• Ninde81

Premis född i v.28-30 ?

Nån här som vill berätta hur de va att föda i dom veckorna.
    Börjar känna på mej att de kanske blir en liten bebis före jul iaf.

Har sd till och från och är sjukskriven för hotande förtidsb. Fick våran kille i v.35+4 för 1,5 år sedan så det kan nog vara därför ja e orolig med, men vill gärna höra me er andra som fött i dom veckorna.

Hur mådde bebisen, vilken hjälp behövdes, födde ni vaginalt, hur länge var ni på sjukhus, hur mådde ni själva?

• Svar på tråden Premis född i v.28-30 ?
  • Ninde81

ok låtersom det är ganska olika i dom veckorna beroende på vilka omständigheter.

Imorgon har jag läkarkontroll iaf och ser de bra ut då så får ja fortsätta som förr och åka i och ta brickanylinj. när sd inte er sej iaf, då det ännu hjälper.

Har jobbat med prematurer så jag vet ju lite men jag tycker det alltid har varit så lång sjukhusvisstelse för dom barn jag skött så därför ville jag höra några "bra" historier med.
    Hoppas ja värkligen får gå lika långt som med killen iaf då är bebben iaf rätt så färdig.

Här måste jag åka till ett universitets sjukhus före v.32 och får inte föda på vårt hemsjukhus så de skulle vara ganska segt att vara från familjen så länge iaf.

Svar på tråden Premis född i v.28-30 ?