• Anonym (?)

lönen till jul?

Undrar när man får lönen till jul? Innan eller efter julafton, om man jobbar inom kommunen och landstinget?

• Svar på tråden lönen till jul?
  • valkyrian
    Pysen skrev 2008-12-01 17:19:13 följande:
    Glömde skriva..ALLA får lön före jul!
    [/citat]
    Anonym skrev 2008-12-01 17:19:23 följande:
    [citat]
    Det är alltid innan jul
    [/citat]
    Anonym skrev 2008-12-01 17:46:30 följande:
    [citat]
    Bankerna är stängda på julafton och lönerna delas ALLTID ut innan Jul
    Förklara då varför min sambo ALDRIG fått lön före jul...? snicksnack tycker inte man skall uttala sig om man inte vet. I ÅR får han det för att det är så många röda dagar i följd efter, annars får han alltid 27:e Jul eller EJ! Så det så
  • Anonym (Loviisa)

Eftersom jag får lön den 28 varje månad får jag oftast vackert vänta tills efter jul. Nån enstaka gång har jag fått den 23 dec OM 28 varit på helgen... Så ni som säger att alla får lön innan jul har dessvärre fel...

• bullpappan

Men jobbar du inom kommun eller landsting då?

• K med lilla E
    valkyrian skrev 2008-12-01 18:21:15 följande:
    Förklara då varför min sambo ALDRIG fått lön före jul...? snicksnack tycker inte man skall uttala sig om man inte vet. I ÅR får han det för att det är så många röda dagar i följd efter, annars får han alltid 27:e Jul eller EJ! Så det så
    Arbetar han inom kommunen eller landstinget då? Är man privat anställd så kan man säkert få senare, men det var ju inte frågan i TS.
  • tvål

jag har från försäkringskassan,så förhoppningsvis får jag innan jul...

• tvål

sorry läste inte att det bara gällde kommuner och landsting..

• MysM

anledning till att ni som jobbar INOM KOMMUN får innan jul i år, är för att den 27e är en lördag! Annars hade ni fått efter jul, så alla får inte ALLTID INNAN JUL, men i år blir de ju så, eftersom 27e är en lördag.

• valkyrian

K med lilla E skrev 2008-12-02 11:01:29 följande:

Arbetar han inom kommunen eller landstinget då? Är man privat anställd så kan man säkert få senare, men det var ju inte frågan i TS.
    Nej men folk svarade att man ALLTID får innan jul, som att det gällde alla.
Svar på tråden lönen till jul?