Inlägg från: Smulan80 |Visa alla inlägg
  • Smulan80

För oss singlar!

Hej allihopa!

Smilla: jag kan tänka mig att man känner så som du gör när man försöker igen efter ett långt förhållande. Det kommer jag nog också göra. Man är ju inte riktigt van så att säga Men det låter ju som om det kommer lösa sig för dig han verkar ju väldigt förstående och bra.

Själv vill jag också träffa någon nu som man får mysa med. Saknar närheten! Det är ju så tråkigt att behöva gå och lägga sig själv varje kväll. Jag vill ha någon som ligger och håller om mig tills jag somnar...
    Är inte så förtjust i att vara singel

• Smulan80

smilla: det är ju inte så konstigt att du inte kan släppa ditt ex. Det skulle inte jag heller kunna göra om han pratade om hur det skulle vara om vi var tillsammans igen.
    Ursäkta att jag säger det, men ditt ex verkar lite egoistisk. Han verkar ju vilja att du ska sukta efter honom låter det som. Och nu när han inser att du går vidare så blir han väl rädd att han ska förlora dig. Men som du skriver så mår du ju inte bra med honom. Försök säg till ditt ex att han måste släppa dig lite också. Det var väl trots allt han som gjorde slut?
    Jag vet att det inte är det lättaste att släppa honom. Är ju där själv. Men jag tror att du mår sämre av att hålla kvar vid honom. Och den nya killen låter ju verkligen som en toppenkille!!
    Men jag förstår dig. jag skulle nog också ha svårt att gå vidare när man fortfarande har känslor för exet. Jag hoppas bara att man en dag förstår vad som är bäst för en.

Jag försöker själv nu att släppa exet. Hör inte av mig till honom och han vågar nog inte höra av sig till mig heller. Jag vet ju att det inte blir bättre av att vi har regelbunden kontakt. Nu ska jag iochförsig ev träffa honom på torsdag så att jag kan få kopior av alla foton vi har tagit. Men jag vill absolut inte träffa honom varje vecka eller prata varje dag med honom. Han måste ju även förstå vad han har lämnat.
    Jag klarar ju inte av att vara bästa kompis med honom eftersom jag fortfarande har känslor för honom. Då plågar jag ju bara mig själv.

Nåja, nån dag ska väl jag också kunna gå vidare helt.

Kramisar!!

• Smulan80

smilla: Ja, du har så rätt så. Det känns ju bättre nu när man inte träffas hela tiden. Man måste ju helt enkelt vänja sig vid det. Även om det tar tid.
    Men just nu är jag lite sur på honom. Vi skulle ju luncha i morgon så skulle jag få alla foton. Så jag mailade till honom för att kolla att vi verkligen skulle luncha. Men han svarar inte på mailet. Vill han inte så är det väl bara att skriva det!! Sånt där blir jag sur på...
    Misstänker att han inte kommer höra av sig alls. Men vi får väl se.

• Smulan80

Nu har jag lunchat med exet. han hörde av sig tillslut.
    Det gick väldigt bra faktiskt! Nu kändes det verkligen som om vi bara var vänner.
    Och han mådde bra. Det vill jag ju verkligen att han ska göra.
    peppar, peppar så tror jag faktiskt att jag kan gå vidare nu.

Fick höra på jobbet idag att de tycker att jag har blivit mycket gladare och öppnare sen det tog slut mellan oss. Så det här var nog helt enkelt det bästa för oss båda.

Sen har jag även börjat prata med en kille på msn
    Han verkar väldigt trevlig. Så vi får väl se om vi kan träffas någon gång. Tyvärr bor han 30 mil ifrån mig, men ska tydligen flytta till Sthlm snart
    Nåja, kul att ha nån att prata med iallafall.

• Smulan80

smilla: jag säger som Cinzano, du verkar väldigt lycklig nu!! Vad kul!!!

Vackrastarflow: Ska ni träffas något snart? Om han låter intresserad så borde han ju vara det Lycka till!

Själv mår jag också riktigt bra idag Gick och tänkte på vad mina kollegor sa när jag gick till tåget i morse. och de har nog rätt, jag känner mig mycket gladare nu. Friare på nåt sätt. Förrut gick man alltid och oroade sig över nåt. Men nu är man verkligen lättad om man säger så. Inget som gnager en inombords. Härlig känsla!!!
    Och nu när jag vet att exet också mår bra så känns allt verkligen väldigt bra.

Kram på er alla underbara människor!! Den här tråden hjälper en verkligen

• Smulan80

smilla: du får vara kvar hur länge du vill Du ger ju oss andra lite hopp. Det kan vi behöva!

• Smulan80

ÄlskarNova: Välkommen till våran underbara tråd
    Om du har läst igenom tråden så märker du kanske att du inte är ensam om att känna att det är svårt att hitta ny.
    Jag håller precis på att komma upp ur träsket och känna att det kanske ska gå vägen ändå för mig Har inte hittat någon ännu, men det är ju ingen panik. Är glad bara att jag äntligen känner att jag kanske nån gång kommer få bli kär igen. Men det är en lång väg dit... Man får helt enkelt ha tålamod. Och så får man ju beklaga sig här precis hur mycket man vill Jag lovar, det hjälper hur mycket som helst!!

• Smulan80

Hej hej!

daddy XL: det bästa är nog helt enkelt att fråga henne direkt

Själv är jag i koma idag. är såååå trött! Men det blir väl så när man lever singelliv och är ute och festar
    Hade det trevligt i helgen iallafall. Dansade och hade kul

Hur har ni andra haft det då?

• Smulan80

Äntligen har vi fått vårt hus sålt!!!!! Ska skriva kontrakt på fredag!!
    Gud, vad skönt!! Nu kan man äntligen släppa det där och gå vidare. Det är ju inte så jätteroligt att veta att man har lån tillsammans på över 1 miljon.
    Men ändå måste jag erkänna att det känns lite tomt. Jag menar, nu har vi ju ingenting som binder samman oss längre. Förstå mig rätt, det är ju inte så att jag vill ha tillbaka honom. Men nu är det allt verkligen avklarat mellan oss.
    Får se om vi kommer hålla kontakt nu då när vi inte behöver det längre...

• Smulan80

Cinzano: jag tror det är det svåraste, det här med vanan. Det känner jag med. Nu vill man ju prata då och då för att man är ju van vid att alltid ha kontakt. Men om man försöker att succesivt att låta gångerna i mellan bli längre, då kanske man lyckas tillslut

Svar på tråden För oss singlar!