• Anonym (?)

lönen till jul?

Undrar när man får lönen till jul? Innan eller efter julafton, om man jobbar inom kommunen och landstinget?

• Svar på tråden lönen till jul?
  • K med lilla E
    MysM skrev 2008-12-02 12:23:58 följande:
    anledning till att ni som jobbar INOM KOMMUN får innan jul i år, är för att den 27e är en lördag! Annars hade ni fått efter jul, så alla får inte ALLTID INNAN JUL, men i år blir de ju så, eftersom 27e är en lördag.
    Jag jobbar inom kommunen o har gjort det i över 20 år, vi får ALLTID lön innan jul. Om julafton är på en måndag så får vi på fredagen innan och det gör att det blir väääääldigt långt till nästa lön kan jag säga.
  • bullpappan

Har också ALLTID fått innan jul Jobbat 10år på landstinget

• Missboss

Har jobbat kommunalt i över 10 år, i olika kommuner dessutom och vi har ALLTID fått innan jul.

• MysM

Okej hade ingen aning om att de var så, men de kasnke inte är så i alla kommuner då . Men att de blir långt till nästa de förstår ja då !
    K med lilla E skrev 2008-12-02 12:54:51 följande:

Jag jobbar inom kommunen o har gjort det i över 20 år, vi får ALLTID lön innan jul. Om julafton är på en måndag så får vi på fredagen innan och det gör att det blir väääääldigt långt till nästa lön kan jag säga.
  • Anonym

Har jobbat både inom landstinget,privat och nu inom kommun och har alltid fått lön innan Jul

• Anonym

Min man jobbar inom landstinget och får sin lön den 22.a

• Anonym

Jag får lönen den 28:e, om den 28:e hade varit på en lördag hade jag alltså i år fått lönen före jul. Men nu är den 28:e en söndag och då får jag lönen efter jul den 29:e.

• Ilene

Jobbar inom den privata sektorn (föräldrakooperativ), vi har löneutbetalning den 25:e varje månad, har dock alltid fått lönen senast den 23:e december så vi får den innan jul....

• snusmumriken2

Jobbar inom kommunen o har alltid fått lönen före jul.

• Anonym

Jag jobbar privat får lönen 23 december

• Anonym

annars får jag lönen 25

Anonym skrev 2008-12-03 19:32:27 följande:
    Jag jobbar privat får lönen 23 december
  • Anonym

Jag jobbar inom kommun och får lön den 23/12, står så på lönespecen...
    MEN på min karls lönespec står inget alls om nästa utbet.., han jobbar inom metall..
    Nån som vet när dom får lön?
    Den 23:e med kanske?

• Anna Paulita
    MysM skrev 2008-12-02 12:23:58 följande:
    anledning till att ni som jobbar INOM KOMMUN får innan jul i år, är för att den 27e är en lördag! Annars hade ni fått efter jul, så alla får inte ALLTID INNAN JUL, men i år blir de ju så, eftersom 27e är en lördag.
    Jag har varit anställd inom kommunen i 12 år och ALLTID fått lönen senast den 23:e.
  • Anonym

Jag har också alltid fått lönen innan julafton men dock är det inget som säger att ftg måste betala ut innan den ordinarie datum. Jag tror att är den ordinarie lönedatumet infaller på lördagen ska dn betalas ut fredag, är den på söndagen kan den betalas ut på måndagen. Men de flesta ftg betalar alltid ut sina löner på vardagen innan löningsdagen om den infaller på helgen.

Svar på tråden lönen till jul?