• Anonym (19 ½  år)

19½ och RYNKOR under ögonen! Varfööör!

Jag e 19½ och har insett att jag faktiskt har rynkor under ögonen. Inga kråksparkar eller rynkor vid sidan av ögonen, utan under... det ser helt fucked up ut när jag TEX ler! När jag smilar ser jag mkt äldre ut än min ålder...

Jag solade solarium ganska mkt förr (solade mkt under ca 2 års tid, men inte ngt alls varken innan eller de 2 senaste åren), kan det ha med det att göra?

Det blir ännu värre när jag använder foundation.

Vad kan jag göra för att det ska bli bättre? Har ingen lust att använda botox, finns det ngt annat alternativ? Har börjat få komplex för det här o känner mig ganska nere just nu...

• Svar på tråden 19½ och RYNKOR under ögonen! Varfööör!
  • Anonym (jag)

Jag är 31 år. Irriterade mig på rynkor i pannan och kring ögonen.
    Provade massor av antirynk-krämer som gav varierande resultat.
    Tyvärr levde ingen av dem upp till mina förväntningar.

Använder nu botox istället. Snacka om SUPER!!!
    Det är helt otroligt, det ENDA som funkar perfekt!

Det negativa är att det är rätt dyrt, en "halv botox" dvs panna ca 3000 kr och en "hel botox" panna och kring ögon 4500 kr.

Effekten av botox sitter i ungefär 3-7 månader och första året bör man göra 2 behandlingar för att sedan fylla på med 1 per år. Det är vad minläkare säger i alla fall.

Vill dock inte se ut som en plastdocka så jag tänker inte hålla efter så tight mellan gångerna. Vill bara bättra på mitt eget utseende, inte ändra något väsentligt!!

• Anonym

Hmm...undrar vad det kostar att botoxa bara bekymmersrynkan mellan ögonen.

• Anonym (Skryklis)

Botox är ju ett nervgift som man kan få botulism av. ALDRIG i livet att jag FRIVILLIGT skulle injicera det i min kropp, för dyra pengar dessutom. Men alla är vi olika...

• Anonym

nä vill heller inte använda botox. Om nåt så funderar jag på laser - verkar schysstare mot huden. Det sägs ju att man kan stimulera kollagenproduktionen i huden och det tlåter ju toppen

• Anonym

ingen cigg

ingen sprit

inga sena nätter

• Spartacus

tycker det låter som väldigt torr hud eller eksemliknande, en vän har likadant!
    jag tror knappast det rör sig om "rynkor", det krävs nog mer än solning och några år till i ålder för att det ska vara möjligt...

i en del fall kan den typen av påsar vara ärftligt, även torrheten, har sett hos mor och dotter...

• Spartacus
    Ablan skrev 2008-11-28 01:38:05 följande:
    ha ha gud vad jag känner igen det där! det märkte jag att jag hade för typ 2 år sedan när jag var 21, och jag köpte peeling, ansiktsvatten, antirynkkrämer, solskyddsfaktor, för de jävlarna skulle bort, sen när min mamma fick reda på det garvade hon åt mig och sa att det hade jag haft sedan jag var liten...
    eller hur! inte tusan är det rynkor när man är 19 i alla fall! inte ens 19½!

ts; försök itne ens fundera på ingrepp, du behöver inga, det kan jag lova dig!
  • Mamma till två mirakel

Använd aldrig parfymerade produkter i ansikte eller på huden duscha med lactacyd och tvätta dig med oparfymerade ansiktstvätt produkter finns på apoteket...
    Använd även dag/natt kräm oparfymerad så ska du se att hyn blir bättre...

Man kan visst ha rynkor men inte ålders rynkor!!

(¯`°?.¸ ღ♥ Bär på ett Mirakel v.35 ♥ღ ¸.?°´¯)
Svar på tråden 19½ och RYNKOR under ögonen! Varfööör!