• lillkatten

AVA-kliniken i Riga?

Hej hopp! Vi har beslutat oss för testa äggdonation. Funderar på AVA-kliniken i Riga eftersom väntetiden där inte verkar vara så lång. Vi har mailat dem men inte fått något svar än... Är det någon som varit där ganska nyligen och har lust att dela med sig av sina erfarenheter? Något man ska tänka på, fråga om? Hur många resor blir det? Hur långt innan får man reda på att man ska åka? Hur lång är väntetiden? 3 månader ungefär har vi hört, stämmer det? Vi har tidigare gjort ivf på Linne kliniken i Uppsala, de sa att de kan hjälpa till med vissa prover. Känner mig förväntansfull och nyfiken men har ingen att fråga...

• Svar på tråden AVA-kliniken i Riga?
  • Sleepingbeuty

Gå in i ÄD tråden här , så har du flera som är där som kan svara.
    Du har så många frågaor att jag tror ingen idds svara.men det gör dom säkert i ÄD tråden.'

• lillkatten

Hej igen. Ja, jag får väl leta. Tycker bara att alla dessa trådar bara innehåller interna konversationer och listor på folk som är på gång el.dyl. har inte hittat svar på mina frågor innan, men jag kollar väl igen. Tack ändå!

• ÄlvanAlva

HEJ!
    Jag har inte varit till AVA Riga, men vill du ha mina svar på dina frågor kan du få dem. Jag har först varit på en klinik för IVF och var inte nöjd med bemötandet(dollartecknen lyste i ögonen och de brydde sig inte om intyg/svar på frågor när de inte hade något att tjäna på det.)
    Min första ÄD gjorde jag i nov-08 på AVA Åbo och är nu gravid - supernöjd med bemötandet mm
    Skriv på nytt i denna tråd om du vill ha mina svar!

• lillkatten

Hej igen, jag tar gärna del av dina erfarenheter! Vi fick mail idag från Riga, de skrev att väntetiden är en månad.Det låter ju väldigt bra, undra om det stämmer??Kul att du är gravid nu!Grattis!

• tandmaja

Hej Lillkatten,

jag är just på gång att åka till Riga för ÄD denna vecka,på fredag.

Vi fick vänta i 6 månader (men i praktiken blev det längre då det strulade med donatorn ) men jag tror det varierar väldigt mycket.De har kanske väldigt gott om donatorer just nu.

Generellt kan man säga att det blir 2 resor ,ett första besök och sedan behandlingsgången.

Du får gärna ställa frågor till mig också om du undrar över kliniken eller behandlingen.

• Liselotte B

Lillkatten: Du kan fråga mig också om du vill. Jag förstår att du undrar mycket. Vårt planerade ET är om knappt två veckor.

Jag och min man var på AVA Riga i vintras för att höra oss för inför ÄD. Besökte även EGV då för att jämföra men AVA verkade så mycket mera vederhäftiga. Har varit på AVA i Tammerfors också. Fick mycket gott intryck av dem också.

Det exakta datumet får man veta 7-10 dagar innan.

Så bra att du får hjälp från en klnik här i Sverige också, det kan vara svårt annars.

• tandmaja

Liselott : vad roligt att ni också är på gång till AVA Riga och att kliniken gjorde ett gott intryck på dig. Jag har inte varit där ännu (gjorde behandlingar på AVA Åbo först och behövde därför inget första besök) så jag är väldigt nervös över fredag som är ET-dagen.
    Har just fått höra att de plockat 12 ägg från donatorn, imorgon får vi veta hur många som blev befruktade.

• Liselotte B

tandmaja: Wow, så snart! Vad spännande!

Jag önskar dig allt gott! Jo de är trevliga där och verkar veta vad de pysslar med.
    Ska ni stanna länge?

Själv går jag här som en äggsjuk (!) höna och väntar på bekräftelse på vårt datum så vi kan boka resan. Donatorns ultraljud alltså.

Hur fick du dina recept och UL här i Sverige?

• ÄlvanAlva

Ser att du fått många svar sedan jag var inne sist! Och dessutom av dem som varit i Riga! Skriver därför inte mer än att det lönar sig att inte bara höra på andra utan gå efter den egna känslan av vad som känns bra och var man känner sig trygg och får bra kontakt! Det är jätteviktigt under behandlingen! Lycka till! Svarar gärna om du har fler frågor!

Svar på tråden AVA-kliniken i Riga?