• Anonym (ung tjej)

oskulden?

hej! jag är en tjej som känner mig sjukt förvirrad. jag har nyligen haft min första flirt med en tjej (eller över huvud taget alltså, har inte dejtat killar nån gång) och för ett par veckor sen hamnade vi i säng med varandra, vi smektes och så. det gick bara så långt att hon kom med min hand. dvs, vi var inte helt nakna och det var bara hon som blev tillfredställd så att säga
    nu är frågan, har jag haft sex? eller räknas det inte?

• Svar på tråden oskulden?
  • Anonym (ung tjej)

love 69 skrev 2008-12-01 21:00:40 följande:

Anonym (ung tjej) skrev 2008-12-01 20:59:16 följande: aha, ja då så... då gjorde hon ju rätt ändå. får jag va så nyfiken å fråga varför du sa nej?
    jag var rädd och osäker! det kom i stunden, kunde inte hindra mig själv... jag är ju helt sjukt förälskad i henne och så har jag komplex över min kropp och nej jag vet inte. osäkerhet typ.
    alltså, jag är yngre än vad ni troligtvis tror :P
  • Anonym (ung tjej)
    LadyWillow skrev 2008-12-01 21:51:31 följande:
    Tycker absolut att det räknas som att ha haft sex... Frågan är varför det är så viktigt? Anonym (ung tjej) skrev 2008-11-30 17:06:38 följande:
    för att jag vill kunna analysera! och så vill jag veta vad jag kan vänta mig eller så!
  • love 69

försök att släppa komplexet över din kropp. om hon ville ha sex med dig så tycker hon med största sannolikhet att du e fin som du e. njut av det och känn dig fin, så kommer det att gå jättebra nästa gång.

• LadyWillow

Okej
    Anonym (ung tjej) skrev 2008-12-02 01:00:45 följande:

för att jag vill kunna analysera! och så vill jag veta vad jag kan vänta mig eller så!
  • Anonym (greta)

du harju fortfarande kvar mödomshinnan. när den är spräckt såhar din oskuld flytt!!

• Anonym

Anonym (greta) skrev 2008-12-07 03:59:11 följande:

du harju fortfarande kvar mödomshinnan. när den är spräckt såhar din oskuld flytt!!
    Va? mödomshinnan har väl inget med saken att göra? Klart det kan vara kvar även om man haft sex med en tjej. Penetrering betyder sex, men det gör en massa annat också.

Ts - tycker absolut att du har haft sex. Kanske inte en traditionell heterosexuell variant med allt vad det innebär, men väl sex. Sen beror det väl på hur du själv ser på saken. Tycker du själv att det var sex, så var det det :)
  • spuff

Klart du har haft sex, vad ska det annars kallas? Petting, penetration, oralsex...allt är olika former av sex.

Så en tjej kan ligga med tusen andra tjejer men förbli oskuld? Eller kan kanske en dildo/strapon ta ens oskuld? Är en tjej som onanerat med en dildo, men aldrig gjort nåt sexuellt med en partner av med oskulden?
  • Anonym (Stor KUK)

Jepp en manlig man dessutom...

(har jag fel?)
    Anonym (tjej) skrev 2008-12-07 14:44:30 följande:

Anonym (Stor KUK) skrev 2008-12-07 04:04:36 följande:
    haha det kom från en man det!!!!
  • Anonym (ung tjej)

jag har fått lära mig att det där med mödomshinnan är en myt... folk kan ha sex hur mycket som helst utan att nån mödomshinna spricker...
  • Trollet i skogen

Mödomshinnan kan dessutom spräckas tex när du sportar, eller rider på en häst. Eller ramlar på kill-cykeln stång! Har inget med oskuld att göra!!

Klart du haft sex! Lesbisk sex! Härligt!

Nu behöver du bara våga vara på mottagar sidan också, det är sjukt härligt!

När ska ni träffas igen??

• Styrdans

Du har haft en sexuell kontakt. Ett sexuellt möte. Du har inte utforskat alla möjligheter men du har börjat. Det finns många steg att ta och säkert är det inte så att alla är intresserade av att ta alla steg. För dig var det viktigt att sätta etikett på det du har gjort. Har du din oskuld kvar? Det här är ju ingen exakt vetenskap utan det finns en massa tyckande. Penetrerande sex har du inte varit med om men du har gett en annan människa orgasm. Helt oerfaren är du alltså inte nu men du har vissa erfarenheter kvar. Vad är det som gör att du frågar? Hur gammal är du?

• Anonym (ung tjej)

Trollet i skogen skrev 2008-12-09 15:40:07 följande:

Mödomshinnan kan dessutom spräckas tex när du sportar, eller rider på en häst. Eller ramlar på kill-cykeln stång! Har inget med oskuld att göra!! Klart du haft sex! Lesbisk sex! Härligt! Nu behöver du bara våga vara på mottagar sidan också, det är sjukt härligt! När ska ni träffas igen??
    [/citat]

nu har det gått nästan en månad sen vi hamnade i säng med varandra...efteråt och innan hade vi några /typ/ dejter...lite kyssar och hångel typ. men nu har vi inte setts på ett tag, förlorat kontakten lite grann. det är mycket som händer i skolan och så innan lovet och vi hinner inte ses. jag är fortfarande intresserad av henne men vet inte hur hon känner för mig.
    Styrdans skrev 2008-12-09 16:45:58 följande:
    [citat]
    Du har haft en sexuell kontakt. Ett sexuellt möte. Du har inte utforskat alla möjligheter men du har börjat. Det finns många steg att ta och säkert är det inte så att alla är intresserade av att ta alla steg. För dig var det viktigt att sätta etikett på det du har gjort. Har du din oskuld kvar? Det här är ju ingen exakt vetenskap utan det finns en massa tyckande. Penetrerande sex har du inte varit med om men du har gett en annan människa orgasm. Helt oerfaren är du alltså inte nu men du har vissa erfarenheter kvar. Vad är det som gör att du frågar? Hur gammal är du?
    jag frågar för att jag vill veta hur man bestämmer sånt typ... jag är 16. hon är äldre.
  • Anonym

Du har haft sex och har man haft sex är man inte oskuld längre, per min definition.

Go and have some more? ;)

• Orkiden80

Det där med penetrerandet kan du stoppa upp någonstans Flört. Behövs inte. Totalt onödigt. Vi kvinnor kan ha sex med varandra ändå! Och ha fan så mycke skönare än när en hårig idiot juckar en bakifrån...

Helt ärligt... Det där var hårt beskrivet... Men har du haft sexuell njutning eller gett någon annan sexuell njutning? Då har du haft sex. Sen, med tiden, Kan ni lägga till helt fantastiska hjälpmedel. Behöver absolut inte inkludera en man.

Have fun!!!

• Anonym (kluven)

för att få svaret på denna frågan, måste vi ha klart för vad sex är, hur har man ses med varandra, hur mister man sin oskuld?

och den definitionen är verkligen inte samma hos alla...
    sex mellan två tjejer är ju en sak, sex mellan två killar en annan sak och sex mellan man och kvinna en tredje...

om en man bara hade pillat på mig (kvinna) så jag hade fått orgasm, tror jag de flesta skulle tycka att jag fortfarande var oskuld.

om två män penetrerar varanndra eller två kvinna smeker varanndra till orgasm... så är detta individuellt om man anser sig vara oskuld eller inte...

men det är en sexuell handling, tycker jag, och efter en sexuell handling så kan man säga att man blivit av med O-skulden...
    nu har du ju "skuld" till en sexuell handling...

ts, du har smekt en tjej, men inte själv blivit smekt... jag är kluven, du får nog själv avgöra om du är O-skuld eller inte...

• LadyWillow

TS, alla tycker olika som du märker. Du får bestämma dig själv helt enkelt.

Svar på tråden oskulden?