• Alvi

Har ni egna handdukar att använda efter dusch, eller tar ni första bästa torra tillgängliga?

Inspirerad av min egen tråd om vem som ska göra vad med handduken efter dusch, under "Relationer" här under Allmänna rubriker...

Hur är just ert handduksystem!?

Once you try menskopp you´ll never go back!
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Har ni egna handdukar att använda efter dusch, eller tar ni första bästa torra tillgängliga?
  • Proxima

Här hängs badlakanen upp på krokar utanför duschen, och när man behöver en tar man den som hänger närmast... En del hamnar dock direkt i tvätten efter användning. Dottern har egna badlakan, men jag och sambon delar som sagt. Dock blir de oftast nog bara använda 1-3 gånger innan de tvättas igen. Har faktiskt inte ens reflekterat över det... Och vi har inget bra system som gör att vi kan hålla reda på vems som för tillfället är vems. Är väl inte så svårt att ordna heller, men då vi inte har något emot att dela blir det nog aldrig av...

• hewa

Du har kanske redan fått några hundra svar på detta men jag svarar ändå. Vi delar inte normalt sett handduk hela familjen, men råkar "min" vara blöt för att någon annan tagit fel tar jag bara en av de torra, vilken som helst, no big deal helt enkelt.

Tandborste lånar jag & min man av varandra om vi av något skäl bara har en tandborste (tar dock inte barnens, vill inte i onödan sprida våra bakterier till dem). Så ja, vi gör det, men undviker det om vi kan. Där ungefär går gränsen i vår familj.

La Lola skrev 2008-12-01 11:07:23 följande:

En sak jag har funderat på.....Ni som delar handduk med hela familjen utan att tycka att det är konstigt....Delar ni tex tandborstar lika lätt? Helt seriöst alltså! Jag är jättenyfiken vart eran gräns går.
  • Trailer T

Har egen handduk..Vill inte dela handduk med någon

• LAV0LINA

Jag har delat tandborste med min sambo (inget vi gör var och varannan dag, men om vi av nån anledning bara har en tandborste, tex om man åkt bort och en av oss glömt sin eller om nån av dom gått sönder etc).
    Ser egentligen inget fel med att dela handduk heller, men jag vill ha en egen eftersom den han torkar sig med alltid är så blöt så länge

• Spegellandet

En föredettas familj hade ett "löpande" system. Man tog en ny handduk varje gång man duschade och lade den sedan i tvätten. Ingen hade personliga handdukar. Fattar inte hur de orkade tvätta så mycket hela tiden. De var 7 i familjen och ibland tvättade de sig ju flera gånger om dagen, eller hade handdukar till träning och gympa. Det måste ha gått åt 70 handdukar på en vecka... Med så många familjemedlemmar står tvättmaskinen inte still långa stunder ändå, så varför skapa mer tvätt?

• LAV0LINA

Men hjälp, hur kan man orka ha så många handdukar i omlopp?!

Spegellandet skrev 2008-12-01 16:13:09 följande:
    En föredettas familj hade ett "löpande" system. Man tog en ny handduk varje gång man duschade och lade den sedan i tvätten. Ingen hade personliga handdukar. Fattar inte hur de orkade tvätta så mycket hela tiden. De var 7 i familjen och ibland tvättade de sig ju flera gånger om dagen, eller hade handdukar till träning och gympa. Det måste ha gått åt 70 handdukar på en vecka... Med så många familjemedlemmar står tvättmaskinen inte still långa stunder ändå, så varför skapa mer tvätt?
  • Smurfan JM

Vi håller isär våra handdukar, men det är mest för att vi tycker om olika handduksmodeller/storlekar och använder de på olika vis.

Den sort jag helst sveper om kroppen i relativt torrt skick är den sort han blöter ner värst, och eftersom vi duschar "ojämnt" är hans sådana handduk oftast riktigt kall och fuktig när jag isf skulle använda den...

• Leone i Västerås
    LAV0LINA skrev 2008-12-01 16:14:40 följande:
    Men hjälp, hur kan man orka ha så många handdukar i omlopp?!
    Jag svarade ju ovanför, och vi har det "systemet". Vi är sex i familjen, och det blir ungefär 6-8 badhanddukar om dagen.
    En tvöttmaskin extra mer eller mindre spelar ju ingen roll liksom.
  • Spegellandet

Leone i Västerås skrev 2008-12-01 16:24:02 följande:

Jag svarade ju ovanför, och vi har det "systemet". Vi är sex i familjen, och det blir ungefär 6-8 badhanddukar om dagen. En tvöttmaskin extra mer eller mindre spelar ju ingen roll liksom.
    Miljötänk?
  • Sniglar och Krut

Eftersom jag inte vill riskera att bli med barn så har sambon sina badlakan och jag mina.

Det är inte så ensamt här uppe på toppen som ni där nere vill tro
Svar på tråden Har ni egna handdukar att använda efter dusch, eller tar ni första bästa torra tillgängliga?