Smulan: efter min erfarenhet så tycker jag INTE att ni ska försöka igen, men jag har ju inte svaret för dig... men jag vill bara dela mina erfarenheter med dig så får du fundera själv.
För det första är det bara ett par, tre månader sedan ni separerade och det är alltid tufft! Det är alltid tufft som sagt och det tar minst ett halvår, för många personer i allafall, att gå vidare när man bryter upp från någon man fortfarande älskar!
Jag tror dock att om du låter tiden har sin gång så kommer du se att du inte var lycklig med honom (jag vet ju bara det som du berättat här!). Men det tar lite tid. NU kan jag, efter nästan ett år, se hur han var mot mig och hur "fel" vi var för varandra... inte för att vi inte älskade varandra, för det gjorde vi och på något sätt gör jag fortfarande det med honom, men vi var ändå fel för varandra! Nu ser jag att han inte gjorde mig lycklig, jag ser att han hade ett ganska stort kontrollbehov, jag ser nu att vi inte har mkt gemensamt utan byggt upp det gemensamma vilket gjorde att när det knakade så hade vi egentligen inget att hitta tillbaka till.
Jag har insett nu, efter snart ett år, att anledningen till att han inte ville ha ett förhållande (hans förklaring till att det skulle ta slut) helt enkelt var att han inte ville vara med MIG... och NU känner ju jag också att det beslutet var HELT rätt...
Han har börjat dejta en tjej nu och visst, det känns lite grann, men inte ALLS så som jag hade föreställt mig och du kan inte förstå hur bra det känns att egentligen inte bry mig om vem han dejtar!
Det känns så skönt att fast vi inte setts på en månad så BRYR jag mig inte, saknar honom inte... jag ringer ALDRIG honom men han ringer mig ibland... och den "underbara" känslan av att inte ha NÅGOT att säga honom...
Jag är lycklig! Jag har det inte perfekt med min nya så det är absolut inte det, det beror på! Jag har bara insett att jag mår bättre utan honom än med honom varesig jag är själv eller tillsammans med någon!
jag tycker att ni ska försöka låta tiden gå lite grann innan ni i såfall testar igen. Jag och mitt ex testade igen efter 5 månader - det blev katastrof! så tänk efter om du verkligen vill ha tillbaka det liv du hade med honom eller om det är "vanan" du saknar!
Vill inte låta pessimistisk, bara få dig att tänka!
Lycka till! (Ups detta blev långt
)