• bizzziie

Breda vader --> stövlar är inte att tänka på??!!

Blir så himla less.. Jag älskar verkligen stövlar! Går jämt och tittar på fina stövlar.. MEN, jag är född med breda vader och jag ahr ridit i hela mitt liv så det har inte gjort saken bättre direkt.. jag KAN INTE ha stövlar som finns i skoaffärer... Jag vet att det finns stövlar med extra vida skaft, men dom kostar ju för guds skull 500 kronor MER än andra ofta....... Varför är det såhär??? Jag blir så himla ledsen.... =(
    Speciellt när jag var inne i vår lokala skoaffär härom dagen och testade ett par.. dom passade givetvis inte och jag sa nåt i stil med "ja det är väl bara att ge upp...." och snubben som jobbade där sa "Ja.. det får du nog!"

Jag har inga jättevader.. jag är inte speciellt kraftig i övrigt heller... och dom säger jämt DU ÄR INTE ENSAM!! Men varför säljer dom inte bredare stövlar då???? Om jag nu inte är ensam om det här...??

Nån som vet nåt bra ställe där man kan köpa billiga SNYGGA stövlar med lite bredare skaftvidd??

ett plus ett blir tre
  • Svar på tråden Breda vader --> stövlar är inte att tänka på??!!
  • CeciliaB

Coop Forum......
    Ja de låter as fult, men jag älskar mina som jag fick i julklapp förra året....
    riktigt snygga, fått massa komplimanger för dem...

• Champagne

Ullareds skobutik "Sko-Boo" (tror jag att den heter) Där har jag köpt två par och de är supersköna!! Jag har väldigt breda vader och har inte hittat några stövlar i nån annan affär som passar förrän i Ullared. Tror att jag betalade 500spänn för ett par.

Jag blev törstig och drack upp mig själv
  • panzermensch

Jag fyndade på åhlens! De är över 50 i vidd så ge inte upp"

• Örnie

Jadu, jag har samma problem. Men för 20 år sen hittade jag ett par väldigt raka stövlar, lite lite grann som lappstövlar i skaftet, men eleganta i foten. Dem har jag varit rädd om och använder dem bara till kjol. Lyckligtvis är modellen extremt klassisk. Annars har jag korta stövletter. Hoppas mina gamla stövlar håller många år till...

• 4barnsMom

Köpte nyligen ett par på en Wedinsaffär.. Gav 900kr för dom, det var resor i skaftet

Samuel-97 Elin-00 Elias-06 Saga-07
  • Lolagumman

mitt råd är att du köper ett par stövlar i äkta skinn trots att de är för smala. Sen ställer du petflasor upp och ner i stövlarna. Stövlarna blir vidare och vidare eftersom. Du kan även börja använda stövlarna utan att kunna dra igen dragkedjan helt först. Efter ett tag så töjs skaften ut och du kan dra upp dragkedjan helt. (om det nu är en modell med dragkedja ) OBS detta fungerar bara med stövlar i äkta skinn, allra bäst fungerar det med mjukt skinn!

• bizzziie

Ooohh jag är inte ensam alltså?

TACK så jättemycket för alla svar!!!!

ett plus ett blir tre
  • sweetpea

Om du lyckas hitta ett par i skinn som du i alla fall nästan kan stänga, kan du lämna in dem till skomakaren som lästar ut dem på ett kick. Annars är mitt tips att leta och prova, leta och prova. Förr eller senare hittar du ett par som funkar. Jag har på ett par år lyckas samla på mig ganska många par stövlar, men det har krävts mycket tålamod!

• suzzit

Du är absolut inte ensam. Jag skulle gärna kunna ha stövlar utanpå byxorna, men får väl vara glad om jag ens kan dra dragkedjan ända upp under brallan.

• Pumpkin

Jag har omvänt problem - tycker att alla stövlar har för vida skaft, och då har jag inte särskilt pinniga vader. Oavsett så är det verkligen skitjobbigt att inte kunna köpa stövlar när man tycker att det är snyggt...

• Amrit

Har sett att de på flera butiker har stövlar med resår i skaftet till exempel DNA, har en syster med samma problem. Jag själv har som Pumpkin omvänt problem, jag och syrran är ständigt på jakt efter perfekta stövlar men det är få som passar någon av oss. Men jag tror som sweetpea, det är till att prova och prova och inte ge upp för det finns vettiga stövlar i vanliga affärer, det gäller bara att hitta dem!! Har förresten ett par skitsknyya svarta stövlar med snörning bak som går att dra åt eller släppa ut efter behov (de har dragkedja också), köpte dem på Bianco.

• LaFontaine

På den tiden jag tränade självförsvar (och sprang runt på en decimetertjock matta, ni kan ju tänka er mina vadmuskler...) och inte fick på mig en normal stövel, hittade jag nästan alltid stövlar på Ecco. Dessutom var det jäkligt sköna och höll länge!

• Miss Skellington

Har samma problem. Hittade ett par på skopunkten för ett tag sen för 400:-. På deras hemsida har de skrivit ut skaftvidden på alla stövlar. www.skopunkten.com

• Pumpkin

Miss Skellington skrev 2008-12-02 15:25:11 följande:

Har samma problem. Hittade ett par på skopunkten för ett tag sen för 400:-. På deras hemsida har de skrivit ut skaftvidden på alla stövlar. www.skopunkten.com
    Tack för tipset! Nu måste jag åka till Skopunkten
  • Emmivera

Jag har aldrig heller kunnat ha några stövlar men nu när jag var i Stockholm i oktober hittade jag två på ca 1 timme!
    Det var på Wedins och Din sko, ett par bruna och ett par svarta så jag köpte båda. Betalade ca 1000kr vardera men så var de i äkta skinn också.
    Tycker de har blivit bättre med att ta in stövlar för bredvadade men det är störigt att de ska vara så dyra.

Svar på tråden Breda vader --> stövlar är inte att tänka på??!!