Ni med kryckor???
Hur länge gick ni med kryckor? Blev det bättre så att ni kunde lägga ner kryckorna efter ett tag, och i så fall efter hur lång tid?
Brukar fk bråka om sjukskrivningen när man går på kryckor? kan ju omöjligt jobba nu!
Hur länge gick ni med kryckor? Blev det bättre så att ni kunde lägga ner kryckorna efter ett tag, och i så fall efter hur lång tid?
Brukar fk bråka om sjukskrivningen när man går på kryckor? kan ju omöjligt jobba nu!
kryckor är ett av själen som gör att fk beviljar sjukskrivning 100% så du borde inte få problem där.
mitt har blivit bättre men jag klarar mig inte utan dom utan för hemmet. hemma går bra men då är det ju bara korta turer, typ till toa, kök, m.m.
Ursäkta om jag snor tråden men skulle vilja fråga en sak.
Jag har hittills (är i v28) bara känt lite molvärk då och då, framförallt efter promenader o likn, men det har inte varit så farligt och har inte hållt i mer än ett par timmar, har sällan gjort ont dagen efter.
Igår när jag skulle byta byxor och stod på ett ben så högg det till i blygdbenet ung som om nån stack en kniv i mig, jag skrek rakt ut och trodde att jag höll på att gå av. Det gjorde väldigt ont med andra ord. Lyckades ta mig till soffan efter en stund och med myrsteg. Så länge jag sitter stilla så går det bra men jag klarar bara av att gå med små steg och helst med låren sammanpressade. Det känns dock lite bättre idag, igår tog det fem minuter att ta sig till toaletten och vårt hus är inte stort. det gjorde även ont när jag vände mig i sängen inatt.
Min fråga är, hur har det startat för er andra? Kan man hoppas på att det kommer släppa den här gången också? Om det fortsätter så här eller blir värre finns det inte en chans att jag kan fortsätta jobba. Har en tid hos läkaren imorgon pga sammandragningar så jag ska ta upp detta då med.
mamimmi p: man har ett ligament mitt fram på blygdbenet som mjukar upp sig under graviditeten så det är nog det du kände. för mig så har det kommit smygande. Började en med lite småont och sen en morgon sa det KNAK i bäckenet när jag skulle upp ur sängen, tom. min fästman reagerade på det. Och den dagen gjorde det jätteont och sen dess har jag haft vissa dagar då det inte gjort ont alls och vissa dagar då det gjort jätteont.
nu i måndags gjorde jag ett jättedumt lyft på jobbet. Jobbar extra hos min mamma somn personlig assisten och hon brukar kunna röra sig själv men har råkat ut för en höftledsinflammation så det blir till att lyfta henne till och från toaletten, vilket jag gjorde. PANG! sa det och jag fick ryggskott. Nu gör inte ryggen så ont längre men jag tror att det förvärrade foglossningen för nu har jag så ont att jag knappt kan gå. =(
det i blygd benet bara sa poff. det andra kom smygandes. tänk på att gå som ett barn i trappor och att näsan och fötter pekar åt samma håll. det blir mycket värre av att vrida kroppen, som när man dammsuger eller plockar ur diskmaskin.
Mimmi P skrev 2008-12-03 13:49:03 följande:
är det bättre att försöka ta normala steg fast det gör jätteont, eller att ta pyttesteg och det gör mindre ont? I längden tänkte jag, för jag spänner mig mer när jag tar pyttesteg så det kanske är dåligt ändå.
Har ni andra barn? Jag har en dotter på 2 år och bor tre trappor upp. hämta och lämna på dagis är en riktig pärs!
jag tror det är bättre att ta små steg. tar jag stora blir jag ännu sämre dagen efter. jag har en dotter som blir 2 slutet på feb. men hon går på dagis hela dagarna så slipper hämta och lämna(sjukskriven)
Känns inte som ligamenten, har haft hugg i de men då har det inte alls känts så här eller suttit i så länge efteråt. Jag kan idag inte göra nånting om jag inte håller ihop benen så att säga, bara att böja mig framåt och plocka upp nåt om jag står bredbent gör jävulskt ont. Får se vad de säger imorgon. Fasar för förmiddagen dock så jag lovat att komma in till jobbet.
Jag har inga barn, förstår att det, måste vara jättejobbigt!
nej det låter helt klart som foglossning.
Mimmi P skrev 2008-12-03 14:56:03 följande:
bumbi84: så skönt! om jag blir sjukskriven blir det nog så att jag lämnar eftersom hennes pappa börjar så tidig, och sen får nog han hämta. från den 1 februari så ska hon vara hemma eftersom dom har så dumma tider här, om barnet har syskon. men hennes pappa är hemma från 1 februari till 10 april och sen kommer påsken då han är ledig mycket med, så det ska bli skönt!
ja jag får inte köra bil pga av grav så har inget annat val än att han lämnar och hämtar. och läkarna tyckte inte jag skulle ha hand om henne själv just nu. dettta beror ju på andra krämpor än foglossningen dock
sofiefitness skrev 2008-12-03 14:42:18 följande:
Måste man till sjukgymnasten för att få hjälp med krykor tex eller borde jag kunna få det från läkaren?
det borde du kunna få från läkaren
Mimmi P skrev 2008-12-03 19:03:55 följande:
ja det vore inte dumt
Mimmi P skrev 2008-12-03 19:14:00 följande: