pärlor?
Ni som gör egna smycken, vad e bästa stället på nätet att beställa pärlor och tråd och sånt ifrån?
Ni som gör egna smycken, vad e bästa stället på nätet att beställa pärlor och tråd och sånt ifrån?
både pärlor och berlocker å sånt =)
Förresten, ni vana pärlare, vad bör innehålla i grunkittet när man liksom börjar? å var finns det bra beskrivningar å sånt på nätet?
jag köpte ett starpaket där det ingick: verktyg, olika sorters pärlor, wire, klämpärlor, lås, öronkrokar mm.
tror det var från panduro. å det paket var riktigt bra. tror jag betalade 220:-
oki, vad e det för slags verktyg man behöver då? för avbitartänger å sånt, det har jag redan. små söta ena =P
jag klarar mig med plattång, rundtång och avbitartång.
här har du lite tips...
www.parlguiden.se/tips/tips-till-nyborjare-som-ska-parla.html
kika gärna in här....där vi pärlberoende håller till
www.familjeliv.se/Forum-11-240/m37891971.html
tack =) kikade i min lilla verktygslåda. å hade både avbitare, plattång och rundtång...eller ja, lite osäker om det e en rundtång.... men tror det iaf....
NeA 84 skrev 2008-12-02 18:26:38 följande:
åååh, jag kikade in i ditt galleri! blev helt KÄR i några av dina smycken ju!
Tänk på att pöattången inte bör vara räfflad utan slät. Förutom tänger så är wire eller nylontråd bra att ha, hattpinnar, öglepinnar, klämpärlor, lås, små ringar och sen kan man ju köpa pärlor i all oändlighet.
ajdå :( den e ju räfflad den jag har...... =/ typiskt, den som var så liten å lagom annars. aja. hattpinnar? vad använder man dem till?? exempelbild?
detta halsband använde jag hattpinnar till www.familjeliv.se/hem/nea_84/gallery/phpnhhmoj_thumb.jpg
detta halsband använde jag såna pinnar med öglor på (namn?)
www.familjeliv.se/hem/nea_84/gallery/phpj3pnje_thumb.jpg
hm. oki.... men HUR använder man då? hur gör man liksom. hehe?
NeA 84 skrev 2008-12-02 19:41:11 följande:
hmm...hur ska mna förklara...
som ex: det armbandet på fosrta bilden jag länkade. då har jag trätt pärla på pinnen, sen gjort en ögla precis ovanför pärlan, men hjälp av en rundtång. innan man stänger öglan helt har jag liksom satt fast den på en kedja, sen stängt öglan.
på andra bilden är det använt sån med en ögla på....gjort samma där. en ögla över pärlan precis å sen satt ihop den med en likadan....
haha..guuud vad bra jag är på att förklara..NOT.
hoppas du fattar.
www.familjeliv.se/hem/nea_84/gallery/phpqimugy_thumb.jpg
här är det ett hjärta trätt på hattpinnen...sen gjort en ögla och trätt på halsbandet.
självklart måste man klippa av den överblivna biten på pinnen när öglan är gjord. men de förstog du nog...