• Syth

Hur länge använde ni storlek 74?

Sitter o organiserar en massa kläder vi har fått i olika storlekar. Sonen använder storlek 68-74 nu och jag tänkte behålla storlek 80 också. Resten tänkte jag förvara i förrådet.
    Började sedan undra hur länge man använder storlek 74, 80, osv. Står att storlek 80 är för 1-åringar, då lär man väl ha 74 hur länge som helst? Eller??

• Svar på tråden Hur länge använde ni storlek 74?
  • Beaa 84

Jag har knappt köpt kläder i storlek 74. Hoppade över den för min son växer ifrån kläderna ganska fort så nu har han storlek 80. Och dem passar perfekt. Han är 9 månader.

• asa linnea

Vilken skillnad det är på barn! min son är snart 3 månader och använder 68/74 kläder redan han är en stor kille 7.5 kilo och 65 lång, så man ska inte stirra sig blind på vilken ålder det står på kläderna.

• AW76

Ganska länge faktiskt, från ca 4 månader och använder än idag några enstaka plagg i stl 74. Hon är 10 månader nu.

Med sonen var det tvärtom minns jag. Han nästan hoppade över stl 74, har väldigt få plagg i den storleken från honom.

• jen bossman

min dotter är 8 månader och hon kan ha strl 74 men det sitter tajt på henne så jag använder strl 80 redan nu. så strl 74 har hon använt en månad kanske...

• carro79

min tjej är 9,5 månader och har stl 74 i vissa plagg har hon 80 men d e ganska stort. hon är 71 cm lång och väger 8300

• fiamalm

Min kille började med 74 när han var 6 mån, nu är han 10 mån och kan ha det mesta av det fortfarande. Om han inte växer i rekordfat kommer han att kunna ha det iallfall året ut och säket längre tid, strl 80 kommer han nog kunna ha ett bra tag efter att han fyllt 1 år. Han är 76 cm lång och väger 10 kg nu.

• Hanah

Min son växte supersnabbt genom strl 68, men nu verkar han ha stannat av lite vid 71 cm längd, så jag tror han kommer kunna ha 74 rätt länge. Men det där är ju helt individuellt.

• AW76
    Svar på #16
    Det är verkligen olika ser jag här. Min tjej var knappt 71 cm på 8-månaderskollen, nu kanske hon är 73(?) vid 10 månader. Men jag tycker att 74 har suttit tajt ganska länge på henne och hon har alltmer gått över till 80.

Hur kan ni få på plagg i 74 om barnet är längre än 74 cm? Olika beroende på märken förstås, men ändå.
  • Dixie

mina har haft 74 till ca 9-10 månader - men det beror också på vilket märke det är och även klädesplagg, för byxor har de haft i mindre stl än tröjor.

• cloudberry79

Det varierar nog oerhört mycket! Min 14-månaders har ännu 74 och har haft det sen i juli, så ett halvår hittills. Det är första storleken där jag känner att kläderna börjar bli slitna!

Skillz that Killz 10k+
Svar på tråden Hur länge använde ni storlek 74?