Lady J skrev 2008-11-29 13:13:40 följande:
Jag tänkte om du får det bidraget man kan få när man är över 25? Om det kan vara någon skillnad? Den där jäkla summan alltså! Jag jobbade hela sommaren och tjänade så pass bra att jag i stort sett inte kunnat jobba något alls vid sidan om studierna nu i höst! Lite dåligt kanske.. Man kan ju sänka bidraget för då får man väl jobba mer? Men kul om man inte får jobba speciellt mycket och står där utan pengar då. Haha ja det var lite skumt det här tycker jag allt! Men det är ju trevligt att du får mer pengar :) För pengar är väl alltid välkomna? :D
Nix, jag är 24och skulle ändå inte ha ansökt om utökat lån om jag var över 25.
Jag har fått fullt ända sen jag började den 3:e september. Förra året, då jag gick första året, började vi i augusti, då fick jag ca 9000 nånting vid studiestart, men då var det ju för att jag började skolan 1½ vecka tidigare. Så jag får fortfarande inte ihop det hur jag kan få så mycket. Haha, men jag klagar ju inte, förra året gick vi på knäna vid jul eftersom sambon var pappaledig, jag fick ut knappa 5000 och våran tvättmaskin la av den 25:e december, haha!