• Norrlandsflamman

Amnings-BH alltid? Hur gor ni?

Hej! Jag fick tipset pa BB att alltid, dvs under hela amningsperioden, dag som natt, ha pa mig amnings-BH. Dels for att undvika att mjolken strommar pa fritt, eftersom det skulle forstora brosten som da gar upp och ner mycket i storlek. Dels for att kunna ha inlagg och forhindra lackage. Jag har foljt radet, men det ar inte jattekul att alltid ha BH:n...hur gor ni?

• Svar på tråden Amnings-BH alltid? Hur gor ni?
  • leolina

jag hade aldrig bh på natten.ammade ju på natten oxå så en bh hade bara vart ivägen.

• kixan

Jag var utan så mycket som möjligt. Går man utan (eller åtminstone utan inlägg) läcker man oftast mindre dessutom.
    Mjölken strömmar ju inte på fritt, brösten producerar så mycket ditt barn behöver, BH eller ej.

• mrsbygg

jga köpte en amningsbh använde den en gång! bortkastade pengar för min del..
    kasnke skulle ta å sälja den!

• plommonet3

jag köpte en mjuk bh på apoteket att ha på natten. ser ut som en sportbehå fast väldigt elastisk. bröstbandage tror jag den hette. jätteskön för den har inga spännen och den är enkel att bara dra upp när det är dax för ammning.

• MossaQ

Jag har bh dygnet runt med inlägg i. På dagarna vill jag slippa mjölkringar på tröjan och på natten vill jag slippa läckage. Det stör mig inte, varken på dagen eller natten.
    Enda gången är då jag vill gosa med sambo, då är bh i vägen men jag vill inte heller ta av den och läcka....
    Min dotter är 5 veckor

• lill linda 82

sover ibland utan bh på natten, lägger en handduk under ifall brösten läcker.

• Pallas

Jag har nästan aldrig bh om jag kan undvika det. Jag har iof ingen stor byst. När jag började amma Viktor läckte jag som ett såll i början, men jag sov på madrasskydd och så ett badlakan ovanpå som tog läckaget. Det läcker oftast bara några månader i början, sedan när det stabiliserat sig lugnar det ned sig. Viktor är nu 15 månader och ammar fortfarande. Jag ammar också Elliot som är drygt en månad och den här gången har jag varken läckt eller fått spända bröst. Utdrivningen är mycket lugnare den här gången, jag antar att det beror på att jag fortfarande ammade Viktor när mjölken rann till. Hemma har jag aldrig bh och när vi är ute har jag dubbla linnen, tubtopp eller också den mjuka bh:n från Apoteket (Carefix).

• Ekstam

Jag har amningsbh 24 timmar om dygnet :) jag har en lite mjukare variant på natten.
    Jag har stor byst och tycker att det ger ett bra stöd nu när brösten är ännu större..plus att jag måste ha inlägg då det läcker annars.

• AmandaPitkänen

har alltid bh på mig nu! På dagtid så har jag en "vanlig" amningsbh, men på nätterna så har jag en sån Carefix top 8hette de så) från apoteket... jätteskön tycker jag! Men nog längtar jag jättemycket till då jag kan sova utan topen... emn det läcker så nu annars så det går inte!

• Zindie

På dagarna har jag amingsbh med inlägg och på nätterna en sportbh med inlägg.
    Jag kan aldrig vara utan för då läcker jag bara....hela tiden.

Svar på tråden Amnings-BH alltid? Hur gor ni?