• Norrlandsflamman

Amnings-BH alltid? Hur gor ni?

Hej! Jag fick tipset pa BB att alltid, dvs under hela amningsperioden, dag som natt, ha pa mig amnings-BH. Dels for att undvika att mjolken strommar pa fritt, eftersom det skulle forstora brosten som da gar upp och ner mycket i storlek. Dels for att kunna ha inlagg och forhindra lackage. Jag har foljt radet, men det ar inte jattekul att alltid ha BH:n...hur gor ni?

• Svar på tråden Amnings-BH alltid? Hur gor ni?
  • Hallonsaft

Har amningsbh dygnet runt. Stör mig inte på det, har köpt en bekväm modell. Läcker en massa annars. Det räcker med att jag hör vår lilltjej snutta på nappen så sprutar brösten som en fontän. Även när hon skriker till dagtid någon gång, då sätter brösten igång :-/ Ganska otrolig funktion det där.

• Jen80

Jag har alltid amningsbh med inlägg, dag som natt. Läcker också en massa och får byta inlägg flera gånger per dag.. kör med dubbla ibland . Kan ge tipset att köpa inläggen Thermobaby som finns på Babycomfort (Babyproffsen) istället för Natusan som finns i vanliga affärer. De är lite dyrare, men funkar såååå mycket bättre och syns inte lika mycket genoom tröjan. De funkar mer som en binda och blir fulla utan att läcka igenom. Klart värt pengarna och de är mycket drygare, så man tjänar snabbt in det extra man får lägga ut.

• Nie

De första dagarna hade jag amningsbh på dagen, men när de första dagarna hade gåt var jag tvingad att använda bhn på natten eftersom jag läckte som ett såll. Efter en månad eller så slutade jag använda den på natten. Nu har jag den alltså bara på dagarna. Jag önskar att jag kunde använda in vanliga bhn, men det är besvärligt så länge jag ammar

Jag har väldigt svårt att tänka mig att brösten skulle ta stryk av att man inte har bhn dygnet runt, snarare tror jag att brösten mår dåligt av att alltid vara instängda i en bh...

• Noddan

Hej

Jag har en resår topp på mig på natten, den sitter bra och går att lägga amningsinlägg i den. Den är som en sport-topp fast mycket mjukare och bara att dra upp över ena bröstet när jag ska amma på natten mjuk och inga jobbiga knäppen att pyssla med, . Jag köpte den i en butik som säljer hjälpmedel, skor, amningsjumprar, massage hjälpmedel mm mm. Den är jättebra och ska köpa flera så slipper jag handtvätta den. På dagen har jag vanlig amningsBH.
    Min grabb är nu 4 månader och jag läcker fortfarande, kan läcka igenom kläder fortfarande om jag inte har inlägg.

• Flamma

Jag måste ha bh hela tiden. när melvin äter ur den ena tutten så rinner det ur den andra. men annars så läcker jag inte,...

• Bixa

Jag har amnings-bh eller sport-bh på dagen med amningsinlägg, men på natten har jag ingen. Då läcker jag oftast bara när jag ammar så jag har en handduk att lägga över bröstet som inte bebisen äter från.

• Majas mamma

Jag har på mig amningsbh i stort sett dygnet runt. Maja är snart 9 månader så jag börjar bli liiite less på att aldrig få känna mig "fin och fräsch" under (amningsbh:arna har ju en tendens till att inte vara superfina). På dagtid har jag alltid bh och eftersom jag ammar så är det ju enklast med en amningsbh. Varför jag har den på mig på natten beror på att det är så smidigt då man ammar. Utan bh så måste jag ligga och hålla något för bröstet som hon inte ammar från, annars rinner det ju mjölk ner i sängen. Med bh kan jag ligga och slappna av och till och med sova eftersom mjölken "fastnar" i amningsinlägget i bh:n.
    En sak kan jag lova. Då vi helt har slutat amma och mjölken har försvunnit ska jag gå och köpa ett helt lager av nya fina vanliga bh:ar!

• betsla

I början när jag läckte som ett såll så hade jag vanlig amningsbh på dagen och en Carefix på natten (var tvungen att ha inlägg). Men jag kände mig otroligt obekväm med att ha det så. Så fort jag slutade läcka så förbaskat så hoppade jag över bh på natten och guuuuuu va skönt det var :)

Nu jag har amningsbh på dagarna, inte alla dagar dock, men det är mest för att jag tycker det ser snyggast ut :) Jag har inte stor byst, men jag vill gärna motverka tyngdlagen ändå lite grann :D

• Lycklig Mamma

Jag har inte hittat någon bra amningsbh, har köpt flera st men ingen är bra! Har köpt några vanliga Bh:s men i större strl än förut - använder amningsinlägg i dem.

Svar på tråden Amnings-BH alltid? Hur gor ni?