfööör!