• Smajla

Balkongmatta

Nån som har balkong och "riktig" matta där -- alltså sån där med "pluppar" så den är dränerande? Luskar runt i Göteborg men hittar ju bara gröna ju! Vill helst inte ha grön utan nån mindre diskret men utan större framgång. Snälla, hjälp!! Var kan jag hitta??

• Svar på tråden Balkongmatta
  • symaskinen

Jag har bara två trasmattor från IKEA 19kr/st. Det är praktiskt eftersom de går att tvätta och så ser det lite ombonat ut.

• Smajla

Tack tjejer. Bra båda två men där jag bor har krav på vad vi får ha därute. Den ska vara dränerande så det inte uppstår fukt och/eller mögel så därför måste det vara med pluppar på. Annars hade jag också velat ha vanlig matta, billigare så också. Grrr Har varit runt i massa affärer men det finns ju bara i grönt. Aaaaah!!!

• Smajla

Ska kanske tillägga att det är inglasat, därav kravet....

• MrsHawkins

Kan du inte lägga trall då? Det är ju jättesnyggt o luftigt under.

• Smajla

Det är så svårt att såga till rätt eftersom balkongen inte är helt fyrkantig. Känns lite svårt på det viset..... Annars låter det helsnyggt men vill inte lägga ner för mycket jobb i o m att det bara är en hyreslägenhet.... Men tack för tipset ändå, det är ju så snyggt med trall!

• MrsHawkins

Ahaaa...då förstår jag....

Kan Jysk ha sån matta du söker tro? Eller Ö&B?

• Smajla

Jepp, så är det.... Har kollat både på Jysk och Ö&B tyvärr.... Puh!

• MrsHawkins

Typiskt....då är mina förslag tyvärr slut... Eller en idé till fast jag tror att de bara har grön matta....kolla på www.jotex.se

• MrsHawkins

Skrutt oxå! De har tydligen bara vintergrejer nu på deras sida.....

Svar på tråden Balkongmatta