Inlägg från: Mettan69 |Visa alla inlägg
  • Mettan69

Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 9

Ops. Glömde visst en sak. Givetvis så håller jag tummarna hårt Skrikandes för att det skall komma en köpare som vill ha det snabbt och dyrt. 

• Mettan69

Hjorthan. Så fint och vårigt ditt lapptäcke är.  Tråkigt att höra att ni är sjuka. Skickar friska kramar till er och hopppas resten av familjen klarar sig.

• Mettan69
    sommarnatt skrev 2009-01-22 14:30:35 följande:
    Har ett fint gammalt fönster hemma...men vet inte riktigt vad jag ska göra med det...nått förslag?
    Bara de vanligaste, sätta speglar i det, sätta foton i det eller ha det som det är och hänga upp det på väggen. Fint att hänga saker i det om glaset är kvar.

Visst är jag fantasifull...NOT. har också ett gammalt fönster som står i källaren så har någon annan andra förslag och gärna bilder så mottages det tacksamt. Oskyldig
  • Mettan69

Chicago1: Mysig blogg du har startat. Du får väl plantera syrener som en häck runt alla hans bilar. Utåt sett så ser det  ut som en syrenberså och invändigt för djävligt med alla bilar men det behöver ju ingen veta. Flört

Kaktus76: Trots rådande omständigheter så låter det som ni har det mysigt. Förra inlägget med barnen var jättefint.

• Mettan69

TIO BILAR. Stackare Ledsen Ingen romantisk syn Fundersam 

Kan inget om bloggar men många här inne kan så du får nog ett svar snart.

• Mettan69

I går kom gubben hem med tråkiga besked. Han har blivit varslad. Ledsen För ca 4 månader sedan så varslades hälften av styrkan på hans jobb och nu får resten gå. Så nu blir det  till att dra åt svångremmen. Kommer att förlora ca 7000 kr i månaden på att han går hemma. Blir inte roligt. Och utsikterna för att få ett nytt jobb är ju inte lysande just nu. Gråter Fy fan vad jobbigt rent ut sagt. Skrikandes

Glömde ju gratta Musli häromdagen. Så kul med en liten till.  

• Mettan69

Vi skall klarar det men det blir inte roligt. Tack o lov så sitter vi inte i den sitsen att vi blir tvugna att sälja huset men det blir knapert. Hemlis  Min man har ingen utbildning heller utan har jobbat på sitt jobb sen han gick ur grundskolan. Så man kan ju hoppas att de ser till lång och trogen tjänst när han söker nytt jobb (25 år på samma ställe) Fundersam

• Mettan69

Jättekram till er allihop. Skönt att ha er här inne.  Livet känns väll inte på topp just nu och i kväll så skall vi diskutera ekonomin. Husvagnen kommer givetvis att åka. Mitt paradis på jorden, älskar att vara vid havet. Sixten har redan börjat prata om att åka till vagnen och bada i havet. Blir inte lätt att förklara för han att det inte blir något Varberg i år. Gråter

Saga74 Jag hade valt den översta för jag gillar inte glasdörrar på ställen som barnen kommer att använda mycket. Aldrig rena med andra ord. Fundersam

Arctura. Visst är det tråkigt att inte få "leva" utan bara existera under studietiden. Hoppas verkligen att det leder till ett bra jobb för han sedan.  Vi har två ytterväggar kvar att klä om men det vette sjutton hur det blir med det nu. Hade ju tänkt ta framsidan i år men är lite osäkert om man vågar ta sparpengarna till det nu när det inte går att spara lika mycket i framtiden. Vill ju ha en buffert om bilen eller något annat går sönder. Förbaskat att pengar skall styra så mycket. Skrikandes

född 75: Hoppas verkligen att han får behålla sitt jobb. Fy vad tråkigt det skulle vara att behöva sälja huset när man själv inte vill utan blir tvingade till det.

• Mettan69

Oj vad jag drar ner den här tråden. Inte min mening Generad Hoppas någon har något kul att komma med under dagen så stämmningen blir lite bättre.

Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 9