• Syth

Hur länge använde ni storlek 74?

Sitter o organiserar en massa kläder vi har fått i olika storlekar. Sonen använder storlek 68-74 nu och jag tänkte behålla storlek 80 också. Resten tänkte jag förvara i förrådet.
    Började sedan undra hur länge man använder storlek 74, 80, osv. Står att storlek 80 är för 1-åringar, då lär man väl ha 74 hur länge som helst? Eller??

• Svar på tråden Hur länge använde ni storlek 74?
  • Ekorrfamiljen

Min yngste son hade strl. 74 i ca. 3 månader. 80 hade han kanske 6 månader. Äldste sonen däremot hade 74 hur länge som helst.

Alla goda ting är 3, men jag vill gärna ha ett 4:e barn ändå!
  • Ekorrfamiljen

Kan förtydliga lite. Yngste är född i maj. I januari året efter hade han vuxit ur 74. Han var då kring 8 månader. Sedan kunde han ha 80 tills han var runt 14 månader.

• TereseA

min son kan fortfarande ha stl 74 i body..i kortarmad.Han är snart 14 månader och har 80-86 nu..

Akiim är mitt liv 071004
  • annah75

Dottern hade 74 mellan 6-9mån ca... 80 hade hon innan hon va 1år... Men det där är ju väldigt individuellt...kolla hur han ligger på kurvan från bvc..där ser du ju ungefär hur lång han kommer vara vid vilken ålder...(dvs om han följer sin kurva som han ska)

• Syth

Tack Ekorrfamiljen. Fler?

Kan vara bra att veta också nu när julen närmar sig. Många vill ge kläder och jag vet inte vilken storlek jag ska be om. Hittills har min lille växt rätt fort på längden, men någon gång måste det väl stanna av lite. Han är 5 månader och har 74.

• Syth

Fler hade hunnit svara medan jag svarade, tack! Bra idé att kolla in kurvan!

• Ekorrfamiljen

Jag skulle önska mig kläder i strl. 80 om jag var du, eller kanske t.o.m 86 så han har lite att växa i om det är många som vill shoppa kläder till honom.

• JsN

Pytte är 15 månader nu och använder fortfarande mest 74. 80 på en del plagg, 86 är fortfarande otänkbart.

• TereseA

80 tror jag dem växer ut ganska snabbt..min son är mellan 80-86..86 är ju ganska stort..så jag har fått för mig att han kommer kunna att ha stl 86 länge nu?..känns lite som dem stannar av lite nu att växa..el har jag helt fel?

Akiim är mitt liv 071004
Svar på tråden Hur länge använde ni storlek 74?