• Dansbandsänkan

Viktväktar tråd

Hej alla viktväktare. Jag tänkte att det kunde vara skoj med en tråd där vi kan följas åt och stötta varandra i.Det kanske redan finns en sådan här tråd men jag kunde inte hitta den när jag sökte bland forumen.

Här kan vi samlas från hela landet och alla länder och ge varandra tips och hjälpa varandra när det är tufft.

Själv heter jag Linda och startade på Viktväktarna för 4 veckor sedan. JAg har tappat 4,7 kg totalt och har nyligen börjar simma och tar en promenad så fort tiden räcker till.

JAg startade med viktväktarna första gången 2001 efter jag fått mitt första barn.Har nu 3 barn och gör come back hos viktväktarna Har totalt 20 kg att gå ner, altså bara 16 kvar

Lycka till allihop och jag hoppas att många vill vara med i denna tråden

//Linda

• Svar på tråden Viktväktar tråd
  • ebbebulan

Åh, den här tråden hoppar jag på. Har precis börjat med vv men var med för några år sen. Fick min son i april 2008 o nu måste jag göra något åt kilona som bosatt sig på min kropp. Kan egentligen inte skylla på graviditeten heller, hade turen att bara gå upp 11 kg så dom var ju som bortblåsta nån vecka efter förlossningen. Har egentligen inga problem med att äta nyttig mat men jag behöver peppning vad gäller motionen. Har tyvärr blivit en riktig soffpotatis. Bär väl omkring på ca 15 kg mer än jag borde menskulle vara glad om jag gick ner 10 av dom.

Något speciellt man ska tänka på för att platsa i den här tråden?

♥ min älskade bula, ebbe 080424 ♥ www.fruganjansson.blogspot.com/
  • JessieZ

hej och god morgon!

Min stackars 1 kg minskning var visst ingen miskning då jag gått upp det igen. varför vet jag inte. dricker ganska mycket vatten, det är möjligt att jag samlar på mig en del av det.

Jag vet inte vad jag ska göra mer än det jag gör.

jess

• mrsIce

JessieZ skrev 2009-01-10 08:23:24 följande:

hej och god morgon!Min stackars 1 kg minskning var visst ingen miskning då jag gått upp det igen. varför vet jag inte. dricker ganska mycket vatten, det är möjligt att jag samlar på mig en del av det. Jag vet inte vad jag ska göra mer än det jag gör. jess
    Vikten kan pendla otroligt mkt från dag till dag, beroende på vad man ätit osv.

Jag har tidigare gånger jag varit med i vv (eller andra dieter, eller alltid skulle man nog kunna säga) varit helt besatt av min våg, vägt mig när jag gått upp, när jag ätit frukost, när jag kommer hem på eftermiddagen, innan jag går och lägger mig (sjukt jag vet!).

Denna gång slängde min kära sambo batterierna till vågen så nu kan jag inte väga mig (även om jag ibland ställer mig på vågen för att se om den funkar ändå...) och jag mår skitbra! Jag föröker hålla mina points, men jag får inget "kvitto" hela tiden på om det går bra eller dåligt, vilket gör att jag verkligen känner att varje dag är en ny dag! Låter som en sekt, men det har funkat för mig...
  • LuRiGaBlAdLuSeN

Hejsan!

Jag hoppas att jag kan få hänga med lite i er tråd? Jag skrev in mig på vv igår (har varit med 2 gånger tidigare) Och denna gången tänkte jag fullfölja det hela, vilket jag inte riktigt gjort de andra gångerna. Jag vill gå ner ganska prick 10kg. Ganska skönt om det finns nånstans man kan bolla lite tankar o tips.
    Jag måste säga att man är tacksam för att det kommer förenklingar hela tiden, som det nya med duoval, verkar helt suveränt.

• Vanillie

Är det någon som har koll på hur många points det är i GI-bröd?

• Liiza

Halloj!!

Nu är det dags igen..

Jag va med i VV innan grav, men slappnade av för mkt och gick upp-mycket..

Ska snart gå med igen, men tänkte börja lite själv först, både med att göra checklista och promenera, promenera, promenera

---

Någon som vet/kan kolla hur mycket points det är i Köttsoppa på burk?
    BONG och FINDUS

vore jättesnällt

(jag har guiderna i källaren,
    ska gräva fram dem såfort tid finns..)

Ha en bra dag!

• Heleri
    Liiza skrev 2009-01-11 14:13:49 följande:
    Halloj!! Nu är det dags igen.. Jag va med i VV innan grav, men slappnade av för mkt och gick upp-mycket.. Ska snart gå med igen, men tänkte börja lite själv först, både med att göra checklista och promenera, promenera, promenera --- Någon som vet/kan kolla hur mycket points det är i Köttsoppa på burk? BONG och FINDUS vore jättesnällt (jag har guiderna i källaren, ska gräva fram dem såfort tid finns..) Ha en bra dag!
    Findus köttsoppa = 3 points för en burk
    Bongs köttsoppa  - 1 dl = 1 points
  • Liiza

Heleri skrev 2009-01-11 16:32:54 följande:

Findus köttsoppa = 3 points för en burkBongs köttsoppa  - 1 dl = 1 points
    Tusen tack, jättesnällt!
Svar på tråden Viktväktar tråd