• Mandyyy

Csn i December?

Jag studerar/utbildar mig just nu. Har csn stöd.
    Får jag några pengar i december månad? Eller det är absolut ingenting?

• Svar på tråden Csn i December?
  • Mandyyy
    Mandyyy skrev 2008-11-28 23:46:55 följande:
    Jag studerar/utbildar mig just nu. Har csn stöd. Får jag några pengar i december månad? Eller det är absolut ingenting?
    Snyft, aldrig något svar..Har alla på FL något emot mig??
    Hahah..känns så..
  • Siili

Logga in på dina sidor på csn så kan du kolla alla utbetalningar. Det kan vara lite olika, jag har alltid fått fulla beloppet och andra jag känner har fått halva beloppet eftersom de fått mer i september. Sedan beror beloppet på hur lång tid man sökt studiemedel för också. I år har jag bara sökt till 11 januari och får då lite mindre pengar än vanligt.

Gabba Gabba Hey!
  • Lady J

Jag kan svara direkt på frågan eftersom jag också pluggar. 25 december (eller undrar om det inte kommer just före jul kanske? minns inte) så får vi så mycket som ca 3700 feta kronor :D najs va? :)

• Glenni

Det beror ju på hur din termin ser ut! Känns ju lite konstigt att inte ha koll på när man får pengar?

• Lady J

Om man studerar på heltid och har jullov ungefär som grundskolan har så är det väl det som gäller? Och så länge man studerar heltid på universitetet har man väl jullov? Har aldrig hört talas om någon som inte har det iaf :)

• bellanbus

Det beror på hur veckorna räknas på just din utbildning.

Själv läser jag program på högskolan och min hösttermin sträcker sig ända in på januari, så jag får runt 5800 kr i december (fullt lån, studiebidrag och föräldratillägg)

Jag har varit med om att inte få några pengar alls i december, men det var när jag läste på Komvux.

• Lady J

Menar du att du läser under hela december eller att läsperioden sträcker sig till januari? Se där, jag hade nog lite fel :) Fast när jag läste på komvux fick jag pengar, fast iofs läste jag ett 1 årigt program då som även innehöll högskolekurser, dock läste jag inte dessa vid jul men. Då är det alltså rätt olika, bra att veta!

• AnnaochHenrik

Lady J skrev 2008-11-29 11:32:22 följande:

Och så länge man studerar heltid på universitetet har man väl jullov? Har aldrig hört talas om någon som inte har det iaf :)
    Nix, inget jullov här inte. Vi pluggar precis som vanligt. Terminen sträcker sig över jul också nämligen. Hela två dagar ledigt (lördag-söndag) innan nästa termin drar igång. Sen är det förstås inga föreläsningar över jul och nyår, men det betyder ju inte att man är ledig. Själv sliter jag med examensarbete just den här julen, men alla jular innan har det också varit pluggande.
    Jag får fullt studiemedel i slutet av december, men det varierar som sagt beroende på hur mycket man fick i början av terminen och så. En del får mindre nu, andra får mer, logga in på dina sidor på csn så ser du vad du kommer få!
  • bellanbus

Lady J skrev 2008-11-29 11:36:25 följande:

Menar du att du läser under hela december eller att läsperioden sträcker sig till januari? Se där, jag hade nog lite fel :) Fast när jag läste på komvux fick jag pengar, fast iofs läste jag ett 1 årigt program då som även innehöll högskolekurser, dock läste jag inte dessa vid jul men. Då är det alltså rätt olika, bra att veta!
    Om det var riktat till mig så, ja vi läser hela december (dock läggs det ju upp på ett sätt så att vi får lite ledigt, men officiellt har vi "bara" ledigt de röda dagarna)
  • MiIou

Jag får 7984kr (har tillägg för barn) utbetalt den 23:e dec, men min termin sträcker sig över jul. Jag kommer inte heller ha föreläsningar under jul eller nyår, tror första föreläsningen är runt den 7:e januari, men jag har tentor i mitten av januari så jag kommer sitta klistrad i mina böcker, jag har även omtenta nu den 20:e dec, ja, en lördag, stööön!

Svar på tråden Csn i December?