Inlägg från: MiIou |Visa alla inlägg
  • MiIou

Csn i December?

Jag får 7984kr (har tillägg för barn) utbetalt den 23:e dec, men min termin sträcker sig över jul. Jag kommer inte heller ha föreläsningar under jul eller nyår, tror första föreläsningen är runt den 7:e januari, men jag har tentor i mitten av januari så jag kommer sitta klistrad i mina böcker, jag har även omtenta nu den 20:e dec, ja, en lördag, stööön!

• MiIou

Lady J skrev 2008-11-29 11:48:37 följande:

Luleå Tekniska Universitet. Dom har dålig eknonomi vilket gör att vi har dåligt med lärare, rättningar tar lång tid och allt möjligt. Men nåja, man ska väl inte klaga antar jag :) Jo det är klart, men jag tror ändå att alla har jullov i drygt 2,5 vecka samtidigt. Fast såklart så har vi ju saker att läsa då, men det är inga lektioner då. Personalen vill väl ha jullov haha :)
    Haha, jag går också på LTU!! Men ni läser alltså inte över hela december, eller? Våran nya läsperiod börjar först i slutet av januari?!
  • MiIou

Jag går väg och vatten, vi har sista och första föreläsningarna ungefär samma datum som er, men läsperioden går ju ändå över jul. Däremot blir det rätt jobbigt att plugga inför tentorna då jag måste ha sonen hemma från dagmamman under julen, så hur jag ska få tid över till att läsa blir ju ett problem.
    Det konstiga är att förra året fick jag mycket mindre över jul, typ 5000 eller något, så jag fattar inte riktigt hur det hänger ihop?? Vad läser du? Och ja, LTU är ett rätt kasst universitet, haha! Jag läser till civilingenjör men har inte mycket schemalagd tid, så det känns nästan som distanskurser...

• MiIou

Men konstigt att vi får så olika?? För sen när nästa termin börjar får jag ett högre belopp på typ 9000... Mycket konstigt...

Nä, nu läser jag på utbetalningar, det står att för v.52-3 får jag 8245, sen för v.4-8 kommer jag få 10265kr... Eh? Alla utbetalningar under -09 kommer vara på runt 8200, har de höjt studiemedlet?? Va fasen får jag så mycket pengar för???

• MiIou

Hur menar du mer förmånliga? Jag har ju lite mer i månaden för att jag har barn, tror det är ca 400, sen kan det ju bero lite på hur mycket man tjänat under året, jag har ju inte kommit över den där summan i alla fall, vad den nu låg på...
    Och förra året fick jag ju mindre, då fick jag ca 5000 vid jul, och då hade jag också barn och hade varit föräldraledig innan och alltså inte tjänat något alls... Mycket konstigt??

• MiIou

Lady J skrev 2008-11-29 13:13:40 följande:

Jag tänkte om du får det bidraget man kan få när man är över 25? Om det kan vara någon skillnad? Den där jäkla summan alltså! Jag jobbade hela sommaren och tjänade så pass bra att jag i stort sett inte kunnat jobba något alls vid sidan om studierna nu i höst! Lite dåligt kanske.. Man kan ju sänka bidraget för då får man väl jobba mer? Men kul om man inte får jobba speciellt mycket och står där utan pengar då. Haha ja det var lite skumt det här tycker jag allt! Men det är ju trevligt att du får mer pengar :) För pengar är väl alltid välkomna? :D
    Nix, jag är 24och skulle ändå inte ha ansökt om utökat lån om jag var över 25.

Jag har fått fullt ända sen jag började den 3:e september. Förra året, då jag gick första året, började vi i augusti, då fick jag ca 9000 nånting vid studiestart, men då var det ju för att jag började skolan 1½ vecka tidigare. Så jag får fortfarande inte ihop det hur jag kan få så mycket. Haha, men jag klagar ju inte, förra året gick vi på knäna vid jul eftersom sambon var pappaledig, jag fick ut knappa 5000 och våran tvättmaskin la av den 25:e december, haha!
Svar på tråden Csn i December?