• agonist

9 månader och bits hela tiden!

Min dotter har nyligen börjat bitas, så fort hon får chansen - och ont gör det!
    Varje gång någon säger till henne efteråt, så börjar hon gråta och gråter riktigt mycket i upp till 5 minuter. Vad ska man göra åt detta bitande? Någon som vart med om liknande?

• Svar på tråden 9 månader och bits hela tiden!
  • agonist

Precis så är Elina oxå, hon ska bitas framför allt..och dra i ansiktet!
    Tidigare var det dra i håret,men det verkar ha lättat..

Säger "aj aj" bestämt till henne, och hon bara gråter gråter å gråter..man känner sig helt hopplös. Försöker förklara "mamma får ont när du gör så" då tittar hon på mig och munnen dras sakta men säkert till ett uppvänt U och gråter kommer inom några sekunder.

• agonist

Hon förstår vad "ajaj" och "nej" innebär,kryper hon mot tex mot eluttagen och ska pilla så säger jag "ajaj" och hon låter bli det tex.
    Så hon borde ju veta att hon inte får bitas?

När hon biter/river så säger jag bestämt till, hon gråter..och så brukar jag försöka med att hitta en ny sysselsättning till henne, men då gråter hon så mycket att hon bara kommer efter och klänger vid mitt ben - vad gör man?

Att nonchalera hennes betende tror jag inte skulle göra saken bättre, tror hon skulle fortsätta tills hon fick någon reaktion på det hela.

Men det här betendet borde väl gå över? Kan det vara nån tillfällig fas hon är inne i?

Svar på tråden 9 månader och bits hela tiden!