• Bam

Okej med låtsasvapen till barn?

Min äldste son har alltid gillat att leka med låtsaspistoler. Detta har på intet sätt gjort honom till en aggressiv bråkstake som slåss och bär sig åt. Tvärtom, lugnare barn får man leta efter. 
    Har aldrig ens funderat över om det här med fejkvapen förrän jag landade här.
    Här verkar uppfattningen vara att värre leksak finns inte.
    Vad tycker du?

Innan du gräver en grop så bör du ta mått på dig själv.
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Okej med låtsasvapen till barn?
  • Champagne

Låtsasvapen som ser ut som riktiga vapen gillar jag inte. Däremot är vattenpistoler kul

Jag blev törstig och drack upp mig själv
  • näradig

våra barn har det, jag ser inget konstigt med det. Krigsleksaker däremot bojkottar vi.

• SilentStar

Jag tycker inte det är ok eftersom jag helt enkelt inte tycker man ska uppmuntra till våld.

Nu menar jag såklart inte att alla barn som leker med låtsasvapen blir terrorister eller mördare eller nåt, men jag gillar inte tanken på att min son ska leka lekar där han dödar andra barn..

Vill barn leka krig så kan dom leka med små leksakssoldater eller annat inte låtsas att dom skjuter på varandra...

• Dino78

jag hade låtsasvapen när jag var liten. Hade en revolver som jag älskade och en pilbåge som jag brukade springa runt med ute i skogen vid vår sommarstuga och leka indian.

Bara för att man leker med ett vapen innebär det inte att man växer upp och använder vapen.

Idag är jag inte det minsta intresserad av skytte - vare sig med revolver eller med pilbåge.

DIF i själ och hjärta
  • näradig

vapen används till annat än våld. Barn härmar vuxna och om ni tänker efter kommer ni säkert på situtioner utan våld dfär vuxna använder vapen.

• Sniglar och Krut

Nej. Jag tycker det ser helt jävla sjukt ut när ungar springer runt med låtsasvapen i händerna och ska döda varandra.
    Nej tack.

Det är inte så ensamt här uppe på toppen som ni där nere vill tro
  • Baba Screetch

Båda Ja och NEj

Det beror på situationen, och hur banet leker med det.
    Att gå runt o DÖDA är inte OK enligt mig.

Svår fråga egentligen, men jag vill inte att min son ska låtsas döda nå´t däremot kan han ta en pinne o låtsas skjuta på tex löv, eller kottar o så.

Det känns inte riktigt lika "illa"

Gå inte i nån annans fotspår om dom leder dig på villovägar...
  • JeanneDArc

nej jag gillar inte det heller.. tycker också som någon sa att det är okej med typ vattenpistoler som inte ser ut som vapen utan är färgglada osv

• SVejsan
    Champagne skrev 2008-12-03 12:52:18 följande:
    Låtsasvapen som ser ut som riktiga vapen gillar jag inte. Däremot är vattenpistoler kul
    Precis...
  • näradig

Sniglar och Krut skrev 2008-12-03 12:55:25 följande:

Nej. Jag tycker det ser helt jävla sjukt ut när ungar springer runt med låtsasvapen i händerna och ska döda varandra. Nej tack.
    ok, men det är inte sjukt utan helt normalt beteende. tycker du att det är lika sjukt när de springer runt och leker att de skjuter varandra utan leksaksvapen i handen? så som barn ju gör om de inte får ha leksaksvapen.
Svar på tråden Okej med låtsasvapen till barn?