• lillkatten

AVA-kliniken i Riga?

Hej hopp! Vi har beslutat oss för testa äggdonation. Funderar på AVA-kliniken i Riga eftersom väntetiden där inte verkar vara så lång. Vi har mailat dem men inte fått något svar än... Är det någon som varit där ganska nyligen och har lust att dela med sig av sina erfarenheter? Något man ska tänka på, fråga om? Hur många resor blir det? Hur långt innan får man reda på att man ska åka? Hur lång är väntetiden? 3 månader ungefär har vi hört, stämmer det? Vi har tidigare gjort ivf på Linne kliniken i Uppsala, de sa att de kan hjälpa till med vissa prover. Känner mig förväntansfull och nyfiken men har ingen att fråga...

• Svar på tråden AVA-kliniken i Riga?
  • tandmaja

Hej lillkatten, vad roligt att ni fått tid och därmed kommit igång!

Jag tog taxi från flygplatsen,tog 25-30 min. Jag åkte också över dagen nu vid insättningen ,det fungerade jättebra !

Ska testa 23/12 ,sååå nervöst!

• Bette

Tandmaja: Jag hoppas verkligen att det gått vägen för er den här gången, som ni har kämpat. Ni behöver verkligen det. Jag kommer att få ny donator nästa vecka, vet ej om de kommer ändra något i min medicinering vid nästa försök. Nästa gång ska det verkligen lyckas. Jag är mycket envis. Vi kommer försöka igen nu i januari eller februari. Jag vill ju så gärna ha tvillingar, det vore underbart. Men det är vettigt att man har i åtanke att man får försöka åtminstone två gånger innan det går, det är fantastiskt för de som det lyckas hos på första försöket. Nu hade ju jag tre negativa gravtest, i och för sig bara urintest men ändå. Har fått min mens nu, väntar på donator och när jag ska ta nästa nedregleringsspruta osv.

Citrona: Jo det är relativt nära, jag tror det finns bussar in till Stan också. En taxi ska kosta runt 12-14 lats ungefär, inte mer i alla fall.

Bette

• Liselotte B

Taxi mellan AVA och flygplatsen kostade 7 lats häromdagen.

Bette:Härligt att ni kan göra ett nytt försök så snart! Lycka till!

• tandmaja

Bette:Tack för dina ord, de värmer Det känns tyvärr inte som det har gått den här gången heller,har haft rätt mycket molvärk senaste dagarna och tycker brösten är mindre ömma än i början av ruvningen men man vet ju inte.Detta symptomletande under ruvningen är såå jobbigt men jag kan inte låta bli!

Skönt att komma igång så snabbt igen.Denna gång kommer det säkert gå bra. Du verkar väldigt stark och beslutsam och har rätt inställning.
    De flesta jag haft kontakt med under tiden vi hållt på med ÄD har lyckats på de första två ,tre försöken så jag är nog en statistisk omöjlighet snart

Håller med dig om att tvillingar vore underbart att få (i alla fall i praktiken )
    Kram/Maja

• citrona

Är det någon av er som vet varför kliniken frågar efter mannens och kvinnans blodgrupper? Jag trodde först att det var för att hitta en matchande donator. Vi hann få en donator innan vi gav kliniken uppgifter om våra blodgrupper, så min teori tycks inte hålla. Någon som vet?

• citrona

Hej lisa73!
    Enligt Avas hemsida så kostar det i Åbo 7109 Euro. Om jag inte missminner mig ligger priset på 6450 Euro i Riga

• Tintin M

Hej!
    Jag ser att några av er har varit på AVA-kliniken i Riga och jag har en fråga till er. Fick ni medicinen Dexamethason? I så fall, fick ni en bra förklaring på varför?

Jag har just varit där och tagit emot två embryon. Nu väntar jag med spänning på att få veta om jag blivit gravid.

Nu äter jag Dexamethason, progynon och progesteron (både vaggisar och tabletter). Om jag försod rätt är Dexamethasonet för att minska risken för missfall (om jag nu blir gravid...). Nu har jag googlat på namnet och blev lite orolig. Dexamethason används inte i Sverige och vad jag förstår finns vissa risker med preparatet.

/Tintin

• Sleepingbeuty

På svenska heter det Dexa cortal och finns på 1.5 mg.
    Det är inget farligt att ta det.det har en lite starkre verkan än predden bara.
    Jag svällde en del och fick Kortisonfett runt magen.Men inget annat.

• Tintin M

Tack snälla för ditt snabba svar.

Kortisonfett?

Hur länge åt du det?

Jag blev skraj när jag läste i Fass:
    Graviditet
    Risk finns att fostret påverkas. Rådfråga din läkare eller farmaceut innan du påbörjar behandlingen.

Men man måste väl lita på attläkarna vet vad det gör...

Var du också i Riga hos dr Violeta? Hur gick det?

/Tintin

Svar på tråden AVA-kliniken i Riga?