Inlägg från: smilla00 |Visa alla inlägg
  • smilla00

För oss singlar!

Cinzano: men alla har vi ju haft förhållanden, så lite erfaranheter har vi väl i allafall trots att vi är singlar nu

Jag har träffat honom i dag igen och det var lika trevligt som sist! Det är nog bara det fysiska jag är mest orolig för... men det är absolut en person jag kan tänka mig att ha något fysiskt med Vi har så himla roligt i hop alltså! han ville väl att vi skulle ses på krogen i morgon... kan vara både bra och dåligt! då kan man få reda på lite mer saker som den andra tycker om en men man kan också sätta sig i klistret genom att bli fysisk bara för att man blir onykter Får se vad som händer... får se vad jag bestämmer mig för!!

vackrastarflow: så du ska på dejt!! go girl!!!

• smilla00

Good News: Tack för alla goda råd! Jo jag tror nog det kommer automatiskt också, kändes bra reda i går när vi träffades en andra gång! Då kände jag att det nog inte skulle bli allt för svårt med det fysiska!

Tjejer, man kommer komma i svackor från och till under en längre tid! Som sagt, jag har varit singel i 10 månader nu, med mkt strul med mitt ex, och först för 2 veckor sedan kunde jag helt plötsligt släppa det som varit!

Smulan: det är inte så lustigt med andra ord att du inte känner dig redo än! jag försökte dejta efter 2 månader, men det kändes tokfel! Men nu är jag redo!

Cia80: kanon att flytta! Då är det lättare att börja om, när inget påminner om det som en gång varit! jag förknippar min lägenhet med mitt ex eftersom det var denna jag flyttade till när vi separerade... letar lägenhet för att helt bryta det som varit (även om jag och exet är vänner i dag)

• smilla00

Åh vad jag är glad! Jag är lite kär tror jag! Mitt span har nog blivit mer än ett span tror jag! Det känns inte alls lustigt att vara fysisk med honom Det känns bara rätt! Det är så skönt! Han tycker likadant och det är ju ett plus!!

Det enda som är lite jobbigt är att exet ju har träffat honom nu och han tycker att det hela är lite jobbigt och eftersom vi är så bra kompisar så känns det lite i hjärtat, men jag tänker ju inte förstöra något för egen del pga honom!

smulan: låter trevligt att ha några span på g!! Ju fler desto bättre!!

• smilla00

välkommen hit angelica!

cinzano: lät som om du haft en bra kväll ute! .-)

mjukisvicki: krya på dig!

Mitt span och jag har sagt att vi ska ta det lite lugnt nu... blev lite stressad i går att allt gått så snabbt! känns som om han nästan flyttat in här efter en vecka! Behöver vänja mig igen över att ha någon som ingår i mitt liv, och att jag inte kan göra vad jag känner för när jag känner för det!
    Jag är jätteintresserad av honom, men en sak som är lite jobbigt, även om man är typ nykär, efter att man varit tillsammans med någon så länge är att jag tycker det är jobbigt att behöva hångla hela tiden
    Nä men det är sant! Känns som om man är typ 14 igen och jag orkar inte riktigt med sånt, även om jag mer än gärna pussar på honom så kan det faktiskt bli för mkt tro det eller ej! Vad tycker ni andra som dejtat lite grann?? Är jag fånig?

• smilla00

vackra..: klart det inte är för tidigt! Go for it girl!!! Vad roligt! Verkar han så intressant! Det är alltid en bra början!

Nä är man INTE singel längre?? Lite fundersam vad jag ska kalla mig!

• smilla00

Smulan: klart du kommer komma över honom men det är tungt! Det har inte gått så lång tid! Ta den tiden som du behöver!

Jag har ju träffat världens bästa kille, men helgen har ändå varit tung för mig med! Jag har börjat tvivla! Han gör alla de sakerna som jag önskade att mitt ex hade gjort, ändå så tvivlar jag på honom! Mitt ex kläckte ur sig en massa lustiga saker i går om att JAG ville ha tillbaka HONOM och att min nya bara vara något som jag hade tills jag fick tillbaka mitt ex??!! Jag blev asförbannad på mitt ex!!!

Samtidigt så har det fått mig att tänka. Sovit dåligt hela natten! Jag vet ju att jag inte kommer få det bra tillsammans med mitt ex och att min nya antagligen kommer göra allt för mig. Samtidigt så kan inte jag släppa den där "dåren". Känns jobbigt...

Smulan: som sagt... det går upp och ner och det kommer det göra länge... det är som sagt 10 månader sedan vi bröt och jag tvivlar och bryter fortfarande ihop!!
    Det kommer lösa sig för oss båda till slut!
    KRam på dig!

• smilla00

Smulan: i början var jag rädd att mitt ex skulle vilja ha mig tillbaka och jag tror fortfarande att han tycker om mig... fast han inte säger det rätt ut så märks det. Men jag tror faktiskt han är rätt glad att jag gått vidare för då kan han också göra det! jag tror att vi båda insett att hur mkt vi än tycker om varandra så är vi inte gjorda för varandra! Vi är för olika helt enkelt! Men visst är det en del av min tvekan till den nya... Kommer han att vilja ha mig tillbaka???

Men då tänker jag bara att min nya kan ge mig det jag vill ha mer än mitt ex... så även om jag fortfarande tycker om mitt ex så måste jag inse att vi inte kan vara tillsammans och ge min nya en chans.

Jag har lärt mig att man inte kan leva i det förflutna! Det som en gång var kommer aldrig tillbaka. Mitt ex sa till mig i går att man aldrig vet vad som händer i en framtid, när vi pratade om i fall han ville vara tillsammans med mig igen! Nä man vet aldrig vad som händer... därför är det bäst att leva i nuet! Framtiden och det förflutna kan man inte göra något åt!

Visst, ditt ex kanske kommer på att han vill ha dig tillbaka den dagen du går vidare, men det är hans förlust då! Kommer han inte på det innan så är det inget att ha! Det finna massor av fina killar där ute som vill ha oss singlar!! Leta reda på dem i stället, de är villiga att göra allt för oss!

• smilla00

smulan: jag tror att problemet oftast inte är att man vill ha personen i fråga tillbaka (i allafall inte i ditt och mitt fall...) men att man känner sig lite åsidosatt när man inte är nr 1 för den personen längre! den dagen mitt ex träffar någon ny så kommer jag känna mig ledsen och lite deppig, även om jag har en ny då... för att då börjar man undra "vad är det för fel på mig?" "vad har hon som inte jag har?" även om jag inte vill ha honom heller!!! Det är sjukt hur man fungerar! men det är väl egot som talar tror jag!!

Jag vet att mitt ex ALDRIG kommer kunna göra mig lycklig och det har jag egentligen vetat i 2-3 år... fast det bara varit slut i knappt 1 år... men jag VILLE så gärna att det skulle funka!

Jag tror bara man får förklara för sitt ego att det finns någon som är bättre för en själv där ute och det finns någon som passar ditt ex bättre än vad du gör och det har INGET med dig att göra!!!

Ramunda: välkommen hit!!

• smilla00

för mig leker livet!! men jag vet inte om jag kan lämna er kära vänner än men det känns bra med min dejt och det känns som om mina känslor för mitt ex blir mindre och mindre för varje dag och det känns som om denna kille är värd att satsa på!

det känns som om det kan bli något bra och det känns som om det jag hade med mitt ex bara var en bluff, något jag kunde öva mig på... innan jag träffade honom jag vill spendera mitt liv med! Kanske låter mkt nu eftersom vi nyss träffats, men det känns så väldigt bra! Men som sagt, jag vågar inte tro på det är!

Ladyalone: jag tror att det är nyttigt att vara själv ett tag och man måste ju trivas med sig själv innan man kan trivas med någon annan. Många gör nog det felet att man springer in i något för snabbt i rädsla för att vara själv!

Just när jag lärt mig att leva själv och jag trivdes riktigt bra med singellivet så träffade jag ju någon!
    Kram på er alla!

• smilla00

Cia80: vad roligt!!! vad är det för trevlig prick då??

Svar på tråden För oss singlar!