• gbgumman

DS trots KUB-test??

Svar på #1
    oj

Jag har aldrig hört om någon.
    Minda skrev 2008-12-03 16:35:07 följande:
    Jag känner till ett flertal som har fått låg risk (har inga siffror) och sedan fått barn med DS.
    Mamma till Eskil och Sonja
  • gbgumman
    Svar på #3
    Ja det är såklart i era kontaktgrupper man träffar på dem. Ni måste hört massor av historier.
    Rubia skrev 2008-12-03 18:35:53 följande:
    Jag känner också till några stycken. KUB/NUPP är bara en sannolikhetsbedömning. Både jag och Minda har barn med DS och vi känner förstås  massor med människor med barn med DS, så därför är det inte så märkligt att vi känner folk som fått låg risk enligt KUB/NUPP.
  • gbgumman

Klamaj

Självklart har du det jätte tufft med allt du beskriver. och säker helt rätt i det du har att säga om nupp testet. Hoppas du hittar samtalspartners i detta forum som du kan sammanstråla med. Men jag tycker inte för det att ts fråga är onödig som jag anar att du tycker. Ts fråga handla om något helt annant än nupps vara eller inte vara. Vi gjode nupp och jag kände att det var värt pengarna. Och vi fick fin information att man aldrig de några garantier för att barnet skall vara fiskt vid födsel.

• gbgumman
    Svar på #10
    Självklart skall informationen vara klar. Men någonstans så tycker jag också att folk skulle kunna tänka lite själva. Får man en risk på 1:13000 så hör man ju själv att någon kan bli den enda. Alla kommer inte hamna i gruppen 13000.

Men du har rätt det var inte företaget som gjorde testet jag fick informatinon från (dåligt) utan från min underbara barnmorska.
    anne h skrev 2008-12-04 13:23:04 följande:
    Just den infon verkar inte gå fram/vara obefintlig väldigt ofta.. Tyvärr! Men det är klart; var folk medvetna om att det inte är säkert så skulle kanske fler avstå.. och då får företagen som gör dessa tester färre kunder... osv.. så kanske inte konstigt att det finns de som inte fått rätt info.. Och som svar på TS fråga: Ja, jag känner flera som gjort NUPP/KUB, fått siffror som varit MKT bra (dvs mkt liten risk för DS) och sedan får de iaf ett barn med DS.
  • gbgumman
    Svar på #12
    När man är uppröd och ledsen/förtvivlad så viklar man lätt alla frågor. Det är inget konstigt. Min son slutade äta och började kräkas vid matbodet en period (inte helt rätt kan man ju säga) När jag stod i parken med andra mammor eller var på öppna förskolan och hade jag ett stor behov att prata om detta. Det räkte att någon sa till sitt barn " är du hungrig" så satte jag igång.

Jag tror inte ts är lesen
    klamaj skrev 2008-12-04 13:33:04 följande:
    hannispannis: oj...jag hoppas att jag inte gjort ts lessen. Jag har en förmåga att snurra in mej i sammanhangen och känslorna åker bergochdalbana. Jag vet inte om jag tycker att nupp är onödigt, men det ger som senaste inlägget också menade, inga garantier att barnet inte har kromosomavvikelse. Okej...egentligen var det väl för vår del onödigt, eftersom det invaggade oss i en falsk förhoppning. För att förtydliga det hela ännu mer, så var det ju själva fvp som inte garanterade något, bara att bebisen inte hade ds, vilket jag hävdar inte alls verkar vara så tufft som många tror....
Svar på tråden DS trots KUB-test??