Inlägg från: smilla00 |Visa alla inlägg
  • smilla00

För oss singlar!

Smulan: jag är kvar i denna tråd så länge jag får! Alla ni har hjälpt mig jättemycket! sedan vet man ju inte heller hur det går med mig och min dejt!
    När det gäller utseendet på ditt ex nya så tror jag, om jag ska vara ärlig, inte att det har något att göra med att han beter sig lustigt. han kanske faktiskt tycker om henne! Men då är han ju inget att ha för dig!!!
    Du kommer hitta någon som är mkt bättre för dig och när du gör det kommer du inte fatta vad du såg hos ditt ex!!

Mitt ex och jag tjafsade i går igen! han säger jämt att jag får höra av mig när jag vill, men nu när jag gör det så har han aldrig tid!! Jag tror att han tycker det är jobbigare än han vill tillstå att jag har träffat någon ny! nu tänker jag bara låta honom vara och träffa honom när han vill! Det måste på något sätt bli hans beslut! Jag har nog också insett att jag måste släppa mitt ex ytterligare om jag ska kunna gå vidare med min nya! För som det är nu så kontaktar jag mitt ex lite för mkt!

Vackrastarflow: lycka till!!! vad roligt!!

• smilla00

Usch jag vet inte hur jag känner eller hur jag ska göra!
    Jag har ju träffat denna underbara kille, men ändå känns det som om jag är i behov av att vara ensam väldigt mkt och har lite svårt att umgås med honom mer än någon timme här och där. Det känns inte riktigt bra att t ex sova ihop och så

Jag gillar honom jättemycket! Fint utseende, fin personlighet, vi är jättelika, samma framtidsdrömar, samma intressen och liknande... men något tar ändå emot! vet inte om jag gillar mitt ex för mkt fortfarande (fast jag vet att vi inte kan leva ihop), men det känns inte som om det är problemet! Det känns inte som om jag har kvar de kärlekskänslorna för mitt ex, det är nog något annat... om vi inte är rätt för varandra eller om det bara är ovanan...

Jag är helt förvirrad!!! Någon som kan hjälpa mig??

• smilla00

vackrastarflow: jag har berättat precis hur jag känner för honom och det känns bra! Han vet att jag behöver lite "space" o ta det lugnt för att det hänt så mkt senaste året! Han accepterar det och tycker det är bra att jag är ärlig och han tycker också att det är bra att vi tar det lugnt eftersom han kommer från en liknande bakgrund som jag... men ändå känns det jobbigt att det känns som det gör!
    Lycka till föresten!!! Berätta allt!!!

Cinzano: Tack!

Jag tycker så mkt om honom och vi har skoj ihop och jag trivs att umgås med honom men så fort det blir att umgås en hel dag eller att typ han ska sova här eller så så får jag panik o känner att jag behöver utrymme!! Men det kanske bara är ett tecken på att jag behöver ta det lugnt?

Usch känns så trist när jag träffat en kille som har ALLT som jag någonsin kan vilja ha!!

• smilla00

Smulan: jag tycker egentligen att det är närheten som är svårast! när jag inte hade mitt span så saknade jag någon att sova med osv... men nu känner jag mer en press när han sover här! det känns skönare att sova själv nu faktiskt Men det släpper väl antar jag!

Pratade med mitt ex i dag... han sa att han undrade hur det skulle varit om vi var tillsammans nu och han undrade om han tagit rätt beslut... han sa att han tänkte på oss på årsdagen (vi skulle firat 5 år förra veckan) och det kändes tråkigt och jobbigt...
    Det är så jävla svårt alltså! jag tycker ju om den här nya killen och jag vet att mitt ex inte är bra för mig, var ledsen i flera år som vi var tillsammans, men ändå kan jag inte släppa mitt ex! jag älskade honom så innerligt och på något sätt gör jag nog det fortfarande!

Vet varken ut eller in! Måste släppa mitt ex känner jag för den dagen han träffar en ny kommer bli ett helvete annars... och jag kan inte gå vidare med denna, egentligen perfekte kille... om jag inte släpper honom! Hur f....n gör man??

• smilla00

smulan: jo han har väl märkt nu vad han saknar men samtidigt säger han att han inte vill bli tillsammans med mig igen så det känns som om han säger det för att göra mig osäker!! Jag vet att jag skulle ångra mig resten av mitt liv om jag inte gav den nya killen en chans. För din del smulan så tror jag att du mår bäst i att inte umgås så mkt med honom eller höra av honom! Det var så jag gjorde innan vi blev vänner... det var det som ledde till att jag klarade av att vara vän med honom! jag hade inte så mkt kontakt med honom o då försvann mkt känslor!!

Jag vet att jag måste släppa mitt ex mer än jag gjort o det har jag börjat med nu... jag har inte kontaktat honom någonting utan det är han som kontaktar mig och det känns bra...
    Jag har sagt till honom att jag tycker att vi inte ska höras av mer än en gång i veckan eftersom det är ju ungefär vad normal kompisar gör (om man inte är riktigt bra vänner...)men han har inte riktigt anammat det... men det kanske kommer. Han sa ju själv att han inte skulle vilja förstöra något för mig o min nya och det tror jag faktiskt på!

Ger jag bara min nya en chans så kommer det nog att bli bra!

• smilla00

Mitt ex var hos mig och fikade i dag... då känner jag att jag visserligen fortfarande tycker om honom och bryr mig om honom men jag känner inte några kärlekskänslor! Det kändes skönt! Jag kände också att jag är glad att jag inte lever med honom för han är så stirrig! Han är inte still många sekunder och det är så j...la jobbigt alltså!

Men undrar hur han känner innerst inne... han säger nämligen aldrig något! Men idag när han var här så kollade han igenom varenda skåp och varenda låda för att se alla "minnen" (skålar, böcker, ljus, kläder mm mm), han kollade igenom ALLA kort jag hade både på datorn och i album?! Och han drog ner mig i sitt knä för att jag skulle sitta där?! Det har han inte gjort sedan vi var tillsammans! så han behöver egentligen inte säga något om vad han känner för mig, jag VET redan! känns både skönt och lite jobbigt, men framför allt skönt! Det var han som gjorde slut men nu är det jag som är över honom och han tycker fortfarande om mig!!

Min nya är världens finaste! Vi var på bio i går och han är såååå mysig och så gullig och det känns bara så bra Så jag är glad att det tog slut trots allt fast det inte kändes så för några månader sedan!

Så alla ni singlar som känner att det känns som ett rent helvete och att ni aldrig ska komma över era ex!! Ni kommer göra det! Tro mig, fast det känns som ett svart hål just nu!

Smulan: klart du är lyckligare nu! jag tror att det finns någon mening med att det tar slut... du kommer hitta din drömprins och bli lycklig! Ditt ex får du se som en som lärt dig vad du vill ha och inte vill ha! Så ser jag på det!

Vackrastarflow: klart han är intresserad... en del svara bara sällan i telefon - jag är en av dem Fortsätt kämpa, men försök at tinte vara allt för "på" för då kanske han blir stressad! Lycka till!

• smilla00

smulan: vad skönt att du känner dig lyckligare! oftast blir man ju lyckligare av att slippa att fundera allt för mkt!

Denna tråd är underbar! får väl se hur länge jag får stanna här nu när jag inte är riktigt singel längre... Men jag gillar denna tråd och man mår bra av att få skriva av sig!

• smilla00

Hej alla glada!

Självklart är vanan svårast att bli av med! Efter flera år tillsammans och att man pratat med varandra dagligen så känns det lustigt att helt plötsligt inte göra det! Jag och mitt ex har pratat med varandra nästan dagligen även sedan det tog slut, men nu försöker vi nog båda dra ner på det för att kunna släppa detta!
    Jag har egentligen inget att säga honom utan det är just VANAN som gör att jag söker mig till telefonen!! Det är nästan lite otäckt! Nu har vi inte pratat med varandra på ett par dagar och det känns som en evighet, inte för att jag VILL prata med honom utan just för VANANS skull!

Jag måste släppa det nu för att kunna gå vidare helt och hållet! Känslorna är ju i stort sätt borta så nu ska bara vanan bort också!

Smulan: klart det känns lustigt att ni nu är helt "släppta" från varandra. Så kände jag också när det sista vi hade tillsammans försvann! Men det är också bra för det är också en vana som behöver försvinna!

Cinzano: Helt rätt! det är inte lätt att bryta en vana! man måste kämpa rätt hårt! jag sitter på händerna för att inte ringa ibland alltså! men det går om man vill!

• smilla00

Åh jag är verkligen tokkär!!!

Jag vill inte göra er singlar ledsna, meningen med detta var att visa att det KOMMER fixa sig! Jag trodde jag inte skulle komma upp någonsin igen! Men nu har jag gjort det! Det kommer fixa sig för er alla! Det tar olika lång tid för olika personer bara! För mig tog det 10 månader!

Jag träffade min drömman exakt 5 år efter att jag träffade mitt ex?! Lite lustigt men denna gång hoppas jag att det är rätt! Ska kolla på lägenhet ihop i morgon!

Som sagt, ville bara peppa er om att det KOMMER ordna sig även om man känner sig som skit! men det var bara två månader sedan jag kände mig som om jag var på ruinens brant och nu är jag här!!
    LYCKA TILL!

• smilla00

Tjejer nu är det kris och jag behöver allt stöd jag kan få från er vänner nu!!

Jag är gravid med min nya kille??! jag har önskat att bli med barn i 2-3 men med mitt ex blev det aldrig något, eller han ville inte ens försöka... men med min nya tog det två veckor!! Snälla hjälp mig!!

Jag ska ta ett nytt test i morgon och sedan ska jag berätta för honom om det också är positivt!!

HJÄLP!!

Svar på tråden För oss singlar!