• Topdog

DS trots KUB-test??

Klamaj:
    Det är lite det som är problemet med KUB-tester/FVP tycker jag. De flesta och värsta åkommorna syns ju inte ändå. Dom går inte att välja bort. Det blir lite som att "sila mygg och svälja elefanter".

Jag hoppas verkligen att du kan få reda på vad som är snett. Jag hoppas att din son kan få ett liv i glädje trots sin svåra sjukdom. Kärlek och omsorg från sin mamma tycks han ha i överflöd. Massor av kramar till dig och din son i er hemska situation.

• Topdog

tummelisa32 skrev 2008-12-11 00:40:03 följande:

Rädslan är nog inte ett DS-barn utan att något skall gå fel överhuvudtaget och att dels familjelivet kollapsar på grund av en för stor belastning och dels (och framför allt) hur man skall kunna ge ett barn med extra omsorgsbehov ett bra liv. //Tummelisa
    Rent krass, så är det enda sättet att gardera sig, att låta bli att skaffa barn. Om man är rädd överhuvudtaget för att något ska gå fel, så ger Kub/FVP inga som helst garantier. Du får reda på ifall ditt barn har någon av 3 kromosomavvikelser. Den allra största delen av kromosomavvikelser och skador kan inte upptäckas genom fosterdiagnostik.

Jag är också orolig. Jag funderar också på vad vår familj skulle klara av utan att brytas sönder. Personligen blir jag väldigt lugnad av att läsa om barn med funktionshinder och deras föräldrar. Det ger perspektiv och är därför lugnande för mig.
Svar på tråden DS trots KUB-test??