Polis övergrepp
FFL: Fick du en förklaring när det visade sig att det inte va ngt? Det kan ju finnas rätt många skäl till varför du blev stoppad.. Ngt annat brott kan ha hänt där de gått ut med ett signalement som stämmer överens med dig, en barnvagn som liknar din kan ha blivit stulen osv..
Nu är det här andrahandsuppgifter men en kompis syrra blev för några månaders sedan kontrollerad när hon cyklade med sin dotter i barnstolen. Hon fick dock förklaringen att någon ringt 112 då den personen tyckt att hon såg full ut när hon cyklade då hon hade sitt barn där.. så det kan finnas tusentals anledningar till varför du blev stoppad.
En parantes oxå är ju att även om jag inte var där så kan jag garantera att piketen inte kom dit för att kontrollera dig!!
Piketen är en särskild insatsstyrka inom polisen som nästan uteslutande arbetar med grovt kriminella (typ mc-gäng osv) eller extremt farliga personer.. De håller inte på med "små-brottslingar" och såvida polisen inte fått uppgifter att du bär en AK5:a i barnvagnen så kommer inte piketen dit
Möjligtvis att det var en polisbuss då men någon piket var det garanterat inte..
Jag tror de flesta poliser själva har barn och såvida du inte har gjort dig mkt känd i ditt område så har jag svårt o tro att de bara rusar ut i parker o jävlas med småbarnsföräldrar..
Kan ju inte säga att det inte är så men tvivlar starkt...