The Bumblebee skrev 2008-12-05 10:49:03 följande:
Den här avslutningssången sjöng vi alltid (tror inte att den sjungs lika frekvent nu som på 80-90-talet). Har dock missat ena refrängen...minns inte i vilken ordning verserna var heller. Flaggan vajar på sin stång, lyssna på vår sommarsång. Snart så sjunger vi "Den Blomstertid". Visst var vårterminen lång, men den sprack som en ballong. Snart så blir det ro och frid.I-n-g-e-n klocka r-i-n-g-e-r mer. Ingen skola snart man ser. Hej och mors good bye gamla plugg. Klockan ringer bara ut, vårterminen är nu slut. Inte gör det oss ett dugg!Sommarn kommer mer och mer. Bin och blommor blir allt fler. Ingen vill väl sitta inne nu. Vad ska nu i sommar ske, det kan bli allt möjligt det. Det är långt till höst ännu.(refräng)Rektorn har nu hållit tal om moral och ideal. Kören sjunger högt och fint och bra. Fröken får sin blomsterkvast, vi får årets längsta rast. Tack för det, det vill vi ha.I-m-o-r-g-o-n bara sov sov sov. Imorgon har du sommarlov. Hej du kompis ha det bra och skönt. Ta och gör det som du vill. Sånt som du har längtat till. Det har slagit om till grönt.
Den kommer jag verkligen ihåg, vår skola sjöng den inte men en grannskola där jag hade kompisar, har till och med för mig att de påstod att det var deras musiklärare som hade skrivit den, kollade på din pres var du bor och det var ju absolut inte i närheten. Växte du upp där?