Problem med fodervärd!
Din syster är laglig ägare till hästen och kan hämta den vilken dag som helst, allra helst när hon och fodervärden INTE skrivit några papper på utlånandet. Fodervärden och "kompisen" är helt ute och cyklar. Man kan inte bara "ta åt sig och börja äga" en häst för att det inte funnits ett visst "umgänge". Ett ägande övergår inte bara efter en viss tid. Då skulle folk kunna börja "äga och få" djur kors och tvärs. Man lånar ju ofta ut ett djur just på foder för att man har ett förhinder att ha det själv och då kan besök vara ett av dem under tiden. Men vore jag din syster skulle jag snabbt hämta hästen, då hon uppenbarligen INTE kan lita på fodervärden. Folk gör så tokiga saker och det finns de som faktiskt tex säljer andras djur fastän de inte har laglig rätt att göra det osv.
Har ganska mkt erfarenhet när det gäller djur och allra främst hästar, men fick tillbaka min egen häst i bedrövligt skick efter utlånande på foder. Tyvärr var fodervärden mkt oseriös, trots grundlig research och besök under tiden från min sida. Vill inte skrämmas, men ta tag i problemet omedelbart!!!
Lycka till.