• anne h

DS trots KUB-test??

klamaj skrev 2008-12-03 20:32:35 följande:
    Vi har tagit hur mycket blodprover som helst, gjort eeg, mr samt är inne på en micro array-screeningsväntan som är fullständigt olidlig! Nu vil jag inte trampa mammorna till ds-barn på tårna och förringa deras arbete, men ett ds-barn är en "walk in the park" jämfört med detta som min pojke har.

Förlåt alla ds-mammor, jag vill på intet vis förringa ert arbete med era downisar, och jag känner mej hopplöst sorglig som nästan önskar att min pojke hade just ds istället för det hemska okända han lider av nu.....
    Tycker absolut inte att du förringar det jag gör med min son.. för det du beskriver ovan låter betydligt "mer" än det min unge har..
    Så jag säger som jag så många gånger förr sagt; om folk bara ville se att DS är bland det lindrigaste man kan få, om man nu "ska" ha nåt

Hoppas de hittar vad som felas er son, eller -ännu heller- att han tar ett ordentligt utvecklingsskutt snart!

*kram*
    /anne.h, stolt morsa till fyra absolut perfekta barn ♥
  • anne h
    hannispannis skrev 2008-12-04 12:45:37 följande:
     Och vi fick fin information att man aldrig de några garantier för att barnet skall vara fiskt vid födsel.
    Just den infon verkar inte gå fram/vara obefintlig väldigt ofta.. Tyvärr! Men det är klart; var folk medvetna om att det inte är säkert så skulle kanske fler avstå.. och då får företagen som gör dessa tester färre kunder... osv.. så kanske inte konstigt att det finns de som inte fått rätt info..

Och som svar på TS fråga:
    Ja, jag känner flera som gjort NUPP/KUB, fått siffror som varit MKT bra (dvs mkt liten risk för DS) och sedan får de iaf ett barn med DS.
    /anne.h, stolt morsa till fyra absolut perfekta barn ♥
Svar på tråden DS trots KUB-test??