Inlägg från: Gummsan82 |Visa alla inlägg
  • Gummsan82

Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 9

Jag är nog lite nybörjare vad gäller shabby chic men gillar den stilen verkligen. Undrar lite om en takkrona www.ikea.com/se/sv/catalog/products/80098205
    Nu har vi den över matsaltbordet med jag vill ha en annan lampa dit och denna ska då flytta in till våran sängkammare. Funderar jag på om man kan spraymåla denna, eller nåt, i vitt eller creme färgat?
    Är lampan shabby chic över huvud taget? Jag har sådana här lampor i www.lampgrossen.se/product_info.php
    Är lite sugen på sånna här lampor www.lampgrossen.se/product_info.php men de är lite smådyra!

• Gummsan82

LissAnna skrev 2008-12-17 13:50:51 följande:

Ja, den där kan du göra shabby. Spraya den...sedan kan man ju ha (om man vill) små lampskärmar med sydda lampkjolar på...eller lite konstgjord murgröna lite snurrad runt.
    Åh, tack för hjälpen!
    Ska kolla med sambon om den kan hänga i sovrummet först. Ska jag välja vit färg eller någon annan mer mjuk vit typ vanilj eller nått?
  • Gummsan82

Lillsyrran skrev 2008-12-17 19:58:06 följande:

Idag har det hänt nått roligt, wiii, men jag vågar inte skriva ut något här ännu. Men snart, snart ska jag avslöja hemligheten, wiiii, vilken julklapp.
    Oooohhhh det låter spännande! Ser fram emot att får veta vad!
  • Gummsan82

Lundin skrev 2008-12-17 20:44:10 följande:

Hejsan alla på lantliga tråden=)Jag och min man bor i en lägenhet som han renoverade innan vi blev tillsammans. Lägenheten går i strikt design med raka linjer. Skittråkigt tycker jag och jag tror faktiskt att min man håller med mig. Jag älskar den här lantliga stilen.Den första Februari är det planerade inflyttningsdatumet i vårat hus. Då har min man med arbetskollegor byggt konstant i 5 månader. I dagsläget har vi inte gjort jättemånga val ang inredning, men jag tror att jag kommer att behöva en sådan här tråd att hjälpa mig.Tar ni er an mig? -=)
    Fråga på bara!