Simtävling, vill sluta simma
Min dotter är väldigt försiktig av sig, helst skulle hon hänga mej i tissen resten av livet (känns det som) men hon hänger ofta i byxbenet eller gömmer sig bakom mig om det är något nytt på gång.
Hon älskar att bada så jag anmälde henne till simskola, hon ville inte ens gå i när läraren kom!! Men jag kan säga att jag är nog ganska hård när det gäller sånt där, jag säger åt henne att hon ska hoppa i, finns inget "jag vill inte". Låter kanske hårt men samtidigt vet jag att hon är precis som jag var när jag var liten och det är första gången som är jobbigast sen flyter det på hur bra som hellst.
Visst hade jag rätt angående min dotter, hon grinade tom. när det var sista dagen på simskolan! Hon hade så kul där så hon ville gå engång till. Då brukar jag säga åt henne "Vilken tur att jag sa åt dig att hoppa i då första dagen, annars hade du missat allt det roliga!" Nått i stil med det..
Även om inte simskolan är det mest livsviktiga i hela världen så vill jag inte att hon ska missa saker i livet bara för att hon inte törs första gången.