Inlägg från: Gummsan82 |Visa alla inlägg
  • Gummsan82

Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 9

helene306: Jo den var trasig Den kom i bubbelplast,tidningspapper, bubbelplast och en plastpåse. Skakade försiktigt på den innan jag öppnade den och det skramlade Ska fota och höra av mig till säljaren ikväll. Jag hade lagt den i en kartong som det vart mycket plats över i och med massor av bubbelplast och plastpåsar runt. Har skickat lampor och porslinssaker utan att nått gått sönder. Så suuuurt!

• Gummsan82

Min sambo har en sprayflaska med vatten i badrummet, använder den när han fixar håret ex på morgonen. Vi har nu en i grå och vit plast. Vill ha nån lite mer shabby/lantlig. Någon spm vet vart jag hitta en sådan?

• Gummsan82

Måste skriva av mig lite...
    Känner mig lite deppig... tar ut mina sista två föräldradagar för lillen måndag-tisdag. Börjar sedan stämpla. Och lillen och storebror går på två olika dagis så det blir ett evigt spring mellan dagis. Är samtidigt vrålförkyld. Så jag var inne på HM´s hemsida och typ tröstshoppade lite... för 1000 spänn! Sambon lär inte bli munter när han ser den räkningen Men jag har en del att sälja av på Tradera under våren så det jämnar nog ut sig.

• Gummsan82

Det är skitsurt att tvätta, att se tvättberget bara växa när man inte får til till att tvätta eller inte har plats att hänga upp det. Men det ger också en tillfredställelse att kunna köra några maskiner och hänga upp och sen vika och stoppa in i garderober. Konstigt nog... men jag saknar en tumlare Hänger tvätten i en bastu om ca 3kvm och ibland även lite varstans när det krävs. Kör jag 3 maskiner så får jag vänta ca 2 dar innan jag kan tvätta igen, ibland är hela bastun full va underkläder, strumpor cioh handdukar, då vill jag verkligen ha en tumlare. Längtar till våren när det blir torkväder.

Hur sjutton kom vi in på att prata tvätt egentligen?
    Men men ett samtalsämne så gott som något.

• Gummsan82

Det skulle vara störtskönt med en tumlare så man slapp hänga allar underkläder på tork; tar plats, är pilligt att hänga upp och tar lång tid innan de torkar. Skulle nog bara köra den då det var nödvändigt när man kör fulla maskiner med underkläder, sängkläder och handdukar. Så mycket annat skulle jag nog inte tumla. Sen kan man ju tvätta kuddar, täcken och jackor med dun.

Tinkerbel skrev 2009-01-07 15:45:26 följande:
    Saga74: Jag tänkte som du när det gällde tumlingen: snåla! Det följde med två tumlare när vi köpte huset, hmm kan inte påstå att jag snålar på användningen av dom inte :D
    Jisses, vem har två tumlare? Ingen kritik men bara en STOR undran...
  • Gummsan82

Jag stryker endast vid behov, då kläder eller dukar o dylikt ska användas. Detta retar min kära mor Det är skitsurt att stryka och med två småbarn har jag annat att lägga tiden på.

• Gummsan82

Jag började stämpla idag men men vad ska man göra... Det löser sig nog bara jag får tag på den där sabla akassan så *mummelmummel, svär högt* ringde typ 20 ggr mellan kl 13-15 utan att komma fram.
    Sen har jag fått en evis förkylning på halsen. Ena dagen pigg, andra dagen yrar man och hukar under filtar...

Har tagit tag i kökssoffan idag, steg 2. Första steget var när jag köpte den i våras att få av det gamla tyget som var fult, trasigt och luktade gammalt. Skumgummit fick vara kvar. Nu har jag invigt min fina häftpistol jag fick av sambon i julklapp, lila och fin från Rapid . Har skjutit fast dubbla lager av vadd och håller nu på att skjuta fast tyget. Det fyndade jag på en möbelauktion, teflonbelagt tyg från Borås väveri om 1,5x1,5 m för 10kr. Steg tre blir att måla soffan. Det blir till våren.

• Gummsan82

Kanske lite OT fråga men har ni avlagt något nyårslöfte?

Jag har inte direkt avlagt något löfte men jag ska under 2009;
    - baka mera, matbröd, vetebröd, kakoer etc. Hembakat är billigare, godare, miljövänligare och man vet vad som är i. Sen är det kul!
    - motionera mera, promenera, situps, armhävningar, dips etc. Vill orka mer, må bättre och blir mer smärt och smidig. Ingen fokus på viktsiffra, mest ute efter fasthet...
    - pyssla mera, sy, måla, virka, sticka. Kommer att börja stämla nu och med barnen på dagis så hoppas jag få lite mera tid åt mitt älskade pysslande. Mår bra ända in i själen när jag får vara kreativ.

• Gummsan82

Var det inte någon här som letade efter sängkläder med djungelmotiv från Hemtex?

Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 9