Inlägg från: Hjorthan |Visa alla inlägg
  • Hjorthan

Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 9

God morgon alla sköna damer!

Här kommer en liten rapport från ett hotellrum i Göteborg! Vi har det jättebra!!!!
    Igår blev det Haga julmarknad, och en massa promenerande in och ut ur affärer. Maken var så himla tålig. Stort beröm till honom! Jag fick minsann handlat två klänningar till mig. Inga julklapper har inhandlats än, vi får väl se om vi hittar vad vi söker idag.

Det blev inte Lisebergs julmarknad igår, för vi var så himla trötta efter allt gående under dagen. Så vi tog oss ut till hotellet och åt en fantastiskt god middag på restaurangen. Nu har vi precis avnjutit en underbar hotellfrukost (visst är det märkligt hur mycket godare allting smakar när man får det uppdukat och serverat och slipper ta hand om disken), och ska snart bege oss ut i julhandeln igen. Affärerna får väl öppna först bara. I eftermiddag tar vi Liseberg och julmarknaden där innan vi sen går till Lisebergshallen för att avnjuta julkonserten.

Saknar barnen, men njuter i fulla drag av att vara ensam med maken!

Önskar er alla en riktigt härlig söndag!

Häxan - gu så mysiga bilder på torpet!!!!

• Hjorthan

God kväll!

Musli - sååå himla vackert! Här hos oss är det vått, grått och trist.

Men jag mår alldeles utmärkt ändå! Vi har haft en helt fantastisk helg, känns lite tufft att gå och jobba i morgon faktiskt. Jul på Liseberg var jättefint. Vi gick omkring och njöt i några timmar, käkade våfflor och tittade på alla ljusen. Sen var det dags för julkonsert, och den var jättebra! Den har inte fått så jättebra kritik, men jag brukar tycka tvärtom så jag lyssnar inte på kritiker. Att höra Thomas Di Leva sjunga en ljuv Ave Maria var en riktig ståpälsrysare kan jag lova.

Vi stack tidigt från Göteborg i morse och körde till Ullared. Jo minsann, jag fick gubben att gå med på att köra dit! Så nu är de sista julklapparna inhandlade, och jag hittade lite kläder till mig själv på köpet.

Nu ska jag dra mig till sängs, för nu är jag helt slut efter vår helg. Borde ha haft semester i morgon också känns det som!

• Hjorthan

HALLÅ ALLA UNDERBARA TJEJER!

Gu så roligt att se alla gamla, nya och nygamla namn här inne. Själv har jag ju dock inte varit så aktiv, men tiden räcker inte till riktigt. Här hemma är allting klart för julen, i princip. Alla klappar är inhandlade och ligger så fint under granen, idag ska skinkan griljeras, och det ska göras julgodis i långa banor. Just det här med julgodiset har blivit en tradition i vår familj. Vi sitter hela familjen runt matbordet och njuter tillsammans. Det görs de mest fantasifulla marsipanfigurer, allt från krokodiler till blommor och nakna yppiga damer minsann! Kanske inte så vackra, men vad roligt vi har!!!

Och så ska det göras lite olika chokladgodis också, vi får väl se hur mycket vi hinner med.

Jag ska jobba två dagar till, sen är jag ledig i härliga nio dagar! Går in och jobbar den 2:e, sen är jag ledig 4 dagar till. Det ska bli så skönt att inte behöva ställa klockan på 5, utan få sova tills jag vaknar av mig själv.

Vad ska ni andra hitta på idag och under julledigheten?

• Hjorthan

Mettan - godistillverkningen gick galant och det blev en massa gott, såsom tex brända mandlar, chokladbars, marsipanfigurer doppade i choklad, belgiska mandlar (tror jag att de hette - rostade mandlar rullade i smält choklad och därefter rullade i en blandning av kakao och kanel).

Ikväll har jag gjort det mesta av dukningen till julafton. Jobbar till 16 i morgon, och kl 18 är vi bjudna på kalas hos min brorsdotter, så jag hinner inget i morgon kväll, tog det därför idag. Det ska läggas på lite murgröna och så ska det göras ljusstakar av röda äpplen, men det gör jag på julaftons morgon.

Jag vill också passa på att önska er alla en riktigt härlig GOD JUL. Hoppas att ni får det riktigt skönt och fridfullt.

• Hjorthan

8Jessica8 - jag tror nog inte att det är speciellt många som bor i "perfekta" hem. Men när man fotograferar något för bloggen eller för att visa här så plockar man ju undan och tar bara foto på det man verkligen vill ska synas. Själv bor jag med man, tre barn och två katter, och jag lovar att här är det i princip aldrig ordning och reda. Sen finns det kanske dom som plockar undan ständigt och jämt och som har det perfekt, men det låter inte helt sunt, inte enligt mig i alla fall!

• Hjorthan

Kikar in för att önska alla er underbara tjejer ett Riktigt Gott Slut på 2008, och stora förhoppningar om ett härligt Gott Nytt År! Hoppas att 2009 blir ett fantastiskt år med härliga möten med andra människor, roliga projekt och att alla får må bra och känna sig tillfreds med livet.

Själv ska jag fira nyårsafton med make och två av barnen. Den äldste ska på fest, och det är honom väl förunnat (han har arbetat under mellandagarna med målning på R:s jobb, så han kan behöva få roa sig lite och bara känna sig ledig). Vi ska äta trerätters, som vi alltid gör nyårsafton. Jag ska alldeles strax ta och duka bordet med glittrig svart (!!!) duk och se vad jag ska hitta på för någon dekoration i år. Jag frågade maken om han tyckte att jag skulle duka "fint" trots att vi inte ska ha några gäster i år, och han svarade att "det räknar jag verkligen med". Och det känns skoj att han uppskattar när jag gör det lite extra fint, även när det "bara" är vi fyra som firar.

Jag hoppas att 2009 bär med sig positiva överraskningar för oss alla.

Gott Nytt År!

• Hjorthan

HEJ TJEJER!

Alltså, var tar tiden vägen? Är det bara jag som tycker att tiden går fortare och fortare, eller är det nått med åldern eller nått? I alla fall så hinner jag ju inte vara här inne hos er som jag brukar. När jag väl får tid över är jag så trött så jag mest hänger i soffan. Men nu har jag i alla fall tagit mig i kragen och loggat in. Skulle egentligen börja laga mat, men hamnade på köksgolvet med laptopen i knät istället!

Nu får vi se om jag minns vad jag skulle kommentera!!!
    Musli - HEEEEJ!!!! Så himla skönt att se dig! *kram*

Häxan - Lät inget skoj alls med utslag och svullnad! Stor kram!!!

Kaktus - Vad skönt att höra att allt är ok, efter omständigheterna! *kram*

Fröken vits värld - så himla härlig din affärsidé låter. Önskar dig stort grattis till att du hittat din nisch och så håller jag såklart tummarna för att allt går superbra! Och jag blev helförtjust i www.vitavackrahem.se.

Saga - blä med förkylning, krya på dig!!!!

Gummsan - sååå trist med trasigt paket!

• Hjorthan

Hedda - inte är du äcklig! Trots svinkoppor! Fast jag tycker gott att du kan få tröstäta lite!!

• Hjorthan

God kväll i tråden!

Lolo21 - stort grattis!

Jag har knåpat ihop ett vårinspirerat inlägg i min blogg!

Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 9