• Kaldorei

pärlor?

Ni som gör egna smycken, vad e bästa stället på nätet att beställa pärlor och tråd och sånt ifrån?

• Svar på tråden pärlor?
  • Kaldorei

både pärlor och berlocker å sånt =)

Förresten, ni vana pärlare, vad bör innehålla i grunkittet när man liksom börjar? å var finns det bra beskrivningar å sånt på nätet?

snobben skrev 2008-12-02 13:52:20 följande:
    Grejer vet jag vad det är men jag undrar vad för grejer? Smyckestillbehör?
  • NeA 84

jag köpte ett starpaket där det ingick: verktyg, olika sorters pärlor, wire, klämpärlor, lås, öronkrokar mm.
    tror det var från panduro. å det paket var riktigt bra. tror jag betalade 220:-

Kaldorei skrev 2008-12-02 18:15:47 följande:
    både pärlor och berlocker å sånt  =) Förresten, ni vana pärlare, vad bör innehålla i grunkittet när man liksom börjar? å var finns det bra beskrivningar å sånt på nätet?
  • Kaldorei

oki, vad e det för slags verktyg man behöver då? för avbitartänger å sånt, det har jag redan. små söta ena =P

• Kaldorei

tack =) kikade i min lilla verktygslåda. å hade både avbitare, plattång och rundtång...eller ja, lite osäker om det e en rundtång.... men tror det iaf....
    NeA 84 skrev 2008-12-02 18:26:38 följande:

jag klarar mig med plattång, rundtång och avbitartång.här har du lite tips...www.parlguiden.se/tips/tips-till-nyborjare-so...
  • Kaldorei

åååh, jag kikade in i ditt galleri! blev helt KÄR i några av dina smycken ju!

• humbela giz what ever u call me
    Kaldorei skrev 2008-12-01 22:47:14 följande:
    Ni som gör egna smycken, vad e bästa stället på nätet att beställa pärlor och tråd och sånt ifrån?
    www.beadiwa.se min favorit shop bor du dessutom i närheten så är det bara att ringa och boka tid för att shopa IRL........och vem kan undvika att få klämma å känna på pärlor
  • snobben

Tänk på att pöattången inte bör vara räfflad utan slät. Förutom tänger så är wire eller nylontråd bra att ha, hattpinnar, öglepinnar, klämpärlor, lås, små ringar och sen kan man ju köpa pärlor i all oändlighet.

Dum spiro, spero
  • Kaldorei

ajdå :( den e ju räfflad den jag har...... =/ typiskt, den som var så liten å lagom annars. aja. hattpinnar? vad använder man dem till?? exempelbild?

• NeA 84

hmm...hur ska mna förklara...
    som ex: det armbandet på fosrta bilden jag länkade. då har jag trätt pärla på pinnen, sen gjort en ögla precis ovanför pärlan, men hjälp av en rundtång. innan man stänger öglan helt har jag liksom satt fast den på en kedja, sen stängt öglan.

på andra bilden är det använt sån med en ögla på....gjort samma där. en ögla över pärlan precis å sen satt ihop den med en likadan....

haha..guuud vad bra jag är på att förklara..NOT.
    hoppas du fattar.

www.familjeliv.se/hem/nea_84/gallery/phpqimugy_thumb.jpg
    här är det ett hjärta trätt på hattpinnen...sen gjort en ögla och trätt på halsbandet.

• NeA 84

självklart måste man klippa av den överblivna biten på pinnen när öglan är gjord. men de förstog du nog...

NeA 84 skrev 2008-12-02 19:59:11 följande:
    hmm...hur ska mna förklara... som ex: det armbandet på fosrta bilden jag länkade. då har jag trätt pärla på pinnen, sen gjort en ögla precis ovanför pärlan, men hjälp av en rundtång. innan man stänger öglan helt har jag liksom satt fast den på en kedja, sen stängt öglan. på andra bilden är det använt sån med en ögla på....gjort samma där. en ögla över pärlan precis å sen satt ihop den med en likadan.... haha..guuud vad bra jag är på att förklara..NOT. hoppas du fattar. www.familjeliv.se/hem/nea_84/gallery/phpqimug... här är det ett hjärta trätt på hattpinnen...sen gjort en ögla och trätt på halsbandet.
  • snobben
    Kaldorei skrev 2008-12-02 19:26:18 följande:
    ajdå :( den e ju räfflad den jag har...... =/ typiskt, den som var så liten å lagom annars. aja. hattpinnar? vad använder man dem till?? exempelbild?
    Är den räfflad och klämmer åt en klämpärla så blir även den räfflad och det vill man ju inte.
    Dum spiro, spero
Svar på tråden pärlor?