Storråda skrev 2008-12-02 20:38:52 följande:
Jag är 43 och har så gott som inga rynkor. Det här kan vara förklaringarna:- har aldrig rökt- idrottade på elitnivå som ung, och har efter det i alla fall sett till att göra NÅGONTING som sätter fart på pulsen varje dag; typ en rask promenad om inte annat- började med alkohol sent och har aldrig druckit mycket- har aldrig solat. Inte så att jag går i hatt med flor och sunblocker på somrarna, men jag har aldrig medvetet legat och pressat i solen heller.- har aldrig använt något smink på huden under ögonen eller annanstans (endast smink på ögonlocken och kindbenen). Alltså inget puder eller foundation eller något sådant. Jag tror att det bara täpper till porerna och retar huden. - har aldrig använt krämer. Jag tror att de bara gör saken värre: att man tänjer ut huden när man håller på och drar i den.
Låter jättebra! Det är bara att säga grattis!
Jag rökte lite till och från när jag gick på högstadiet, men det handlar om kanske 100 ciggaretter under hela min livsstil.
Dricker inte alkohol och har aldrig druckit, inget för mig.
Solade ganska mycket under ½-1 års period, men har slutat. Solar nästan inte alls, kanske 5 ggr om året och det är inte något "pressande".
Smink använder jag 6 ggr i veckan och då är det hela paketet, foundation, concealer (under ögonen) och så kan det bli lite rouge ibland. Inte alltid.
Jag använder krämer, och tvättar ansiktet mycket. Kanske lite för mycket... ska skärpa mig, tror det torkar ut huden och gör den värre.
Förresten - FINNS DET någon som vet en bra FUKTKRÄM som tillför mkt fukt? Eller ansiktsmask?