• Mimmi P

Ni med kryckor???

Ursäkta om jag snor tråden men skulle vilja fråga en sak.

Jag har hittills (är i v28) bara känt lite molvärk då och då, framförallt efter promenader o likn, men det har inte varit så farligt och har inte hållt i mer än ett par timmar, har sällan gjort ont dagen efter.

Igår när jag skulle byta byxor och stod på ett ben så högg det till i blygdbenet ung som om nån stack en kniv i mig, jag skrek rakt ut och trodde att jag höll på att gå av. Det gjorde väldigt ont med andra ord. Lyckades ta mig till soffan efter en stund och med myrsteg. Så länge jag sitter stilla så går det bra men jag klarar bara av att gå med små steg och helst med låren sammanpressade. Det känns dock lite bättre idag, igår tog det fem minuter att ta sig till toaletten och vårt hus är inte stort. det gjorde även ont när jag vände mig i sängen inatt.

Min fråga är, hur har det startat för er andra? Kan man hoppas på att det kommer släppa den här gången också? Om det fortsätter så här eller blir värre finns det inte en chans att jag kan fortsätta jobba. Har en tid hos läkaren imorgon pga sammandragningar så jag ska ta upp detta då med.

• Mimmi P

Känns inte som ligamenten, har haft hugg i de men då har det inte alls känts så här eller suttit i så länge efteråt. Jag kan idag inte göra nånting om jag inte håller ihop benen så att säga, bara att böja mig framåt och plocka upp nåt om jag står bredbent gör jävulskt ont. Får se vad de säger imorgon. Fasar för förmiddagen dock så jag lovat att komma in till jobbet.

Jag har inga barn, förstår att det, måste vara jättejobbigt! 

• Mimmi P

Måste man till sjukgymnasten för att få hjälp med krykor tex eller borde jag kunna få det från läkaren?

• Mimmi P
    bumbi 84 skrev 2008-12-03 19:05:28 följande:
    det borde du kunna få från läkarenMimmi P skrev 2008-12-03 19:03:55 följande:
    Håller tummarna för det, eller ännu hellre att det försvinner!!
Svar på tråden Ni med kryckor???