Inlägg från: tjolahopp81 |Visa alla inlägg
  • tjolahopp81

Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 9

Ny här!

Har idag beställt massa fina vita saker från min favvosida på nätet...

Nu är jag så sugen på att göra mitt gamla bruna klaffbord vitt - shabbystil. Hur ska jag göra?

• tjolahopp81
    Svar på #308
    Häxan Hedda skrev 2008-12-29 21:45:33 följande:
    Ett inlägg!!! *hoppar och studsar som en ensam på en öde ö* VÄLKOMMEN HIT Lissanna är vårat målar-orakel härinne, hoppas att hon tittar in igen snart.,själv hade jag nog bara målat det med grundfärg, slipat det slitet och sedan vaxat det. Men som sagt vänta gärna på ett proffs Vad är det för fina saker som du beställt?Tusen tack för svar! Jo, det jag har beställt är helt onödiga prylar, men ack så trevliga: små spegelhjärtan, mässingskrokar som det ska hängas upp nyinköpta skyltar "Välkommen" och "BATH" på, två ljus med franskt tidningspapper som ett stilleben har jag tänkt mig samt en zinkbalja som jag tänkt använda som förvaring till diskborstar och diskmedel! Ska också hänga upp vita gardintyger framför bokhyllorna så att helhetsintrycket blir lugnare...
  • tjolahopp81
    Svar på #313
    LissAnna skrev 2008-12-29 22:59:46 följande:
    Om det är slitet och inte blankt av lack, så skulle jag bara måla över hela tjoffsan. Annars är det bara att rugga upp ytan lite. När det torkat så skrapar du lite längs benen(bordsbenen ) och bordsskivans sidor. Jag använder matkniv ...annars är väl sandpapper populärt.
    Jag antecknar era förslag på min "att-göra-lista"!
  • tjolahopp81
    Svar på #314
    Gummsan82 skrev 2008-12-30 01:42:14 följande:
    Blir lite nyfiken på vad det kan vara för sida...Sidan vågar jag inte skriva ut med risk för att bli avstängd, men jag vågar nog skriva att butiken hör hemma i härliga Blekinge Ska fota när jag fått sakerna på plats och lägga upp på min sida här!
  • tjolahopp81

Ett litet projekt till som skall genomföras i januari är att klä in handfaten med ett beiget linnetyg så man slipper se rören! Såg detta i en inredningstidning (enligt mig en av de enklaste och trevligaste i vårt avlånga land). Jag ska fästa dem med dubbelhäftande kardborreband och drapera tyget upptill. Någon av er som har klätt in på liknande sätt och som vill dela med sig av tips?
    Gott Nytt År!

• tjolahopp81

Halloj! Har kikat in här och "stört" några gånger... Igår fyndade jag i en butik här i Lund: bricka i zink, vit hylla med spegel och tre zinkkrokar, vit papperskorg till badrummet! Helnöjd faktiskt...

• tjolahopp81
    Svar på #455
    vackrastarflow skrev 2009-01-10 19:10:06 följande:
    Vill bara tipsa de som bor nära Helsingborg att Bohaget ska upphöra och säljer ut allt till halva priset! Julsakerna säljs 70% billigare. Synd att affären inte kommer att finnas kvar, jag älskade den! Då får man åka över till Danmark nu för att hitta liknande. På måndag ska jag dit och se om jag kan finna nåt kul. Jag har ju egentligen köpstopp denna månaden ;)
    Men jag har för mig att Bohaget finns i Karlshamn också (på en tvärgata till gågatan), frågan är bara vilket som är närmst för dig?!
  • tjolahopp81

Någon som kan tipsa om vart jag kan hitta väggdekor (gärna självhäftande) i lantlig stil? Jag har fått för mig att något i guld vore kul...

• tjolahopp81
    Svar på #515
    VackraMagnolia skrev 2009-01-16 18:42:51 följande:
    Hej På er Tjejer! Hoppas att alla mår bra! Var ju här inne igår och hade en hemlis för er men det är nu klart ! Jag ska öppna en webbshop med många fina inrednings detaljer sen så småning om bli det en Butik ! Det har varit en dröm för mig länge men har nu gjort slag i saken att göra detta! Ha nu en fantastisk bra kväll kram Tina www.vackramagnolia.blogspot.com
    Här finns en nyfiken blivande kund
  • tjolahopp81
    Svar på #525
    Saga74 skrev 2009-01-17 14:42:09 följande:
    Hej tjejer! Jag är på jakt efter dricksglas på fot. Liknande SIA´s glas, nån som vet vart man shoppa såna?!
    Jag har fina dricksglas på fot som jag köpt på Mairo
Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 9