Inlägg från: Hjorthan |Visa alla inlägg
  • Hjorthan

Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 9

Saga74 skrev 2008-12-02 20:36:51 följande:
    TACK så mycket! Alla goda råd äro dyra så det är bra att veta vart ni inredningsproffs finns nånstans, så här hänger jag gärna
    Proffs o proffs - nä, en glad amatör kallar jag mig. Jag känner fortfarande att jag inte är klar med vilken stil jag vill ha. Älskar att få massa inspiration av alla andra duktiga tjejer.
  • Hjorthan

Hej i tråden!

Varm välkommenkram till nya härliga kvinnor!

Själv känner jag att tiden inte räcker till just nu. Hinner inte vara här så mycket som jag vill, hinner inte kommentera alla härliga bloggar, hinner inte blogga själv. Eller hinner och hinner, ska sanningen fram så är jag så trött (och lat) när jag kommer hem från jobb att jag helst bara vill sitta i soffan med en kopp gott kanelthé och läsa en bra bok. Vi är nästan klara med alla julklapparna, huset är pyntat och handlingslappen inför julmatshandlingen är skriven, så jag känner mig rätt så lugn och belåten. Då kan man väl få lov att vara lat?!

Fast å andra sidan så saknar jag ju er när jag inte varit här inne på några dagar! Det är inte lätt alla gånger!

• Hjorthan

God kväll alla härliga tjejer!

VackraMagnolia - hoppas verkligen att du kryar på dig, så att du kan åka iväg och få en riktigt härlig upplevelse.

Mettan - härligt att vara klar med julklappsinköpen. Vi har kvar några paket till sönerna, sen är vi också helt klara. Jätteskönt! Vi försöker komma på någon gemensam julklapp till oss själva. I fjor köpte vi vår härliga gjutjärnskamin, men vi kan inte komma på något i år som vi vill ha. Hoppas att vi hittar något i Göteborg till helgen.

Jag har förresten ett nytt inlägg i bloggen!

mintryggavra.blogspot.com

• Hjorthan

God kväll alla gulletjejer!

Behöver få lite tips på vad maken och jag kan hitta på i Göteborg så här i vintertid.
    Vi kommer att åka tidigt på lördag, så vi är nog framme vid 10-snåret eller nått. Det enda vi har bokat för lördagen är att vi ska på Lisebergs julmarknad på eftermiddagen/kväll. Innan dess är dagen ett oskrivet blad. Har hört mycket om Haga julmarknad, är det något man bör hinna med? Vi kommer förmodligen att vandra runt en hel del, kolla om vi hittar de allra sista julklapparna, till sönerna.

Och matställe - var ska man äta? Maken pratade med en kille han känner som bor i just Göteborg, och han sa att vi nog borde boka bord om vi ville äta ute på lördagskvällen (vilket ju inte är så konstigt eftersom det dels är lördag och dels lucia). Men kanske vi äter under dagen istället, går på julmarknaden, och sen handlar med oss lite gott till hotellet istället.

Söndagen ligger också öppen för förslag. Vi ska inte på julkonserten förrän på kvällen.

Så vad får man inte missa när man är i GÖteborg i juletid?

• Hjorthan

MagnusPillan - välkommen!

Tidningen Lantliv är underbar när det kommer till lantlig inspiration. Och så finns det massor av härliga bloggar med inspiration.

• Hjorthan

Vackra Magnolia - jättetack för tipsen! Julpaddan landar väl vid Liseberg nu i vintertid? Perfekt i så fall att ta den från stan när vi väl ska till julmarknaden på lördag eftermiddag.

Mums - jag var inne och kollade på Trädgårdens meny - nu är jag hungrig!

• Hjorthan

Än en gång, tack VackraMagnolia!
    Förlåt om jag tjatar, men jag ser så himla mycket fram emot makens och min helg. Vi har inte varit ifrån barnen och gjort något bara vi två sen 1996, då vi var i Berlin. Vi har så klart gjort småsaker, som bio och restaurangbesök, men vi har inte varit borta från dom en hel helg. Men de kommer att ha en härlig helg med mormor och morfar med pepparkaksbak m m. (Fast jag vet inte om 14-åringen och 17-åringen tycker det är lika mysigt som lilltjejen tycker. )

• Hjorthan

Vad avis jag blir på allt snöprat. I natt snöade här hos oss, och en del av förmiddagen. Men den är borta igen. Men det är vi i och för sig vana vid här nere i Skåne. Men det var i alla fall mysigt att det låg lite snö på marken i morse när vi firade lucia på Cajsas skola. Förskoleklassen och femteklassarna är de som alltid går lucia, så Cajsa var spänd i morse. Jag flätade hennes hår i går kväll med massa småflätor, så i morse hade hon riktigt änglahår. Hon var så himla fin där hon stod och med allvarlig min sjöng luciasången.

Mettan - jag lovar, vissa detaljer från vår Göteborgshelg kommer jag att hålla för mig själv.

Önskar er alla en riktigt härlig luciahelg, och kanske tittar jag in till er från hotellet i Götet. Kram på er alla!

Ps Musli - självklart vill vi se hur det ser ut uppe hos dig nu. Är det vägen till Narnia i år igen? Älskar det fotot du tog förra vintern.

Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 9