Inlägg från: Strumpläst83 |Visa alla inlägg
  • Strumpläst83

Vad äter era 6 månader bebisar?

Ändrade matschemat igår, tidigare åt hon en halv portion gröt till middag och ingen efterrätt. Jag trugar alltid med en hel portion gröt, men det brukar landa på en halv. Samma med lunch/middag, jag trugar med en hel dl men det varierar lite vad hon får i sig.

Bröstmjölk
    En halv portion havregrynsgröt till frukost (en hel port.=1 1/4 dl vatten+pulver)
    Bröstmjölk 
    En halv deciliter hemlagad fiskgryta till lunch (sötpotatis, morot, fisk, smör, dill, persilja)+AD-droppar och magdroppar
    Bröstmjölk
    Någon matsked fruktpure till mellis (katrinplommon/Päron)
    Bröstmjölk
    3/4 dl Kycklinggryta till middag + 1/2dl efterrätt 
    Bröstmjölk
    Välling vid 23

Inled mig icke i frestelse, jag hittar själv
  • Strumpläst83
    Imox skrev 2008-12-03 10:40:01 följande:
    frukost kl 9 då är det gröt!lunch ca kl 12-13 brukar vara en flaska välling 200mlmiddag 15-16 burkmat en liten med mat och frukt till efterrättkvällsmat ca kl 19 välling 200mloch så äter han en flaska välling mellan 4-6
    Oj vad mycket välling? Dricker han/hon det rakt av? Jag får i min lilla 100ml kanske om jag trugar lite med flaskan. Fast hon är ganska liten i maten, din kanske är matglad?
  • Strumpläst83
    Drömmerdrömmar skrev 2008-12-03 16:52:46 följande:
    ska jag ta o prova välling tycker ni?är det något näringsbehov? alltså kan det täcka ett "mål" om man säger?sorry men har inte så stor koll på välling
    Välling är som utspädd gröt har jag fått höra. Max tre mål välling/gröt per dag enligt BVC.
Svar på tråden Vad äter era 6 månader bebisar?